Wyciąg raportu PCRM

1. Data: 2002-01-17 18:44:02

Temat: Wyciąg raportu PCRM
Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

to taki raport co go złożyli Federalnemu Komitetowi Doradczemu ds. Kierunków
Dietetycznych, Departament of Agriculture & Health, Human Services

jedna z głównych przyczyn dla których rząd USA zaleca dietę wegetariańską
jako polecaną dla Amerykanów

Badania statystyczne przeprowadzono w społeczeństwie amerykańskim

nadciśnienie

Występowanie nadciśnienia wśród wegetarian o około 1/3 - 1/2 mniejsze niż u
nie - wegetarian, zaadoptowanie wegetariańskiego sposoby odżywiania się
znacząco obniża ciśnienie krwi, w indywidualnych przypadkach zarówno o
normalnym jak i o podwyższonym ciśnieniu krwi. Przy czym efekt ten jest
niezależny od zmian wagi ciała, ilości konsumowanej soli czy tłuszczów i nie
można go w pełni wytłumaczyć obecnością lub nieobecnością pojedynczego
składnika odżywczego czy grupy takich składników

choroby serca

Laktowegetarianie mają zredukowane ryzyko śmierci z powodu chorób serca o
około 1/3 - 1/2 w porównaniu z nie - wegetarianami, nawet jeśli weźmiemy tu
pod uwagę inne czynniki wpływające na dany styl życia. Poziom cholesterolu
jest dużo niższy u wegetarian, dieta wegetariańska redukuje poziom
cholesterolu w o wiele większym stopniu niż niż osiągnął Krajowy Program
Edukacji Cholesterolowej - Step Two Diet

Rak

Przypadki zachorowań na raka wśród wegetarian kształtują się na poziomie
niższym od przeciętnej dla całej populacji 0 25 - 50% (nawet gdy weźmiemy
pod uwagę palenie tytoniu, współczynnik masy ciała i status socjo -
ekonomiczny). Przyczynia się do tego wzrost konsumpcji warzyw i owoców, ale
nie jest to jedyny czynnik, który powoduje tą przewagę wegetarian w tym
zakresie

Cukrzyca (uwaga optymalni!)

Badania przeprowadzone wśród "adwentystów dnia siódmego" (około połowa z
nich jest wegetarianami) pokazały, że liczba zdiagnozowanych przypadków
cukrzycy była o 90% wyższa u mężczyzn nie - wegetarian w porównaniu z
wegetarianami i o 40% wyższa u nie wegetariańskich kobiet z porównaniu z
wegetariankami. Korygując to o różnice w masie ciała, proporcje te
zmniejszają się, ale nie eliminują tych różnic w przewadze występowania
cukrzycy u nie - wegetarian (patrz "otyłość" - przyp. T. W.). Dieta oparta o
pożywienie pochodzenia roślinnego często redukuje czy eliminuje cukrzycę
(która wymaga leczenia) i redukuje neuropatię, oraz choroby siatkówki oka

Choroba woreczka żółciowego

Wegetarianie chorują o około 3/4 razy mniej na woreczek żółciowy (i związane
z tym operacje chirurgiczne) w porównaniu z "wszystkożercami"

Otyłość

Nadwaga (...) jest o wiele mniej powszechą dolegliwością wśród wegetarian, w
porównaniu z ogółem ludzi. Wegetarianie są przeciętnie szczuplejsi niż
ludzie jedzący mięso i przyjęcie takiego sposobu odżywiania wpływa istotnie
na zmniejszenie masy ciała. Ponieważ większość Amerykanów ponosi istotne
ryzyko związane z chorobą serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami
konsumpcja mięsa powinna być uważana co najwyżej za "dowolną" (optional).
Ostatnia międzynarodowa konferencja (to sprzed paru lat - przyp. T.W.)
czołowych naukowców i lekarzy kardiologów stwierdziła, że "optymalną dawką
cholesterolu jest prawdopodobnie dawka zerowa"(Moncada S, Martin JF, Higgs A
"Symposium on regression of artheriosclerosis." Eur J Clin Inv 1993; 23:
385 - 98)

No, to na tyle, mam nadzieję że lektura była przyjemna

tomek

2. Data: 2002-01-17 22:40:59

Temat: Re: Wyciąg raportu PCRM
Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> to taki raport co go złożyli Federalnemu Komitetowi Doradczemu ds. Kierunków
> Dietetycznych, Departament of Agriculture & Health, Human Services

A czytales Ty kiedys podobny "raport", a raczej juz konkretna REKOMENDACJE
dotyczaca obnizanai cholesterolu ? Jesli tak, to powinienies rownie poczytac
wypowiedzi innch lekarzy , naukowcow , ktorzy to wszystko obalaja.
W pwyzszym tez sa "dziury" ..

> No, to na tyle, mam nadzieję że lektura była przyjemna

Bardzo, szczegolnie ze z utesknieniem czekam kiedy byc moze ci sami
ludzie przebadaja Zywienie Optymalne , porownaja z innymi modelami
zywieniowymi i opublikuja wyniki. Tego jeszcze do tej pory nie zrobiono.

Jurek

3. Data: 2002-01-17 23:08:12

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...
> [...]
poczytac
> wypowiedzi innch lekarzy , naukowcow , ktorzy to wszystko obalaja.

a to nie ten w którym "dziury" pokazał przestawiony przeze mnie raport?

> Bardzo, szczegolnie ze z utesknieniem czekam kiedy byc moze ci sami
> ludzie przebadaja Zywienie Optymalne , porownaja z innymi modelami
> zywieniowymi i opublikuja wyniki. Tego jeszcze do tej pory nie zrobiono.

jeszcze...? wegetarianizm liczy kilka tysięcy lat (znaczy ten świadomy,
przekazany w zapisach) i teraz dopiero się doczekał. Oj, musicie jeszcze
poczekać...

tomek

4. Data: 2002-01-18 05:32:20

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek Wilicki <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> jako polecaną dla Amerykanów
>
> Badania statystyczne przeprowadzono w społeczeństwie amerykańskim

I musze Ci tu Tomku serdecznie podziekowac w imieniu optymalnych
oraz ich sympatykow, za merytoryczne argumenty.
Mam nadziej tylko, ze nie odpowiedza sloganami.

Jescze raz dziekuje.
pozdrawiam Chaciur

5. Data: 2002-01-18 09:40:15

Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako polecaną dla Amerykanów
>
> Badania statystyczne przeprowadzono w społeczeństwie amerykańskim

Tia... bylo tez sporo innych badan mowiacych cos zupelnie innego.
Niestety problem jest w tym, ze nie mam czasu , aby to tlumaczyc
na jezyk polski :

http://www.mercola.com/2000/apr/2/vegetarian_myths.h
tm

Jurek

6. Data: 2002-01-18 10:15:55

Od: "alf" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek Wilicki" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
> >

> jeszcze...? wegetarianizm liczy kilka tysięcy lat (znaczy ten świadomy,
> przekazany w zapisach) i teraz dopiero się doczekał. Oj, musicie jeszcze

a ile trwa w/g Ciebie(Twoich danych) ludzkosc na tym padole ?

pozdrowienia

7. Data: 2002-01-18 13:57:13

Temat: Odp: Wyciąg raportu PCRM
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chaciur <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a28bui$qlm$...@n...tpi.pl...
> [...]
> oraz ich sympatykow, za merytoryczne argumenty.
> Mam nadziej tylko, ze nie odpowiedza sloganami.

[Nie chce byc nudna, ale to jest akurat wyjatkowo zlosliwe.
Gratulacje - bo zlosliwosc miala byc chyba w zawoalowanej formie.
Obawiam sie jednak, ze forma wyszla na dosc oczywista - musisz pocwiczyc
jeszcze, moze nastepnym razem sie uda...

Jezeli Was tym zanudzam, to przyjmijcie do wiadomosci, ze Wy tez jestescie
wyjatkowo monotematyczni :-((((((( ... i jak widzicie ja tez tak potrafie -
nic trudnego :-(((

Iza]

8. Data: 2002-01-18 23:42:52

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...
Tia... bylo tez sporo innych badan mowiacych cos zupelnie innego.
> Niestety problem jest w tym, ze nie mam czasu , aby to tlumaczyc
> [...]
no co tam jest? że są kraje gdzie je się mięso i nie ma tam raka? bzdurny
argument, trzeba porównać wegetarian i mięsożerców z tego kraju, i zobaczyć
efekty. Manipulowanie faktami (myth 5) .W tym samym o tym, że jakiś doktor
zrobił badania obalające badania poprzedników (wykrył manipulację), ale nie
przedstawiono faktów na ten temat. Tyle, że krytykowany raport został
zaaprobowany przez rząd...

dalej, cut - paste
That vitamin B12 can only be obtained from animal products is one of the
strongest arguments against veganism being a "normal" way of human eating

a ja tam słowa o drożdżach nie widziałem. Zwykła bzdura, znam dzieciaki od
urodzenia wegańskie które nie łykają leków i mają normalny poziom b12
ponieważ jedzą drożdże. Najczęstszy argument w tym punkcie to
"prawdopodobnie"

dalej, wegetarianie nie mogą przyswajać odpowiednich ilości witaminy A.
Jeszcze nie słyszałem o wegetarianinie z niedoborami...

dalej, podane badania jakiegoś doktora z afryki przeprowadzona na kilku
osobach które "obalają" tezę ze wegatarianie są silniejsi i wytrzymalsi..

z niektórymi się oczywiście zgadzam, ale że jedzenie zwierząt nie jest
niehumanitarne bo:
można zabijać bez bólu. Mogę kogoś zabić? tak z nienacka, nawet nie
poczuje...

i podawanie jajek jako "żywności humanitarnej" jest po prostu kuriozalne
jeżeli jajka pochodzą z fermy. O mleku nie wspomnę, bo to juz nie ta grupa

a argument że mięso nie jest zatrute toksynami ponieważ można je wytworzyć
bez użycia toksyn? Koszmar sofisty...

eh, za dużo tego, za dużo odniesień do książek których nie posiadam, a
często po prostu idiotyczne.

tomek

9. Data: 2002-01-19 00:38:12

Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> argument, trzeba porównać wegetarian i mięsożerców z tego kraju, i zobaczyć

Co to oznacza porownac wegetarian i miesozercow ? Rozpoczeliscie ten watek
w celu wykazania wyzszosci diety wegetarianskiej nad dieta optymalna.
Dobrze , ale ... oparliscie sie na czyms, co samo w sobie nie udziela tej
odpowiedzi i dochodzicie do bzdurnych wnioskow.

> [...]
> zrobił badania obalające badania poprzedników (wykrył manipulację), ale nie
> przedstawiono faktów na ten temat. Tyle, że krytykowany raport został

Wcale mnie to nie dziwi. Wiele innych raportow juz bylo akceptowane
przez roznego rodzaju rzady i ministerstwa. Typowym przykladem jest
ostatnia moda na obnizanie cholesterolu, co laczy sie ze stosowaniem
statyn, no i ... truje sie ludzi rowno, masowo, ale ... w sposob
zaakceptowany na podstawie jakiegos "raportu".
Fakt takiej akceptacji niczego nie dowodzi.

> That vitamin B12 can only be obtained from animal products is one of the
> strongest arguments against veganism being a "normal" way of human eating
> a ja tam słowa o drożdżach nie widziałem.

Jesli suplementacje drozdzami uznac za normalne odzywianie, to sie
mozna z tym zgodzic.

> dalej, wegetarianie nie mogą przyswajać odpowiednich ilości witaminy A.
> Jeszcze nie słyszałem o wegetarianinie z niedoborami...

No... to malo slyszales ... Znam osobiscie takich wegetarian, ktorzy
totalnie sobie zszargali zdrowie. Znany jest tez w tutejszych kregach
przypadek wegetarianskiego malzenstwa, uprawiajacego sporty, stanowiacego
przyklad "prawidlowego" odzywiania, stylu zycia itd ...Tak bylo do czasu ich
przedwczesnej smierci ( ok. 50 - 53 lata ). Powod - w OBU przypadkach
arterioskleroza. Do dzis sie wsrod ich rodziny glowia : skad ten
cholesterol tam sie wzial ?
Zeby w zdrowy sposb odzywiac sie jako wegetarianin, trzeba duzo, duzo,
wiecej wiedziec na temat funkcjonowania organizmu. Jesli sie nie je tylko
miesa , to jeszcze pol biedy, ale jak juz sie zaczyna odrzucac jajka, smietane,
sery, ryby, tluszcze itd ... to juz trzeba naprawde doskonale sie na tym
znac, zeby nie zrobic sobie krzywdy.

Naturalnie mozna to robic , z wiedza i cala swiadomoscia i ... moze byc OK.
Wielu znanych mi przypadkow robilo to " w slepo" i nabawili sie powaznych
problemow.

> i podawanie jajek jako "żywności humanitarnej" jest po prostu kuriozalne
> jeżeli jajka pochodzą z fermy.

Problem niehumanitarnego traktowania zwierzat bardzo rowniez obchodzi
innych ludzi tez. Wegetarianie nie maja na to ekskluzywnej licencji.
To nie ma jednak nic wspolnego z wartoscia odzywcza np. jajek.
Ten kto je jajka nie popelnia przestepstwa, ktos kto zneca sie nad
zwierzetami - tak.

> a argument że mięso nie jest zatrute toksynami ponieważ można je wytworzyć
> bez użycia toksyn? Koszmar sofisty...

Byly juz i takie raporty, ze wlasnie warzywa i owoce sa zdecydowanie
bardziej zatrute toksynami niz mieso.

> eh, za dużo tego, za dużo odniesień do książek których nie posiadam, a
> często po prostu idiotyczne.

Jak rownie idiotyczny jest argument, ze dieta wegetarianska jest lepsza niz
dieta optymalna, poniewaz tego jeszcze nikt nie udowodnil.

Jurek

10. Data: 2002-01-19 01:42:28

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tm

bzdurny

> Co to oznacza porownac wegetarian i miesozercow ? Rozpoczeliscie

rozpocząłem, rozpocząłem... nie wpadaj w paranoję, nie ma tu spisku, nikt
Cię nie śledzi ;o))

> [...]
> Dobrze , ale ... oparliscie sie na czyms, co samo w sobie nie udziela tej
> odpowiedzi i dochodzicie do bzdurnych wnioskow.

przedstawiłem najobiektywniejsze badania jakie znam

> [...]
> zaakceptowany na podstawie jakiegos "raportu".
> Fakt takiej akceptacji niczego nie dowodzi.

tyle, że ten przedstawiony przeze mnie był raczej niewygodny... siła lobby
ekologów czy wegetarian w porównaniu do przemysłu mięsnego praktycznie nie
istnieje, nie mówiąc o tym że spora grupa wyborców odczuła to jako atak na
amerykańskie wartości

> Jesli suplementacje drozdzami uznac za normalne odzywianie, to sie
> mozna z tym zgodzic.

wolę suplementować drożdżami niż mięsem... poza tym był oddzielny wątek, w
warunkach naturalnych (brak higieny) brak B12 nikomu nie grozi.

> [...]
> przedwczesnej smierci ( ok. 50 - 53 lata ). Powod - w OBU przypadkach
> arterioskleroza. Do dzis sie wsrod ich rodziny glowia : skad ten

w "tutejszych kręgach", hehe...ja wiem skąd, z jajek i mleka. Dieta wegańska
odrzuca te produkty. Eh, co ja się kłócę - zmyślasz według mnie, sportowiec
zdrowo żyjający zmarł w wieku 50 lat na arteriosklerozę.. i BADANIA
STATYSTYCZNE a nie pojedyncze przypadki

co do spiskowej teorii DO podawanie pojedynczych przykładów to typowa
manipulacja w sektach, ale to BTW (ciiicho....)

> [...]
smietane,
> sery, ryby, tluszcze itd ... to juz trzeba naprawde doskonale sie na tym

doskonale? wątpię... historia zna mnóstwo wegan (ci sławni tacy) którzy o
istnieniu atomów nawet nie mieli pojęcia, co dopiero aminokwasy... ogólna
zasada strączkowe i ryż czy inne zboża. Myślę że organizm sam sobie poradzi,
będzie się domagał czego potrzeba (gdyby nie ten mechanizm KAŻDA dieta
wymagała by duuuużej diety na temat funkcjonowania organizmu)

> Naturalnie mozna to robic , z wiedza i cala swiadomoscia i ... moze byc
OK.
> Wielu znanych mi przypadkow robilo to " w slepo" i nabawili sie powaznych
> problemow.

można coś więcej o przypadkach? dokumentacja? ja znam dziewczynę co na wege
doszła do anoreksji, ale to dlatego że rodzina jej cały czas tylko o
jedzeniu i jedzeniu.. no i jeszcze jedną co dostała anemii, ale ona to
przykład niewłaściwego funkcjonowania organizmu (alergie pokarmowe, naprawdę
dużo). Dwa jedyne przykłady. No i ludzie co "ześwirowali", uznali ze prawie
nic nie muszą jeść... po kilku miesiącach głodzenia się mają problemy ze
zdrowiem i pretensje do "wege diety"...

> [...]
> To nie ma jednak nic wspolnego z wartoscia odzywcza np. jajek.
> Ten kto je jajka nie popelnia przestepstwa, ktos kto zneca sie nad

specjalnie zaznaczyłem że chodzi mi o jajka z ferm kurzych, gdzie warunki
są..ah, nie będę psuł apetytu. Uwaga odnośnie "licencji" jest dla mnie
niezrozumiała

> Byly juz i takie raporty, ze wlasnie warzywa i owoce sa zdecydowanie
> bardziej zatrute toksynami niz mieso.

;o)))) a myjesz przed jedzeniem.....?

> Jak rownie idiotyczny jest argument, ze dieta wegetarianska jest lepsza
niz
> dieta optymalna, poniewaz tego jeszcze nikt nie udowodnil.

czy ja takie twierdzenie przedstawiłem? "a u was murzynów biją..."

ja tylko przedstawiłem raport odnośnie wpływu diety na
zdrowie....zaznaczyłem fragmenty odnoszące się do opty, np. do tej pory
odniosłem wrażenie że opty uważają że mają licencje na leczenie cukrzycy
dietą. Bzdura.

tomek

Wegańska opty!
Blagam - pomozcie !!!
dieta niełączenia (białek i węglowodanów)
dieta Montignaca
dowcip dietetyczny (kuchenny)