Ach, jakie wakacje/Nasiona yucca

1. Data: 2001-04-23 23:34:51

Temat: Ach, jakie wakacje/Nasiona yucca
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wrocilam wlasnie z wakacji na dzikim zachodzie (USA-CA, NV, UT, AR),
gdzie jest wiosna na pustyni i wiele kaktusow i pustynnych roslin
kwitnie jak szalone. Byla to wspaniala podroz campingowa, gdzie
obozowalismy na dziko, wedrujac pustynia i kanionami. 13 dni
nieustannego wiatru, cieplo-zimnej pogody, burzy sniegowej, burzy
piaskowej, zwyklej burzy, slonca, skwaru, i ogromnych przestrzeni. Bylam
tam juz przedtem, ale nigdy przedtem nie udalo mi sie zlapac pustyni
wiosna.
Zbocza wulkanu, pokryte czarnym jak wegiel zwirem, bez jednego sladu
roslinnosci oproch maciupenkich, ostro zoltych kwiatkow, wygladajacych
jak piegi. Zielone liscie mlodych topoli rosnacych w ziemi koloru cegly.
I caly krajobraz naokolo na przestrzeni 200 kilometrow jest koloru
cegly, tylko roslinnosc jaskrawo zielona na tym tle. I zadnych osad,
tylko proste jak strzala drogi. Sa tez pola, na ktorych w czerwonej
ziemi rosna biale kalafiory.
Albo cale zbocza gor w jaskrawo zoltym kolorze od kwitnacego creosote.
Albo cale 10-milowe laki pokryte pomaranczowymi makami kalifornijskimi.
Nocowalismy raz na polu porosnietym joshua tree (yucca brevifolia), w
pelnym kwiecie. Ta roslina miala rowniez suche nasiona, ktore zebralam.
Jesli kogos interesuja, moge kilka w kopercie podeslac wraz ze zdjeciem
rosliny i mapka, gdzie zebrane. Prosze o list prywatnie.

Tu link do strony, ktora ma kilkanascie zdjec tej rosliny

http://elib.cs.berkeley.edu/cgi/img_query?where-genr
e=Plant&where-taxon=Yucca+brevifolia

Magdalena Bassett

2. Data: 2001-04-24 09:59:27

Temat: Re: Ach, jakie wakacje/Nasiona yucca
Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli kogos interesuja, moge kilka w kopercie podeslac wraz ze zdjeciem
> rosliny i mapka, gdzie zebrane. Prosze o list prywatnie.

Wiosna na pustyni (np. Colorado, Mojave) prawdopodobnie zaskoczyłaby wielu.
Do zdjęć można dodać, że gałęzie Joshua tree są wyciągnęte jak ręce
(misjonarzy) w geście powitania. Więcej informacji - np.: Joshua Tree National
Park - http://www.nps.gov/jotr, wsród nich:
"The higher, moister, and slightly cooler Mojave Desert is the special habitat
of the Joshua tree."

3. Data: 2001-04-25 13:14:53

Od: k...@p...onet.pl (KZU) szukaj wiadomości tego autora

From: "Magdalena Bassett" <m...@w...net>
Subject: Ach, jakie wakacje/Nasiona yucca

Droga Pani Magdo,
Jeśli nie byłoby to natrędstwem z mojej strony,
byłabym badzo zainteresowana nasionami Drzewa
Joshui (pamiętam film o tym tytule).
Przypuszczam, że sama będzie Pani próbowała
"zadomowić" roślinki. Jakie warunki na początek im
zapewnić? Jeśli można prosić o kilka rad na
początek.
Przyznać się muszę, że jestem cichą wielbicielką
Pani sztuki kulinarnej.

Z poważaniem
KZU

Mój adres :
Krystyna Zając-Urbaś
Przegródka 104
43-301 Bielsko-Biała 1

4. Data: 2001-04-26 08:18:40

Od: k...@p...onet.pl (KZU) szukaj wiadomości tego autora

From: "KZU" <k...@p...onet.pl>
Subject: Re: Ach, jakie wakacje/Nasiona yucca

Sorci, miało iść na priv. Feeee. Ale wpadka!!!!

Z poważaniem
KZU

5. Data: 2001-04-27 08:57:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KZU" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> From: "KZU" <k...@p...onet.pl>
> Subject: Re: Ach, jakie wakacje/Nasiona yucca
>
> Sorci, miało iść na priv. Feeee. Ale wpadka!!!!

Ależ skąd, miło wiedzieć, że jeszcze jedna Krysia jest wśród nas:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-04-27 11:18:37

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Ależ skąd, miło wiedzieć, że jeszcze jedna Krysia jest wśród nas:)

Pewno, że miło, że Krysia a nie jakieś KZU. Lubię Krysie, a KZU nie cierpię
:-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2001-04-27 15:58:47

Od: k...@p...onet.pl (KZU) szukaj wiadomości tego autora

From: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>

> Ależ skąd, miło wiedzieć, że jeszcze jedna
Krysia jest wśród nas:)
> Pozdrawiam, Basia.

Cóż, był okres, gdy to imię było popularne. Ale
też osoby go posiadające ustaloną mają opinię.
Produkowałam się już na grupie, w tematach : maku
wschodniego, akacji czy czosnku. Aktualnie trochę
ciszej, bo nie lubię deszczu. Lecz pokazało się
słoneczko i ożywam.

Z poważaniem
KZU

8. Data: 2001-04-29 12:44:20

Od: k...@p...onet.pl (KZU) szukaj wiadomości tego autora

From: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to>

> Pewno, że miło, że Krysia a nie jakieś KZU.
Lubię Krysie, a KZU nie cierpię :-).

I cóż mnie biednej pozostało na takie dictum....
Ogłaszam więc, że zmieniam skórę (na wiosenną) i
będę Krysią.

Pozdrawiam radośnie
Krysia

9. Data: 2001-04-30 19:54:31

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KZU" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ogłaszam więc, że zmieniam skórę (na wiosenną) i
> będę Krysią.
>
> Pozdrawiam radośnie

Widzisz ? I Tobie też od razu radośniej :-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

sasiedzi=problem
Rosliny wodne