Za wysoko przycięty żywopłot

1. Data: 2003-06-03 22:54:34

Temat: Za wysoko przycięty żywopłot
Od: "Jancio Wodnik" <t...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosną posadziłem żywopłot Ałycza - Agata. Przyciąłem go na wysokości 30-40
cm. Teraz dowiedziałem się, że powinien być za pierwszym razem przycięty na
wysokości 10 cm. Czy popełniłem poważny błąd i czy muszę/mogę go
naprawić????

2. Data: 2003-06-03 23:18:51

Temat: Odp: Za wysoko przycięty żywopłot
Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jancio Wodnik <t...@x...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bbj93l$gha$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
na
> wysokości 10 cm. Czy popełniłem poważny błąd i czy muszę/mogę go

Przytnij go jeszcze raz i po sprawie.

3. Data: 2003-06-04 00:22:32

Temat: Re: Za wysoko przycięty żywopłot
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Pablo" <d...@p...onet.pl> wrote in message news:bbjace$nrl$1@news.onet.pl...

> Przytnij go jeszcze raz i po sprawie.

A po co? Jezeli rosliny przyjely sie to jaki jest sens ciecia na 10 cm?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-06-04 05:51:57

Od: "CEzar" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:cZaDa.116732$VP.30933604@twister.neo.rr.com...
> "Pablo" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> A po co? Jezeli rosliny przyjely sie to jaki jest sens ciecia na 10 cm?

> [...]
Prześwit pod spodem??
CEzar

5. Data: 2003-06-04 09:07:59

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po co? Jezeli rosliny przyjely sie to jaki jest sens ciecia na 10 cm?

Jeśli to ałycza, to po kilku latach będzie i prześwit i grube pnie w tym
prześwicie.
Tak to wygląda u sąsiadki.
Ja obcinałam na jakieś 15-20 cm i też już wiem, że za mało.
Ja tam bym przycięła jeszcze raz, póki jeszcze mały.

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2003-06-04 11:31:28

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:cZaDa.116732$V...@t...neo.rr.com.
..
> "Pablo" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> A po co? Jezeli rosliny przyjely sie to jaki jest sens ciecia na 10 cm?

Po paru latach beda przeswity/pustki na dole. Zywoplot bedzie gesty na gorze
a na dole tylko gole pienki.

7. Data: 2003-06-05 06:24:47

Od: Adam <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pablo wrote:

> Po paru latach beda przeswity/pustki na dole. Zywoplot bedzie gesty na gorze
> a na dole tylko gole pienki.

A jak ma sie rygor przycinania na 10cm nowego zywopolotu do ilosci
wezlow/galazek/peczkow (czy jak
to inaczej zwac fachowo) ?
Tzn czy jezeli jest goly badyl i jakis wezelek widac dopiero na 15cm to
i tak przyciac na 10 ?
Zona mi mowila ze powinienem tak przycinac coby zostawic ze 3 wezelki
ponizej miejsca ciecia.

W maju przyciallem 50cm graby do z grubsza 30cm, a nie chce miec
przeswitow na dole. Jezeli musze poprawic to trudno, jakos wytrzymam. (I
tak serce bolalo jak spojrzalem na dzielo zniszczenia). Wole przyciac
teraz niz za kilka lat pluc sobie w brode.

Babka ktora sprzedawala mowila nawet o cieciu na 5 cm, ale zona nalegala
na ciecie powyzej 3 wezlow. Uwazam ze trzeba sie sluchac fachowcow ale
tez lubie miec spokoj :)

Tu http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_23_01.asp z koleji pisza o 20cm.

Pozdrawiam
Adam

8. Data: 2003-06-05 18:51:47

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji tego watku, mam pytanie, popelnilem blad rzadkiego ciecia
zywoplotu i mam 1,5 m wysokosci i przeswity u dolu (liguster) czy moge
przyciac w zimie na 30 cm i dalej prowadzic co 5 cm, czy wykarczowac i
rozpoczac od nowa zgodnie z zasadami.
Pozdrawiam :-)
Adam Syroka

gorąco i sucho