| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2003-07-01 13:29:40
Temat: pytanie do nauczycieli (najlepiej informatyki)Witam!
Od października będę miał przyjemność uczyć na wyższej uczelni przedmiotu
zwanego "użytkownie komputerów" i dlatego też mam takie pytanie:
Czy w szkołach średnich istnieje coś takiego jak minimum programowe dla
przedmiotu infomatyka (lub inne wykorzytsanie komputerów)?
Chciałbym się zapoznać z czymś takim żeby chociaż teoretycznie wiedzieć, co
studenci 1 roku powinni umieć - po co mam przerabiać ten sam program - lub z
drugiej strony nie chcę za bardzo przycisnąć: "bo mi się tam coś wydaje, że
powinni już umieć".
Aha, gdzie można znaleźć takie minimum? W Internecie? Czy trzeba iść do
kuratorium oświaty?
Z góry dzięki za pomoc
Daniel
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2003-07-01 14:55:06
Temat: Re: pytanie do nauczycieli (najlepiej informatyki)> Czy w szkołach średnich istnieje coś takiego jak minimum programowe
dla
> przedmiotu infomatyka (lub inne wykorzytsanie komputerów)?
>
> Chciałbym się zapoznać z czymś takim żeby chociaż teoretycznie
wiedzieć, co
> studenci 1 roku powinni umieć - po co mam przerabiać ten sam
program - lub z
> drugiej strony nie chcę za bardzo przycisnąć: "bo mi się tam coś
wydaje, że
> powinni już umieć".
>
> Aha, gdzie można znaleźć takie minimum? W Internecie? Czy trzeba iść
do
> kuratorium oświaty?
To minimum nazywa się podstawa programowa i, jeśli dobrze pamiętam
jest określona
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 22
sierpnia 2002 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 137, poz. 1155). Znajdziesz ją na
stronach MENiSu i w Internecie.
Ze swej strony radziłbym zacząć od tego, czego studencci Twojego
wydziału
potrzebują. Najlepiej wykorzystać system laboratoryjny. Opracować 15
ćwiczeń laboratoryjnych z tematów, które będą im potrzebne w dalszej
nauce.
W materiałach do ćwiczeń podajesz literaturę i zadania, które studenci
będą na laboratorium samodzielnie robić. Prowadzącym pozostaje tylko
pilnować porządku i sprawdzać umiejętności. Warto umożliwić studentom
swobodny dostęp do komputerów po zajęciach. Wtedy nie mogą się
tłumaczyć, że
nie mieli się gdzie przygotować.
Możesz śmiało założyć, że Twoi studenci powinni zacząć od zera, ale
szybko
z tego zera wyjść (np. 2 ćwiczenia na system operacyjny ze szczególnym
uwzględnieniem operacji na plikach).
MENiS także wydał jakiś dokument, czego na studiach studenci mają się
uczyć. Nie widziałem tego, ale kolega, który takie zajęcia obecnie po
mnie
prowadzi żalił mi się, że musi np. programowania także uczyć.
W dziekanacie takie pismo powinni mieć.
Tyle ogólnie, reszta diabłów siedzi w szczegółach.
--
Pozdrawiam
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |