Park Szczytnicki - pomocy

1. Data: 2001-04-24 10:56:59

Temat: Park Szczytnicki - pomocy
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem, który może rozwiązać jedynie ogrodnik bywający w Parku
Szczytnickim we Wrocławiu:)
Otóż w latach 50-tych zeszłego stulecia rosło tam duże drzewo, niezwykle
ponoć rozłożyste, kwitnące ponoć w maju, ponoć białymi kwiatami w kształcie
tulipana. Soliter. Rozgorzała wczoraj potworna dyskusja na temat, czy to
tulipanowiec, czy magnolia drzewiasta. Dyskusja o tyle śmieszna, że osoba,
która drzewo widziała te prawie 50 lat temu upiera się, że tulipanowiec, a
ja, która w ogóle go nie widziałam i opieram się o okres kwitnienia i kolor
kwiatów twierdzę, że to magnolia. Bardzo proszę o pomoc w rozstrzygnięciu
sporu.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-04-24 17:59:11

Temat: Re: Park Szczytnicki - Czy przesadzać stare drzewa
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9c3mbc$f5f$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
kształcie
> tulipana. Soliter. Rozgorzała wczoraj potworna dyskusja na temat, czy to
A nie możecie pójść na ugodę?
Tulipanowiec amerykański (Liriodendron tulipifera), gatunek z rodziny
magnoliowatych
drzewo:
http://itd-gw.pozman.edu.pl/VADCUM/Tulipan.htm
kwiat:
zdjęcie KK [aplauz] http://ogrody.agrosan.pl/zdjecia/tulipanowiec.html
lub to
http://wiem.onet.pl/wiem/0043c4.html
albo jedno i drugie:
http://www.proszynski.pl/czasopisma/kwietnik/arch_te
xt/199910-02.html
lub to "Czy przesadzać stare drzewa"
http://www.proszynski.pl/czasopisma/ogrody/arch_text
/199911-01.html
a jak masz jeszcze wątpliwości to zobacz:
http://zeus.polsl.gliwice.pl/~wojsl//woj_slaskie/p_t
arn_zbroslawice/lubie.
html
Gatunki podobne
Magnolia grandiflora
Magnolia acuminata
Magnolia virginiana

czy magnolia drzewiasta. Dyskusja o tyle śmieszna, że osoba,
> która drzewo widziała te prawie 50 lat temu upiera się, że tulipanowiec,
> ja, która w ogóle go nie widziałam
dziecino, przecierz Ciebie wówczas nie było na Świecie!!!

A jaki [był] jest kolor kwiatów.
Pozdrawiam, Jerzy.

3. Data: 2001-04-25 07:58:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9c3mbc$f5f$...@z...polsl.gliwice.pl...

> A nie możecie pójść na ugodę?

Niestety, zbyt podobne charaktery:)

> czy magnolia drzewiasta. Dyskusja o tyle śmieszna, że osoba,

> dziecino, przecierz Ciebie wówczas nie było na Świecie!!!

Przecież masz rację. I co z tego?

> rozstrzygnięciu
> A jaki [był] jest kolor kwiatów.

Podobno biały. Uważam, że ważniejszy jest fakt, że rzucały się w oczy. Wg
tego, co czytałam, to kwiaty tulipanowca nie wyróżniają specjalnie spośród
liści.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-04-25 08:19:22

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup dy
skusyjnych napisał:9c609g$h01$...@z...polsl.gliwice.pl...
[...]
> Podobno biały. Uważam, że ważniejszy jest fakt, że rzucały się w oczy. W
> tego, co czytałam, to kwiaty tulipanowca nie wyróżniają specjalnie spośr
ód
> liści.
Dobre to, szczególnie ostatnie słowo. Od tego nałeżało zacząć. ;-)))
Pozdrawiam, Jerzy.

5. Data: 2001-04-25 08:39:44

Temat: Odp: Park Szczytnicki - Czy przesadzać stare drzewa
Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W moim pobliżu rosną tulipanowce i kwiaty są z całą pewnością nie widoczne
(koloru raczej zielonkawo-pomarańczowego z przewagą zieleni). Znam osoby
przechodzące pod nimi codziennie od kilku lat, które tych kwiatów jeszcze
nie zauważyły.
A zważywszy na to, że to Wrocław (z resztą z tych drzew słynący - proszę
spytać u Zymona, gdzie zbierał swoje pierwsze odmiany)
TU MUSIAŁA BYĆ MAGNOLIA. Ha tylko jaka?

Pozdrawiam
Yaro

6. Data: 2001-04-25 08:43:10

Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może to dawidia chińska?
Zwraca uwagę, kwiaty piękne, białe przypominające LIŚCIE (to ostatnie
słowo), no i co Wy na to?

Pozdrawiam
Yaro

7. Data: 2001-04-25 11:14:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ód
> Dobre to, szczególnie ostatnie słowo. Od tego nałeżało zacząć. ;-)))

Byłam pewna, że takie szczegóły nie są Ci obce ;)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-04-25 11:15:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaro C2" <J...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> A może to dawidia chińska?
> Zwraca uwagę, kwiaty piękne, białe przypominające LIŚCIE (to ostatnie
> słowo), no i co Wy na to?

To było wielkie, rozłożyste drzewo - jak rośnie dawidia, chyba krzewiasto?

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Czy naprawdę nie ma tu nikogo z Wrocławia? Bo teoretyczna dyskusja z
dwóch osób rozrosła się do czterech, a żadna rzeczonej rośliny na oczy nie
widziała , chyba że 50 lat temu:)

9. Data: 2001-04-25 12:12:44

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to możliwe... To w którym miejscu miało by rosnac to drzewko .
W parku szczytnickim jest drzewek sporo a i teren rozlegly.
Tulipanowec zamiera, magnolie sa rozmaite,
Uszanowanie
Jacek

10. Data: 2001-04-25 13:08:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9c6bp6$ibl$...@z...polsl.gliwice.pl...
[...]
> Byłam pewna, że takie szczegóły nie są Ci obce ;)

Byłem pewien, że zajarzysz. Ale trudno napiszę inaczej:
zapytaj swego interlokutora czy jak to drzewo kwitło to były na nim liście
czy też nie.
Pozdrawiam, Jerzy
PS
We Wrocku byłem znacznie później i widziałem jedno i drugie i dlatego nie
mogłem ci inaczej pomóc.

beczka na deszczówke - PILNE?
wróble, a trawnik
Ale leje!