Odp: Spanie

From: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Spanie
Date: Sat, 08 Jul 2000 18:42:41 GMT

Użytkownik Jarek <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:lOg95.26747$Q...@n...tpnet.pl...

> BTW czy może mi Ktoś wytłumaczyć co się dzieje. Od ok. trzech miesięcy
> jestem codziennie strasznie senny. Nie pomaga pakowanie środków typu
> kofeina, red bulle i inne tam mocne kawy. Rano ( o 7:00 wstaje i po pół
> godzinie mógłbym iść kimać dalej).
> Cukier sprawdziłem i mam ok.
> Znów wieczorem trudno mi jest zasnąć przed godziną 0:00-1:00.

Miałem takie same objawy. Dwa i pół roku temu przeszedłem na d.o. i pierwszą
pozytywną zmianą była pora zasypiania oraz wstawania. Zasypiam teraz około
23.00 nawet na najlepszym programie w "Discovery" i wstaję bez wstrętów
około siódmej. Senność w dzień ustąpiła bez śladu.
Tłumaczę to sobie tym, że u normalnych cukrojadów poziom cukru jest
wieczorem wysoki i to przeszkadza w zaśnięciu, a u optymalnych poziom cukru
jest stały niezależnie od pory dnia. To pozwala "złapać" rytm przyrody.
Przed d.o. musiałem rano mocną słodką kawą pobudzać organizm ( niski głodowy
poziom cukru ), a teraz jest mi wszystko jedno kiedy wypijam kawę ze
śmietaną. Nie piję już jej nigdy sam, nie mam takiej potrzeby. Jest to
raczej rytuał towarzyski.

Pozdrawiam
Leszek