P - ryba po serbsku

1. Data: 2002-02-22 13:31:14

Temat: P - ryba po serbsku
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako ze jestem w okresie diety bezmiesnej przypomnial mi sie srtary,
wilokrotnie przeze mnie sprawdzony przepis. Danie dobre, proste, jednogarnkowe.
Ale na prawde nie wiem, czemu ma taka nazwe - co ryz i ryba maja do Serbii????
Rozumialabym po chorwacku.

Potrzebne:
1 szklanka ryzu
2 szklanki wywaru (daje rosol z kostki)
por
cebula
czosnek
ewentualnie jakies inne warzywka: papryka, pieczraki, itp.
Ryba - filet z mitaja daje , ale pewnie kazda inna bedzie OK,

Na patelni rogrzac oliwe, wrzucic posiekane: cebule, por, czosnek (i cos
jeszcze wedlug uznania). Poddusic. Wsypac ryz i smazyc. Jak juz sie podsmazy -
dodac goracy wywar (zasad 1 objetosc ryzu, 2 objetosci wody). Przyprawic i
dusic pod przykryciem. ja daje pieprz i curry, jakies ziolko. Soli juz nie -
bo wywar jest slony.
Po mniej wiec 12 - 15 minutach wrzucic rybe, wymieszac delikatnie. Przykryc i
po 5 minutach gotowe.

A rybe trzeba wczesniuj pokroic w male kawalki (2 x2 cm), ja kropie cytryna i
troche pieprze.

Podawac z surowka.

Lubie to danko. jest szybkie i proste.
i BEZMIESNE:))

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-02-24 04:48:54

Temat: Re: P - ryba po serbsku
Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

>Ale na prawde nie wiem, czemu ma taka nazwe - co ryz i ryba maja do
>Serbii????
>Rozumialabym po chorwacku.

Podejrzewam, ze to jest potrawa wegierska. Ale Serbowie osiedlali sie na
Wegrzech, a poza tym w Baczce zdaje mi sie kiedys hodowano ryz, a Baczka jest w
Serbii.

1. Data: 2002-02-26 21:28:04

Temat: Odp: P - ryba po serbsku
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj była u mnie na obiad :) Tylko, że w wydaniu indyjskim z kurkumą i
garam masala :) Mniammmmm...... Od siebie dorzuciłam jeszcze marchewkę i
paprykę.

Anka - stsal rozmarzona
.

1. Data: 2002-02-26 21:51:51

Temat: Re: Odp: P - ryba po serbsku
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to widze, ze sie ladnie wymieniamy przepisami rybkowymi....
Moje kochanie juz teskni za kotletami z ryby...
a dopiero wczoraj dojedlismy....
mniam....
Monisia

1. Data: 2002-02-27 10:54:23

Temat: Odp: Odp: P - ryba po serbsku
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kocham ryby, a już mi się przejadły filety panierowane, tudzież okraszone
sosem... Każdy przepis z obiadową rybą czule przyjmę :))

Anka - stsal

1. Data: 2002-02-27 13:27:10

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"stsal" <s...@p...onet.pl> wrote:

>Kocham ryby, a już mi się przejadły filety panierowane, tudzież okraszone
>sosem... Każdy przepis z obiadową rybą czule przyjmę :))
>
>Anka - stsal

sprobuj zrobic ja moze w tym papierze ryzowym. Filet morskiej
ryby zawin dwa razy w papiery ryzowe, posmarowane rozbeltanym
jajkiem i wrzuc na gleboki rozgrzany tluszcz typu olej. Jak
bedzie zlote (okolo 5 minut), wylawiasz (mozna na chwile do
piekarnika i posypane parmezanem) i podajesz np z sosem slodko -
kwasnym np na bazie ananasa.

Powinno byc inne. Warunek ryba bez osci i raczej swieza...

AgataW.

1. Data: 2002-02-27 21:12:02

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi nieźle :) A filet z mintaja może być? Niestety mrożony :(

Anka - stsal

1. Data: 2002-02-27 21:22:13

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Brzmi nieźle :) A filet z mintaja może być? Niestety mrożony :(
>
>Anka - stsal

Pewnie, ze moze.....
tylko nie wiem, jak pojdzie pokrojenie rtch filetow....

a ja dzis risotto na jutro zrobilam, z grzybkami....

Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Szukam Niedrogiej Restauracji (baru) Hiszpańskiej w Warszawie
A może coś z kuchni żydowskiej? (P)
Soja po warszawsku na ambrozja.pl
Obiecany makowiec z manna i jablkami