Winorośl - Nie rośnie i liście jakby w plamy brązowe

1. Data: 2003-06-07 19:06:08

Temat: Winorośl - Nie rośnie i liście jakby w plamy brązowe
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie rośnie i liście jakby w plamy brązowe.
2 sadzonki Izy Zaliwskiej na 19 wszystkich innych gatunków. Ale te dwie w
innym sklepie kupowałem.
Inne rosną w oczach a te dwie siedzą i czekają chyba na zmiłowanie?
Podlewam wszystkie tak samo.
Będą rosły czy od razu na złom wyrzucić? Szkoda troszkę.

I jeszcze co do Jagody Kamczadzkiej.
Posadziłem 2 chłopczyki i dwie dziewczynki. Jedne większe krzaczki, drugie
mniejsze, nie wiem które jakie.
2 mniejsze krzaczki spoko żyją. No i te 2 większe krzaczki też żyją, ale po
gałązce na każdym krzaczku zwiędła i usycha.
Może źle posadziłem?
Ale innych krzaczków też wiele posadziłem i wszystkie 3mają się świetnie.

Ale jednak największym uczyciem darzę winorośle.
Jacuś Placuś
Jacek
GG 2998829

2. Data: 2003-06-07 21:25:49

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rośnie i liście jakby w plamy brązowe.
> 2 sadzonki Izy Zaliwskiej na 19 wszystkich innych gatunków. Ale te dwie >
w innym sklepie kupowałem

Pewnie kupowałeś na wiosne a krzaczki przezimowały nie zabezpieczone w
sklepie. Przemarzły. Ja też dałem się złasić wiosną na dwa krzaczki
'Arkadi', rosną jakby chciały a nie mogły. Chyba je wywalę, bo zanim się
zregenerują minie sto lat a i tak nie będzie to samo co ze zdrowej sadzonki.

> Będą rosły czy od razu na złom wyrzucić? Szkoda troszkę

Na złom.

Pozdrawiam
PP.

3. Data: 2003-06-09 09:07:44

Temat: Re: Winoro?l - Nie ro?nie i li?cie jakby w plamy bršzowe
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na złom.
>
> Pozdrawiam
> PP.

Poczekam jeszcze, miejsce mam, więc nie śpieszy się
Jacek

4. Data: 2003-06-09 10:02:09

Temat: Odp: Winoro?l - Nie ro?nie i li?cie jakby w plamy brązowe
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc1iaq$h3k$...@n...news.tpi.pl...

Spokojnie. ;-)))

> Poczekam jeszcze, miejsce mam, więc nie śpieszy się

Mądra decyzja.
Paweł pisał, ze to ubiegłoroczne sadzonki przemrożone. Przemrożone w ogóle
listków by nie puścily.
Raczej kupiłeś tegoroczne , jeszcze kiepskawo ukorzenione.
W szkółkach się robi tak czesto, że wiosną wetknięte gdzieś pod foliakiem, w
ziemię łozy, gdy trochę zielonego puszczą - już wystawia się do sprzedazy. A
takie sadzonki czasem żadnych korzeni nie mają, ledwie kalus zaznaczony,
choć zielone puszczają. Parę razy sam sie tak naciąłem.
Kiedyś tu doradzałem: przed kupnem "wybić" sadzonkę z doniczki i obejrzeć
system korzeniowy.
I myślę (tym bardziej, że masz miejsce), że spokojnie powinieneś poczekac.
Moze lepiej ukorzenią się w Twoim gruncie.
Oczywiście jezeli uschnie ostatni liść - wtedy wyrzuc.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Do Pawła:
Z Arkadią - spokojnie. Ta odmiana ma początkowo bardzo słaby wzrost. Daj jej
czas! :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-06-09 12:55:06

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

że spokojnie powinieneś poczekac.
> Moze lepiej ukorzenią się w Twoim gruncie.
> Oczywiście jezeli uschnie ostatni liść - wtedy wyrzuc.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

UFFFFFF to kamień spadł.
Będę podlewał i zobaczymy co się stanie
Jacek

6. Data: 2003-06-09 21:29:06

Temat: Re: Winoro?l - Nie ro?nie i li?cie jakby w plamy brązowe
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paweł pisał, ze to ubiegłoroczne sadzonki przemrożone. Przemrożone w ogóle
> listków by nie puścily

Moje miały/mają zaschnięty zeszłoroczny przyrost - czyli nie tegoroczne,
a że żyją to znaczy że je mróz nie do końca przetrącił.

> PS
> Do Pawła:
> Z Arkadią - spokojnie. Ta odmiana ma początkowo bardzo słaby wzrost. Daj
> [...]

Jeszcze nie wywaliłem, zostawiłem do porównania - 3 przetrącone przez
mróz i jedną "zdrową".
Sądząc po wielkościach sadzonek [ ich zeszłorocznych przyrostach] jestem
pewien że są w tym samym wieku. Zobaczymy pod koniec sezonu jaka faktycznie
będzie różnica w przyroście. Jak na razie ma się to jak 1 do 5-ciu.

Pozdrawiam
PP.

Prosze o rade i wskazowki
Nowy kwiatek