Salatka ziemniaczana?

1. Data: 2002-09-06 16:00:55

Temat: Salatka ziemniaczana?
Od: Dwukropek <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadlem ostatnio super salatke ziemniaczana - ziemniaczki gotowane
pokrojone w kostke z surowa cebulka. Wszystko jakos tak kwasno
smakowalo - ma ktos moze przepis? Bo byla mniam :)

1. Data: 2002-09-06 23:27:42

Temat: Odp: Salatka ziemniaczana?
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

w sumie nigdy nie mam takiego prawdziwego przepisu z dokladna iloscia
skladnikow ale moze wyjdzie
ja robie tak:
ziemniaki ugotowac w lupinach, po ostygnieciu pokroic w plasterki
w garneczku zagotowac wode z mala iloscia octu i duza pieprzu czarnego,
dodac pokrojona drobno cebule
to jest w sumie rzecz najwazniejsza, moze ktos wie ile czego
tym goracym plynem zalac ziemniaki
dodac pokrojone w kostke ogorki konserwowe
jak troche wystygnie dodac majonez i troche smietany
i sol do smaku tez
zajadac zimna oczywiscie
przepis troche na oko, ale ja po ktoryms tam razie doszlam ile czego
sorki ze niedokladnie tak to opisalam
mam nadzieje, ze ktos moze poprawi?
kaska

1. Data: 2002-09-06 23:53:11

Temat: Re: Salatka ziemniaczana?
Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

A ja proponuje tak:
Ziemniaki po ugotowani pokroic w kostke, dodac cienko pokrojone zielone i
czarne oliwki, drobno pokrojona papryke(bez skorki), pokrojona rucola (to
taka pikantnawo-lekko-orzechowa salata) solone orzecy(lekko rozgniecione),
cebulka charlotte pokrojona w kostke i polac olejem. Mozna serwowac na zimno
jako dodatek przy daniach z grilla, albo na cieplo: ukladajac na topie
pokrojonego upieczonego krulika.
Smacznego
Dario

1. Data: 2002-09-07 07:35:55

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KaskA <k...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:albe7l$hu2$...@s...futuro.pl...
> [...]
> i sol do smaku tez
> zajadac zimna oczywiscie
> przepis troche na oko, ale ja po ktoryms tam razie doszlam ile czego

no, niedokładnie, bo skoro po którymś razie doszłaś, ile czego, to może
pójdziesz i wlejesz tej wody do garnuszka i powiesz, ile jej jest, i tego
octu na oko, please, please :)))

wkn

1. Data: 2002-09-07 08:11:53

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KaskA" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skladnikow ale moze wyjdzie
> przepis troche na oko, ale ja po ktoryms tam razie doszlam ile czego

No i tak się zostaje mistrzem kuchni, nigdy nie będzie dobrze gotował ten co
robi wg przepisów

"Jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz" mawiał Boguś Kobiela grając
instruktora narciarskiego w znanym serialu

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2002-09-07 13:48:54

Od: "Maria Maciag" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dwukropek" <d...@i...pl> napisal w wiadomosci
> Jadlem ostatnio super salatke ziemniaczana - ziemniaczki gotowane
> pokrojone w kostke z surowa cebulka. Wszystko jakos tak kwasno
> smakowalo - ma ktos moze przepis? Bo byla mniam :)

To ja podam swoja wersje:

10 szt. sredniej wielkosci ziemniakow
10 szt. jaj
2 duze cebule
6-8-szt. ogorkow konserwowych sredniej wielkosci
sol, pieprz, duzo maggi w plynie
majonez

Ziemniaki o zwartym miazszu (np. typu Irga) ugotowac dzien
wczesniej, odcedzic i zostawic przykryte do wystudzenia.
Nastepnego dnia kroimy ziemniaki w kosteczke, dodajemy ugotowane na
twardo i pokrojone jajka, drobniutko pokrojona cebule i ogorki.
Dodajemy sol, pieprz, maggi. Starannie mieszamy. Dodajemy sloik
(300ml) majonezu, mieszamy.

Dodatkowe uwagi:
1. Jesli damy na 10 ziemniakow 5 jaj, to salatka tez jest dobra.
2. Ogorki musza byc konserwowe, ilosc uzalezniamy od naszego smaku
3. Trzeba probowac przy dodawaniu maggii (ja stosuje tradycyjna),
zeby salatka nie stala sie za slona.
4. Smak salatki podnosi dodatek drobniuto pokrojonego koperku.

Smacznego!

Pozdrawiam, Stokrotka

Jak poznać czy jajko jest świeże?
placek ziemniaczany z gulaszem?