Pytanie o jakość muliny.

1. Data: 2002-12-14 21:14:55

Temat: Pytanie o jakość muliny.
Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

HEJ!

Wiele z Was piszšc o robótkach krzyżykowych pisze o mulinach DMC i
Anchor i wynika mi z tego, że sš one częściej używane niż Ariadna. Być
może tak nie jest, ale krzyżykujšc naszło mnie takie pytanie

Czy sš muliny lepsze i gorsze?

Nie sšdzę ( chociaż mogę się mylić) by jakakolwiek mulina puszczała
kolor przy praniu, ale mam jeszcze pytanka do tych, które krzyżykowały
na kolorowej kanwie.

Czy kolorowa kanwa traci kolor przy praniu? I czy kolorowa kanwa nie
farbuje muliny przy praniu? ( zwłaszcza Ariadny).
Pytam, bo raz słyszałam taka opinię.

--
B...@p...onet.pl
GG 5470466

"...i kiedy przyjdš dni deszczowe, naucz się przechodzić między
kroplami"

1. Data: 2002-12-15 03:51:58

Temat: Re: Pytanie o jakość muliny.
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beazuku wrote:
> [...]
> Anchor i wynika mi z tego, że sš one częściej używane niż Ariadna. Być
> może tak nie jest, ale krzyżykujšc naszło mnie takie pytanie

Z moich doświadczeń wynika, że Ariadna szybciej się mechaci(tzn. nie
możesz szyć zbyt długą nicią, więc częściej musisz zakańczać i nawlekać
igłę, a co za tym idzie- tracisz czas i mulinę). Poza tym ma niemiły
obyczaj często robić supełki, a to ostatnia rzecz, na jaką ma się ochotę
w trakcie szycia. Na DMC zdarza się to jakoś rzadziej , przędza jest
gładsza i łatwiej ją rozdzielić (tu też się zdarzają problemy z Ariadną-
spróbuj ją dzielić- zawsze się coś dzieje po drodze). Muliny Anchor nie
używałam, za to szyłam ich wełną- całkiem przyjemnie.
Poza tym myślę, że wiele osób przestawiło się na inne muliny, bo Ariadna
długo nie miała numeracji, a dobieranie kolorów na oko nie zawsze jest
zabawne (swoją drogą warto sprawdzić, czy pasma z różnych partii
trzymają kolor- to dobry wyznacznik jakości).
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2002-12-15 07:26:58

Od: "Mirosława Z." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje zdanie na temat muliny jest podobne do zdania poprzedniczki, z tym, że
jeśli chodzi o Ariadnę, zdarzyło mi się dokupić motek muliny o tym samym
numerze,który jednak różnił się nieco odcieniem. Wydaje mi się też, ze gorzej
się nia wyszywa. Chwalę natomiast DMC, jest zawsze równa, ma ładny połysk i
przyjemnie się nią haftuje. Podobnie jest z Anchorem, choć wydaje mi się, ze
jest nieco gorsza.
Jest jeszcze jedna sprawa, DMC i Anchor mają znacznie więcej kolorów niz
Ariadna. Z pewnością chciałabym wyszywać Ariadną, ze względu na rozsądną cenę,
ale to o czym już wyzej napisałam ma wpływ na to, że wybieram DMC albo jeśli
podają tylko Anchora, to Anchora.
Haftowałam na kolorowej kanwie i nie zdzrzyło mi się, zeby farbowała. Ale
kanwa była z firmy Zweigart.
Pozdrawiam
Mira Z. (Wrocław)

1. Data: 2002-12-15 11:17:08

Od: "Goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ariadna ma przewage nad iinymi mulinami bo jest tansza.
Ja osobiscie uzywam tylko DMC, wydaje mi sie ze jest najlepsza gatunkowo.
Tez mam wrazenie, ze Ariadna i nawet Anchor sa zbyt "szorstkie"

Pozdrawiam z zimnego Wroclawia

1. Data: 2002-12-16 06:15:07

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

: Ariadna ma przewage nad iinymi mulinami bo jest tansza.
: Ja osobiscie uzywam tylko DMC, wydaje mi sie ze jest najlepsza gatunkowo.
: Tez mam wrazenie, ze Ariadna i nawet Anchor sa zbyt "szorstkie"

Chcesz pogadać która jest lepsza, weź kup po jednej sztuce metalizowanej,
najpierw kupiłam DMC i wyzywałam na czym świat stoi, nie szła mi nawet
robota, bo nitka się rwała, ale Dorocia mi poleciła kupno Anchora i teraz
jest o niebo lepiej.
Pozdrawiam Monika z Poznania

1. Data: 2002-12-16 10:26:31

Od: "Anna Deręgowska" <a...@k...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, hej

Użytkownik "Beazuku" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy są muliny lepsze i gorsze?

Zależy co kto lubi;) Ja w dużym stopniu haftuję Ariadną, albo przywożonym z
Węgier Caotsem (czasem można trafić na motek za ok 30 gr ). Wolę Coatsa, bo
ładnie się mieni. Ale Ariadnę też uważam za ok - szczególnie dużo
wykorzystuję jej do tła i na grubszych kanwach, na których nie rozdzielam do
haftu gobelinowego. Natomist muszę przyznać, że w przypadku haftowania na
cieniutkim materiale (batyst, czy jedwab) dużo lepiej wygląda i haftuje się
DMC...

> [...]
> Czy kolorowa kanwa traci kolor przy praniu? I czy kolorowa kanwa nie
> farbuje muliny przy praniu? ( zwłaszcza Ariadny).

Mnie nie zdarzyło się puszczenie koloru przez nitkę. Również dość często
haftuję na kolorowej kanwie (jak na razie czerwonej, czarnej i szafirowej),
zwykłej, polskiej i też nie miałam żadnych problemów:).

Pozdrawiam
Aneczka (Kraków)
GG 155657

1. Data: 2002-12-17 02:06:15

Temat: Odp: Pytanie o jakość muliny.
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Deręgowska <a...@k...ae.krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atk9j1$35l$...@n...tpi.pl...

> [...]
szafirowej),
> zwykłej, polskiej i też nie miałam żadnych problemów:).

A trzeba zaznaczyc, ze doswiadczenia Anki sa podwojne, bo Jej siostra tez
haftuje, co moglam zobaczyc popijajac pyszny kompocik u Nich w domku.

pozdrowka
Ilona

1. Data: 2002-12-17 12:36:07

Od: "Goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw kupiłam DMC i wyzywałam na czym świat stoi, nie szła mi nawet
> robota, bo nitka się rwała, ale Dorocia mi poleciła kupno Anchora i teraz
Droga Moniko!

Nie jestem przedstawicielem DMC. Haftowałąm wszystkimi nicmi i takie jest
mije zdanie. Haftuje na b, drobnej kanwie, a w metalizowanych nie mam
doswiadczenia.

1. Data: 2002-12-17 21:52:48

Od: "ela0626" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym nie ma powodu, dla którego nie można by było używać zwykłej DMC
> i metalizowanej Anchor :)

Problem w tym że metalizowanej Anchor jest mniej kolorów. Zdecydowanie pod
tym względem przoduje DMC.

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2002-12-18 03:31:19

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Droga Moniko!
>
> Nie jestem przedstawicielem DMC. Haftowałąm wszystkimi nicmi i takie jest
> mije zdanie. Haftuje na b, drobnej kanwie, a w metalizowanych nie mam
> doswiadczenia.

Cześć!
Wydaje mi się, że metalizowanej używa się stosunkowo rzadko, a zwykłej
dość duże ilości, więc o wyborze powinna jednak decydować wygoda szycia
zwykłą muliną.

Tak mi się przypomniało
chce sie pochwalic... :)
Koronki klockowe