Odp: aborcja

Data: 2003-01-24 21:14:05
Temat: Odp: aborcja
Od: "Iwona Z" <m...@o...pl>

Nie,nie wszyscy dyskutanci się z Tobą zgodzą! Płód do 12 tygodnia ciązy nie
ma jeszcze wykształconego i funkcjonującego mózgu a zarówno medycyna jak i
prawo zakłada,że żywy człowiek posiada pracujący mózg! Dowodem na to są np.
zasady obowiązujące przy pobieraniu narządów na przeszczepy od istot z
bijącym jeszcze sercem po udowodnieniu iz nastąpiła śmierć pnia mózgu!!
Zasady te popiera nawet Kościół!!! Tak więc aborcja nie jest zabójstwem
żywego człowieka,ponieważ dopóki nie ma mózgu to nie można mówić o
człowieku!!! Nieprawdą jest również popularne hasło,że płód w/g prawa ma
prawo dziedziczenia. Prawo do dziedziczenia bowiem ma dopiero żywo urodzone
niemowlę i jesli płód zginie w okresie wewnątrzmacicznym( np.z powodów
naturalnych) to rodzina nie dziedziczy po nim jak po zmarłym dziecku!!!
Twój argument o "wyabortowaniu" starców czy chorych nie dotyczy zupełnie
aborcji,jest populistycznym ,absurdalnym hasłem,wobec tego pozwól,ze pominę
go w dyskusji!
To tyle w kwestii ideologicznej,a teraz trochę względów praktycznych!
Nie mów,że kobieta powinna odbywać stosunki seksualne tylko wtedy gdy
planuje zajście w ciążę! tak się składa,że popęd seksualny jest jednym z
najsilniejszych u człowieka i jako społeczeństwo nie możemy odmawiać prawa
do jego zaspokajania wszystkim ludziom w trudnej sytuacji materialnej ani
tym kobietom,które już urodziły planowaną liczbę dzieci!!! Ponadto nie
bierzesz pod uwagę tysięcy żon regularnie zmuszanych do seksu( czy to
fizycznie czy też psychicznie) przez swoich własnych mężów. Wiem,że idealnie
by było,gdyby to zjawisko wyeliminować,ale nie zwalczy tego żadna
ustawa.Życie niestety nie jest bajką!
Ponadto zmuszając kobiety do rodzenia nie chcianych dzieci pogłębiamy
jeszcze biedę w kraju,zwiększamy ilość dzieci niedożywionych(one już na
starcie nie mają szans na prawidłowy rozwój), nie wykształconych ( wiedza
kosztuje), czym w efekcie zmniejszamy szanse na rozwój już żyjącej części
społeczeństwa.
Ciąża wiąże się z wieloma konsekwencjami dla kobiety.Zarówno nazwijmy to
medycznymi( burza hormona i związane z ciążą liczne zmiany w organizmie) jak
i społecznymi(np.żadne szanse na pracę).I tylko kobieta ma prawo
decydować,czy w tym momencie może sobie na te zmiany pozwolić!!!

Natomiast godząc się na ustawę w obecnym jej kształcie sam sobie
przeczysz,ponieważ jeśli uznajesz usunięcie płodu za zabójstwo,to pokazujesz
podwójną moralność godząc się na nie,gdy np.ciąża jest wynikiem gwałtu!!
Używając Twego sposobu wypowiedzi :To tak jakbyśmy jako społeczeństwo
pozwalali na zamordowanie człowieka bo był przestępcą...( przy czym nawet
nie,bo przestępcą był tylko ojciec niewinnego płodu) Oczywiście zupełnie
inaczej to wygląda jeśli uznasz moją argumentację,że to tylko nie
wykształcony jeszcze zarodek,z którego jeśli mu stworzyć odpowiednie warunki
wykształci się człowiek,ale jeszcze nim nie jest!!!

.
Użytkownik pg <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0miop$i4p$...@n...tpi.pl...