Wiciokrzew - ?

1. Data: 2000-07-26 12:21:23

Temat: Wiciokrzew - ?
Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestem kompletnie zielona, jezeli chodzi o ogrodnictwo i dlatego prosze o
pomoc.
Zakupilam 1 doniczke z wiciokrzewem (widzialam u kogos, bardzo ladnie
wyglada i podobno latwe w utrzymaniu). (Chcialam wiecej, ale ten byl
ostatni). Co nalezy z tym teraz zrobic, aby roslo w ogrodku?? Jak duzo
dziure wykopac? Czy dosypac jakies specjalne ziemi? Jak czesto podlewac??
Prosze o kilka porad! Jezeli z tym pojdzie dobrze, to chcemy kupic wiecej
(wzdluz ogrodzenia).

Pozdrawiam,

:-) Monika

2. Data: 2000-07-26 23:04:42

Temat: Odp: Wiciokrzew - ?
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co nalezy z tym teraz zrobic, aby roslo w ogrodku?? Jak duzo
> dziure wykopac? Czy dosypac jakies specjalne ziemi? Jak czesto podlewac??

Wicio nie ma zbyt dużych wymagań siedliskowych.
Oczywiście im lepsza gleba, tym szybciej się rozrasta, ma więcej kwiatów.
Wtedy można wykopać większy dołek (wystarczy 40x40x30) i użyźnić w nim
glebę.
U mnie Wicio pnie się po starym jałowcu (konkurencja korzeni), w
piaszczystej glebie, nie podlewany specjalnie, zasilany jednokrotnie
wiosną - a całkiem ładnie rośnie i kwitnie (nie obsiadają go też mszyce jak
te na lepszych glebach).
Coś za coś.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-07-30 19:04:23

Od: "Leszek Jankowski" <a...@M...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Bacińska <m...@p...pl> pyta o wiciokrzewy.

Wiciokrzew rosnie sobie u mnie co najmniej od 12 lat. Nie trzeba sie nim
specjalnie zajmowac. Lubi slonce, duzo przestrzeni, jakas podpore, od czasu
do czasu troche pysznego jedzonka. Niestety wiciokrzew jest przysmakiem dla
mszyc i te nalezy tepic bez litosci, bo inaczej zrujnuja wielki wiciokrzew.
Ja opryskuje go ogolnie dostepnymi preparatami przeciw mszycom (np.DECIS).
Rozmnazanie jest bajecznie proste: nalezy nagiac jedna z galezi i przysypac
ziemia - na pewno sie ukorzeni.
Smialo i bez obaw mozna go przycinac, a takze usuwac stare, lyse galezie.
Jeszcze lepiej potem rosnie.

Pozdrawiam

Leszek Jankowski
a...@m...pl