Poradzcie cos, please !

1. Data: 2003-11-26 16:30:07

Temat: Poradzcie cos, please !
Od: "olka" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Po maciezynskim poszlam zaraz na L 4........mam przewlekla niewydolnosc
pluc, koncentrator tlenu w domu i nikle szanse na powrot do pracy...
Po 180 dniach (ciaglego) l 4 moge ubiegac sie o zasilek rehabilitacyjny. No
i wlasnie tu jest problem. Lekarka wypisala mi blednie zwolnienie! Jest
jeden dzien przerwy - nie ma ciaglosci - wiec automatycznie zostane pewnie
zwolniona z pracy (utrace 2 miesieczny zasilek chorobowy). Lekarka nie
zgadza sie na napisanie zwolnienia z wsteczna data... Co mam zrobic? Moze
ktos mial podobna sytuacje?
Jestem zdesperowana, mam male dziecko, meza w wojsku..... nie bardzo wiem co
teraz zrobic zeby nie pozostac bez srodkow do zycia...

Ola 22 l.

2. Data: 2003-11-26 16:59:03

Temat: Re: Poradzcie cos, please !
Od: thraxx <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003 17:30:07 +0100, olka <o...@b...pl> wrote:

> [...]
> wiem co
> teraz zrobic zeby nie pozostac bez srodkow do zycia...

Przedstaw lekarce sprawę w ten sam sposób jak tutaj.
Skoro niedopatrzenie leży po jej stronie powinna naprawić swój błąd.
Tak mi się przynajmniej wydaje

3. Data: 2003-11-26 17:14:18

Od: "olka" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thraxx" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Przedstaw lekarce sprawę w ten sam sposób jak tutaj.
> Skoro niedopatrzenie leży po jej stronie powinna naprawić swój błąd.
> Tak mi się przynajmniej wydaje

hmm to raczej niewykonalne.... lekarka juz od dluzszego czasu traktuje mnie
"z buta"... Nie moge liczyc na jakakolwiek wspolprace z jej strony.
Stwierdzila ze moze mi wypisac L 4 - 3 dni wstecz ale 4 dni wstecz to odpada
:-(
Slyszalam ze mozna jakies pismo napisac do ZUSu .... wniosek o uwzglednienie
tego dnia?

Ola

4. Data: 2003-11-26 20:07:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003, thraxx wrote:

> Przedstaw lekarce sprawę w ten sam sposób jak tutaj.
> Skoro niedopatrzenie leży po jej stronie powinna naprawić swój błąd.
> Tak mi się przynajmniej wydaje

przypuszczam, ze nie ma mozliwosci naprawienia bledu w ten
sposob i trzeba sie zwrocic raczej do orzecznka ZUS.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-11-26 21:51:35

Od: "fo ma" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

olka <o...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> Jestem zdesperowana, mam male dziecko, meza w wojsku..... nie bardzo wiem co
> teraz zrobic zeby nie pozostac bez srodkow do zycia...

Dawniej taką sprawę można było załatwić przez Wojewódzkie Przemysłowe ZOZ. Za
ich pośrednictwem można było uzyskać zgodę na wsteczne zwolnienie m.in w
takich przypadkach.Po likwidacji tychże, nikt nie wziął pod uwagę jak tego
typu sprawy załatwiać a moga się zdarzać, a lekarz nie ma możliwości
wypisania zaległego L4. Zwróć sie do ZUSu. On zwróci się do lekarza czy w
danym dniu byłaś chora i to powinno wystarczyć.Ta przewrwę zaliczą Ci jakbyś
byla chora. Wszystko zależy z jakiego powodu ta przerwa bo np. równie dobrze
na zwolnieniu mogłaś sobie pracować np w Niemczech i nie zdążyłaś na czas
dojechać po następne L4 masz w nim przerwę no i problem. A nam tu wciskasz
ze się lekarz pomylił.Nie obraź się, ale jest tak bardzo często, w związku z
tym taką stronę medalu też poruszam.Zresztą w Twojej dokumentacji są daty w
których się do lekarza zgłosiłaś.Jeżeli to TY nie zgłosiłaś się o właściwym
czasie to lekarz może mieć Cię tam na czym siedzisz.

6. Data: 2003-11-29 20:57:29

Temat: Odp: Poradzcie cos, please !
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik olka <o...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bq2n1v$8j7$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
odpada
> :-(
> Slyszalam ze mozna jakies pismo napisac do ZUSu .... wniosek o

Mozna wypisac zwolnienie wiecej niz 3 dni wstecz. Kiedys tak mi sie zdarzylo
(z mojej winy :-)). ZUS zakwestionowal ale mozna sie odwolac i z reguly 1-2
dni uwzgledniaja. Szczegolow do kogo dokladnie sie trzeba odwolywac nie
pamietam bo wszystko załatwiała pacjentka-pracowała w ZUSie.

Piotr Maksymowicz

NTG?Jakie badania???
anoreksja - pomozcie !
testy na narkotyki
Vademecum diagnostyki i terapii - tanio sprzedam.
Aknemycin