Operacjonalizacja - co to jest?

1. Data: 2003-07-01 16:19:17

Temat: Operacjonalizacja - co to jest?
Od: "Magda" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby udzielić mi informacji na temat operacjonalizacji celów
lekcyjnych?
Z góry dziękuję za wyjaśnienia.
Magda

2. Data: 2003-07-01 17:35:13

Temat: Re: Operacjonalizacja - co to jest?
Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś mógłby udzielić mi informacji na temat operacjonalizacji celów
> lekcyjnych?

Zamiana celu głównego (konkretne wiadomości, umiejętności, nawyki ucznia) na
cele operacyjne. Cele operacyjne mówią o konkretnym działaniu ucznia
"upodmiotowują" go. Cele operacyjne nie mogą być zbyt szczegółowe, zawsze
trzeba mieć na uwadze cel główny.

Co, też egzamin na mianowanego???

Edyta

3. Data: 2003-07-01 18:11:44

Temat: Odp: Operacjonalizacja - co to jest?
Od: "LENKA" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdscuj$rvs$...@n...news.tpi.pl...
> Czy ktoś mógłby udzielić mi informacji na temat operacjonalizacji celów
> lekcyjnych?
> Z góry dziękuję za wyjaśnienia.
> Magda

POlecam ksiazke pod redakcja Krzysztofa Kruszewskiego " sztuka nauczania-
czynnosci nauczyciela" tam jest wszystko dokladnie wyjasnione

4. Data: 2003-07-02 09:41:46

Od: "Magda" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za informację, na pewno ją wykorzystam. Moja opiekunka powiedziała
mi, że będę miała takie pytanie na rozmowie kwalifikacyjnej, niestety
dopiero na kontraktowego, także do mianowanego jeszcze mi daleko...
Pozdrawiam!
Magda

5. Data: 2003-07-04 08:12:00

Od: "lxvi" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

co to za odpowiedz?
po co piszesz madralo
LXVI

6. Data: 2003-07-17 16:50:27

Od: "Cezary" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Operacjonalizacja to poprostu zamiana celu ogólnego na cele szczegółowe.
Np. Cel ogólny: zapoznanie uczniów ze słowami i melodia hymnu polskiego. Cel
operacyjny: uczeń zna melodię i słowa hymnu, potrafi zaśpiewać jedną
zwrotkę, zna historie jego powstania itp...W celach operacyjntch używa się
określeń typu: zna, potrafi, umie, wie itp. Krótko mówiąc cel operacyjny to
to wszystko czego uczeń nauczy się, zrozumie ... na danej lekcji

Użytkownik "Magda" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy ktoś mógłby udzielić mi informacji na temat operacjonalizacji celów
> lekcyjnych?
> Z góry dziękuję za wyjaśnienia.
> Magda

Ergonomia---ratujcie
pytanie do nauczycieli (najlepiej informatyki)
na mianowanego
matura w alt?
pomocy-rozmowa na kontraktowego