Odp: Odp: wlasnie powiedzieli w trojce

From: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci,pl.soc.wegetarianizm
Subject: Odp: Odp: wlasnie powiedzieli w trojce
Date: Sat, 12 Feb 2000 10:31:19 GMT

> Leszku, zanim zaczniesz zwracać komuś uwagę, dokładnie przeczytaj co
> zostało napisane!
> Ewa napisała co jest przyczyną bólu podczas porodu i rzeczywiście mogę
> potwierdzić (a także mam za sobą doświadczenie), że wielkość dziecka nie
> ma wpływu na intensywność bólu podczas porodu.

Oczywiście w indywidualnym przypadku możesz nie odczuć zależności. Przy
mniejszym dziecku mogłaś mieć jakieś inne problemy i bolało mocniej. Robiłem
wywiad na ten temat wśród znajomych i okazało się że dziewczyny miały
problemy z dużymi płodami. Były nawet teksty "..musieli szczypcami wyciągać
bo było za duże i nie chciało wyjść."
Twierdzenie, że wielkość płodu nie ma związku z bólem jest zaprzeczaniem
praw fizyki. Większy płód to większa siła potrzebna do jego przepchnięcia
przez kanał rodny. Większa siła to większy ból.
Jak miałem rwę to dostawałem leki rozkurczowe żeby nie bolało.Problem jest
chyba nie tylko w tym czy boli czy nie. Problemem jest możliwość urodzenia
bez pomocy medycznej. To chyba coraz większy problem.

> Ciekawa teoria. Neandertalczyk był mięsożerny akurat i bardzo w tej
> dziedzinie wyspecjalizowany. Ciekawe więc co było przyczyną takich
> anomalii w jego rozwoju, bo tu akurat z pewnością nie węglowodany!
> Neandertalczyka wykończyło raczej cosik innego niż brak znajomości
> cesarskich cięć.

Zwykła ewolucja. Ciąża trwała 11-12 miesięcy. Coraz doroślejszy płód miał
coraz większe szanse przeżycia w bardzo trudnym środowisku. Ale coraz
mniejsze szanse na urodzenie sie.
Cesarskie cięcia by pomogły. Wiesz, poruszyłaś bardzo ciekawy temat
węglowodanowy. Może szykują się nowe odkrycia naukowe. Połączmy za długą
ciążę i za duże dziecko od węglowodanów. Szanse na urodzenie miałoby nikłe.
Z ostatnich programów w tv wynika, że neandertalczyk był istotą osiadłą.
Mieszkał w grotach i penetrował teren w niezbyt odległej okolicy. Nie
wędrował za stadami zwierząt. Może więc przechodził na jedzonko bardziej
węglowodanowe. Nasionka traw, owoce, bulwy, sok z brzozy, itp- Roger wie
lepiej.
Homo sapiens, który żył równolegle z neandertalczykiem był typowym łowcą.
Wędrował za stadami zwierząt. Zjadał nie tylko zwierzęta. Neandertalczyków
też.

> W Twoim mniemaniu z pewnością tym złym odżywianiem jest spożywanie
> węglowodanów. Pewnie, nie wyginiemy, bo na szczęście nie wszyscy są
> optykalni.

Masz jakieś dowody na to że optykalni żyją krócej? Poproszę o nie.

Z pewnością dzięki optymalnym, którzy będą wydawać na świat
> kalekie dzieci

Poproszę o szczegóły.

lub nie dożyją nasze społeczeństwo będzie silniejsze.

Jakoś Gruzini odżywiający się optykalnie przeżywają tych cukrowych. Sam
sprawdzałem.

> medycyna? Cóż, nie wiem, czy to jest uleczalne.

Co jest uleczalne? nie rozumiem.

> No właśnie! Traf w dziesiątkę! Jesteś idealnym tego przykładem!

Akurat źle trafiłaś. Ja nie wierzę w nic dopóki nie sprawdzę.

> A co, aż tak Ewie zazdrościsz, że może jeść jabłka, a Ty masz to
> ograniczone?

Ja tez jem jabłka, ale może z pięć sztuk rocznie.
Wolę malinki, jeżynki, jagódki, czereśnie, poziomki, porzeczki.
30 dkg dziennie. wystarczy.

Leszek