Szukam informacji o leku

1. Data: 2001-03-12 21:04:40

Temat: Odp: Szukam informacji o leku
Od: "Mateusz Delarue" <d...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

moze zajrzyj na www.leki.med.pl???
delarue

Użytkownik bonusonet <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:98jafe$7on$...@f...man.torun.pl...

2. Data: 2001-03-12 21:07:30

Temat: Szukam informacji o leku
Od: "bonusonet" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze !!

3. Data: 2001-03-12 21:18:53

Temat: Re: Szukam informacji o leku
Od: "bonusonet" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już tam byłem, nie ma :-(((

4. Data: 2001-03-13 16:23:11

Temat: Informacje o leku Femigen
Od: "Hyoideus" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto moje wiadomości:
SKŁAD:
Tak jest w femigenie
2 mg Octan chlormadinonu
0,05 mg mestranol

a tak w gestranolu
2 mg Octan chlormadinonu
0,1 mg mestranol

Femigen to nazwa uniwersalna a zarazem handlowa. Dodatkowo występuje jako
Gestranol (nazwa handlowa nr 2)

DZIAŁANIE:
Lek o skojarzonym działaniu składników. Octan chlormadinonu wykazuje 35-40
razy silniejsze działanie gestagenne od progesteronu. Nie wykazuje cech
działania androgennego, anabolicznego, działa nieznacznie
przeciwestrogennie. W połączeniu z estrogenem, jakim jest mestranol, wywiera
działanie antygonadotropowe i antyowulacyjne. Skojarzenie chlormadinonu z
mestranolem chroni przed zajściem w ciążę. Jako preparat o przewadze
progestagennej (stosunek estrogenu do progestagenu wynosi 1:40) nadaje się
szczególnie do stosowania u kobiet o typie estrogennym. W błonie śluzowej
macicy wywołuje charakterystyczne zmiany, podobne do fizjologicznych zmian
drugiej połowy cyklu miesiączkowego. Błona śluzowa macicy staje się
hipoplastyczna i cienka, śluz szyjkowy gęsty, lepki, nie przepuszczalny dla
plemników. W nabłonku pochwy znikają komórki warstwy powierzchniowej, a
pojawiają się komórki intermedialne. Hamuje wydzielanie prolaktyny, przez co
zmniejsza wydzielanie mleka. Po odstawieniu preparatu następuje powrót do
prawidłowych czynności hormonalnych i płodności. Preparat stosowany w
patologicznych rozrostach endometrium powoduje zupełny zanik elementów
nabłonka gruczołowego w ogniskach endometriozy.

WSKAZANIA:
Antykoncepcja hormonalna, bolesne miesiączkowanie, zaburzenia cyklu
miesiączkowego, endometrioza.

PRZECIWSKAZANIA:
Choroby zakrzepowo zatorowe (także w wywiadach), niedokrwienie mózgu, serca,
choroby naczyń mózgowych lub wieńcowych (także w wywiadach), krwawienia z
dróg rodnych o nieznanej etiologii, guzy wątroby, żółtaczka, cholestaza,
żółtaczka ciężarnych, świad lub opryszczka w czasie przebytej ciąży,
otoskleroza, zespół Rotora, zespół Dubina i Johnsona, podejrzenie lub
stwierdzenie raka sutka lub nowotworu estrogenozależnego, nadciśnienie
tętnicze, anemia sierpowata, podejrzenie lub stwierdzenie ciąży, laktacja.
Ostrożnie stosuje się w padaczce, migrenie, niewydolności nerek, serca,
astmie oskrzelowej, stanach depresyjnych, cukrzycy, stwardnieniu rozsianym,
wolu endemicznym, w okresie przekwitania. Ostrożnie stosuje się u kobiet
palących tytoń (zwiększone ryzyko powikłań zatorowo zakrzepowych). Podawanie
leku należy przerwać, jeśli wystąpi angłe pogorszenie wzroku lub nagły napad
migreny. Preparatu nie należy stosować u dziewcząt w okresie wzrostu z
powodu możliwości przedwczesnego kostnienia nasad kości długich, co prowadzi
do hamowania wzrostu.

DZIAŁANIA NIEPOŻĄDANE:

Nudności, wymioty, bóle głowy, obrzęki, zwiększenie masy ciała, zakrzepica,
zator płuc lub mózgu, zaburzenia wzroku, zaburzenia miesiączkowania,
żółtaczka, zaburzenia czynności wątroby, napięcie gruczołu sutkowego,
zahamowanie laktacji, wzrost ciśnienia krwi, stany depresyjne, zmiany
libido, zaburzenia słuchu i równowagi. Przy długotrwałym stosowaniu
występuje zwiększone ryzyko chorób pęcherzyka żółciowego. Bezpośrednio po
zakończeniu stosowania leku, przy zaistnieniu ciąży, istnieje zwiększone
ryzyko patologii jaja płodowego, a w konsekwencji poronienia. Okres
bezpieczny wynosi 3 miesiące od zakończenia antykoncepcji.

INTERAKCJE:

Zmniejsza działanie leków przeciwzakrzepowych i doustnych leków
przeciwcukrzycowych. Ampicylina, ryfampicyna, fenylobutazon, leki
przeciwpadaczkowe, przeciwuczuleniowe, barbiturany, glimid zmniejszają
działanie doustnych leków antykoncepcyjnych. Zwiększa retencję
bromosulfoftaleiny, zwiększa stężenie czynników krzepnięcia VII, VIII, IX,
X, zmniejsza stężenie antytrombiny III, zwiększa indukowaną przez
norepinefrynę agregację trombocytów. Zwiększa stężenie całkowite T4 i T3,
stężenie glukozy w surowicy, stężenie fosfolipidów i tróglicerydów,
zmniejsza stężenie kwasu foliowego, powoduje zaburzenie metabolizmu
tryptofanu, zmniejsza wydalanie pregnandiolu.

DAWKOWANIE:

Jak inne leki antykoncepcyjne.

Miłego czytania. Jeśli to za mało to polecam kontakt z producentem.
Jeśli kogoś odstraszają przeciwskazania a są dość groźne to proponuję
poczytać ulotki z gabinetu ginekologicznego i ręczę, że nie są wcale dużo
bardziej optymistyczne.
Mimo to leki te stosuje wiele kobiet. Coś w tym jest.

Hyo.

5. Data: 2001-03-14 02:25:40

Temat: Re: Informacje o leku Femigen
Od: Halina Brzezinska <h...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Hyoideus wrote:

> Oto moje wiadomo?ci:

(ciach)

> Mimo to leki te stosuje wiele kobiet. Co? w tym jest.

Chcialam tu wrzucic 2 zdania. Jestem ofiara tego leku. Ok 25 l temu mialam to
zapisane na regulacje okresu. Lekarz mnie nie uprzedzal o ew. skutkach
ubocznych!!! Po 5 miesiacach dostalam zakrzepowego zapalenia zyly
podobojczykowej i skutki ponosze do dzis.Do tego nie bylo to rozpoznane przez 8
roznych lekarzy a dopiero przez przypadek przez PEDIATRE :-)).
Stad mam encyklopedie lekow i po 10 razy czytam przeciwskazania zanim cos
"lykne". A najchetniej obywam sie bez tych chemikalii bo zawsze na cos pomaga
a na inne szkodzi.
Pozdrowienia Hb

> Hyo.

> jeszcze