Pramolan

1. Data: 2001-03-12 19:17:24

Temat: Pramolan
Od: "kramir" <k...@l...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moge uzyskac od Was troche informacji na temat tego leku?
Przypisany zostal mojej mamie, a w srodku nie ma zadnej ulotki.
Moze troche informacji: mama stracila przytomnosc i upadajac na wznak
uderzyla glowa o posadzke. Stracila przytomnosc. Hospitalizowana tydzien.
Przyczyny utraty przytomnosci nie znaleziono. Aktualnie siedzi w domu ale
zaniepokoila sie tym lekiem.
Dziala na pewno uspokajajaco - to dalo sie zaobserwowac.
Oczekuje ogolnej informacji dla laika.
Wielkie dzieki Mirek zwany kramirem

2. Data: 2001-03-12 22:05:18

Temat: Re: Pramolan
Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

>Oczekuje ogolnej informacji dla laika.
>Wielkie dzieki Mirek zwany kramirem

Powiem jedno czego jestem pewien.. jest to lek silny i po tym leku nie mozna
jezdzic samochodem.. wskazania przy uzywaniu tego leku to: stany napiecia..
leki.. depresje (slad leku to: Opipramoli hydrochloricum, moze pomoze to
komus.. kto sie lepiej zna..). Jedno co mnie zaskoczylo to to, ze producent
nie wymienil dzialan niepozadanych.. czyzby ich nie bylo ??? Chyba kazdy lek
posiada dzialania niepozadane.. a juz szczegolnie silny lek.. Cos takiego
nie powinno chyba miec miejsca.... rowniez brak ulotki powinien niepokoic..
kazdy ma prawo wiedziec co bierze.. przeciez lekarz nie mowi wszystkiego o
leku.. przez to nie wiadomo czy ludzie chorzy na inne choroby moga ten lek
brac.. moim zdaniem to juz jest przegiecie..

3. Data: 2001-03-13 00:35:31

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Argon napisał(a):

> [...]
> leki.. depresje (slad leku to: Opipramoli hydrochloricum, moze pomoze to

A na co jest ten lek?
--
Pozdrawiam, Kaja
f...@f...pl

4. Data: 2001-03-13 00:55:25

Od: "Ania i Darek" <k...@m...atr.bydgoszcz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pramolan zostal mi kiedys przepisany przez psychologa ( w wieku 19 lat )
jako srodek uspokajajacy. Wydaje mi sie, ze skoro w tym wieku zostal on
przepisany, nie jest to lek zbyt silny, bo nie mialam ze soba zadnych
powaznych problemow natury psychicznej.
Rezczywiscie nie ma dolaczonej ulotki informacyjnej. Dostalam jeden listek,
bralam te tabletki dosc dawno (bo juz 5 lat temu), z tego co tylko pamietam,
to rzeczywsicie nie wskazane jest prowadzenie samochodu po uzyciu tego leku,
u mnie wywolalo to sennosc. Ogolnie rzecz biorac nie moga to byc tabletki
silne, bo jest to lek ziolowy (tak mi sie wydaje i pamietam na 95%), jesli
bede wiedziala cos wiecej, jeszcze napisze.:)
W kazdym badz razie nie ma sie czym martwic.

Ania

a.pl...

5. Data: 2001-03-13 03:59:38

Od: Halina Brzezinska <h...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> U?ytkownik "kramir" <k...@l...tpsa.pl> napisa? w wiadomo?ci
a.pl...

Z encyklopedii lekow:
----------------------
Lek dziala przeciwlekowo,uspakajajaco,ulatwia zasypianie.

Wg mnie stracila przytomnosc na skutek uderzenia glowy. Tak moja Mama tez kiedys
miala(po poslizgu i upadku). Najgorzej ,ze po takim uderzeniu z utrata
przytomnosci moga byc nastepstwa nawet po latach(nie mow Mamie). Tak bylo z Mama
moja.

> Hospitalizowana tydzien.

Cd Z encyklopedii lekow:
---------------------------
Niepozadane skutki dzialania leku:
-zaburzenia akcji serca
-sennosc w ciagu dnia
-brak laknienia
-nudnosci i wymioty
Gdy powyzsze dolegliwosci nasilaja sie-skontaktuj sie z lekarzem
STOSOWANIE leku moze wywolac;
-biegunke
-obrzek twarzy
swiad i wysypke skorna
W CZasie STOSOWANIA LEKU unikaj przyjmowania:
-lekow nalezacych do grupy inhibitorow MAO(npNialamid)
-napojow alkoh.
ZAPYTAJ lekarza ,jak stosowac jek gdy przyjmujesz jednoczesnie
-luminal
-relanium
-Guanetydyne
-Salbutamol
-Atropine
To wazniejsze uwagi z Encyklopedii lekow.

Ode mnie , na marginesie:
Lek ten czesto byl przepisywany moim znajomym i nie slyszalam o nietolerancji
tego leku wsrod osob ,ktore braly.. Moze Mama ma niskie cisnienie a wszystkie
uspakajajace raczej jeszcze obnizaja.
Pozdr HB

6. Data: 2001-03-13 06:53:12

Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ogolnie rzecz biorac nie moga to byc tabletki
>silne, bo jest to lek ziolowy (tak mi sie wydaje i pamietam na 95%), jesli
>bede wiedziala cos wiecej, jeszcze napisze.:)

Przepraszam jesli sie myle, ale to byly informacje producenta tego leku.. On
twierdzi, ze lek ma silne dzialanie na organizm.. Ja nie jestem lekarzem i
sie nie znam, wiec moge sie mylic.. pretensje tylko iwylacznie do
producenta.. A samochodu po tym na 100% nie mozna prowadzic.. bo ten lek ma
wplyw na koncentracje.. moze dlatego mama sie przewrocila.. ???

7. Data: 2001-03-13 16:45:01

Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

nie wiesz na co sa leki uspokajajace.. np. na depresje.. stany lekowe itp..
albo poprostu na sen..

8. Data: 2001-03-13 19:51:06

Od: "kramir" <k...@l...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

WIEEEELKIE dzieki!