alergia na koty - PILNE !!!

1. Data: 2001-10-22 19:51:06

Temat: alergia na koty - PILNE !!!
Od: "Krystian Walczk" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze,może ktoś z was spotkał się z alergią na kota ,chodzi o
10-cio letnie dziecko. Interesują mnie objawy,skutki a także metody leczenia
jeżeli takowe są.Z góry dziękuje za jakie kolwiek informację na ten temat.
Kasia.

2. Data: 2001-10-22 20:02:57

Temat: Odp: alergia na koty - PILNE !!!
Od: "Kasiagorbi" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
leczenia
> jeżeli takowe są.Z góry dziękuje za jakie kolwiek informację na ten temat.

Moja ciocia, zawsze jak do nas przyjdzie (mam 3 kotki) , to zaczynają jej
leciec łzy, swedziec oczy, oraz ma zapchany nos katarem i ......kicha.
Raczej na alergie nie ma lekarstwa - trzeba unikac rzeczy na które jestesmy
uczuleni.

3. Data: 2001-10-23 03:28:19

Temat: Re: alergia na koty - PILNE !!!
Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

"Krystian Walczk" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
> jeżeli takowe są.Z góry dziękuje za jakie kolwiek informację na ten temat.

Moja 10-letnia corka tez ma ten rodzaj alergii- rozpoznany od okolo dwoch lat.
Objawy- katar, kichanie, kaszel, lzy, ale nic drastycznego w porownaniu
do innych rzeczy- np. znam dziecko, ktore ma smiertelna alergie na
orzeszki ziemne.
W przypadku corki, zeby bylo ciekawiej, w gre wchodza tylko koty o dlugiej
siersci. Nie musi byc caly zwierzak, wystarczy pare wlosow, ktore
ktos ma na ubraniu (nawet jak tam byly przez dluzszy czas)i reakcja gotowa.
Pediatra zalecil ZYRTEC, jedna tabletke na pare godzin przed
spodziewanym i przedluzonym kontaktem. Do tej pory kontrolowanie
objawow polegalo na sporadycznej pigulce. Pomaga tez fakt, ze
milosnikami kotkow nie jestesmy (hal hal).

EsatreS

4. Data: 2001-10-23 09:05:59

Od: wojo <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystian Walczk wrote:

> [...]
> jeżeli takowe są.Z góry dziękuje za jakie kolwiek informację na ten temat.

Najlepsza metoda leczenia - pozbyc sie kota.
Mozna brac leki - ale nie sa obojetne.
Odczulic - trwa dlugoi nie zawsze daje skutetk a tak na ten czas tez raczej
unikac kontaktu z kotem.
Alergia z czasem moze sie spowodowac wiele komplikacji - podstawowy sposob walki
to usuwanie - jesli sie da - czynnikow ja powodujacych (z rownoleglym leczeniem)

5. Data: 2001-10-23 09:29:37

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ,chodzi o 10-cio letnie dziecko. Interesują mnie objawy,skutki a także
> metody leczenia jeżeli takowe są.Z góry dziękuje za jakie kolwiek

Niestety podstawą będzie ostąpienie kota komuś innemu. Istnieją też wersje
dla alergików: rasy typu rex, o szczególnie kródkiej sierści (bo sfinx,
bezwłosy to IMHO paskudztwo). To może być jedyne rozwiązanie, bo życie z
kotem i bez kota to nie to samo...

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

6. Data: 2001-10-23 11:41:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Oct 2001, NakaiSuzuki wrote:

> Niestety podstawš będzie ostšpienie kota komuœ innemu. Istniejš też wersje
> dla alergików: rasy typu rex, o szczególnie kródkiej sierœci (bo sfinx,
> bezwłosy to IMHO paskudztwo). To może być jedyne rozwišzanie, bo życie z
> kotem i bez kota to nie to samo...

zycie bez kota albo dziecko bedzie dalej powaznie chorowalo. Nie kupowac
takze gryzoni lub papug - moze rybki ... Pisze powaznie. Kota trzeba
niestety oddac. Im predzej tym lepiej

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2001-10-23 11:51:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Oct 2001, EsatreS wrote:

> W przypadku corki, zeby bylo ciekawiej, w gre wchodza tylko koty o dlugiej
> siersci. Nie musi byc caly zwierzak, wystarczy pare wlosow, ktore

oddac kota, zmienic mieszkanie, pozbyc sie wszystkich sprzetow z domu.
Alergeny kota w dywanie i meblach oraz scianach utrzymuja sie mimo
sprzatania do 2 lat. Powaznie mowiac - oddanie kota, remont mieszkania
z malowaniem scian, myciem mebli oraz wymiana dywanow bedzie raczej
konieczny.

P.
---

8. Data: 2001-10-23 13:12:39

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zycie bez kota albo dziecko bedzie dalej powaznie chorowalo. Nie kupowac
takze gryzoni lub papug - moze rybki ... Pisze powaznie. Kota trzeba
niestety oddac. Im predzej tym lepiej

Bardzo silnym alergenem jest pokarm dla rybek, z tego co wiem, jedynie weze
moze trzymac w domu alergik, jesli chce :)
E.

9. Data: 2001-10-23 13:14:37

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
walki
> to usuwanie - jesli sie da - czynnikow ja powodujacych (z rownoleglym

Nie spotkalam sie nigdy z mozliwoscia odczulania na siersc kota - jestem
mama alergiczki, jedyna metoda - eliminacja alergenu i ew. srodki dorazne
w przypadku kontaktu.

10. Data: 2001-10-30 09:43:49

Od: "Kasia Walczyk" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuje wszystkim grupowiczom za odpowiedż na mój apel i za cenne
rady.Kotka już z nami nie ma od kilku dni,mieszkanie generalnie
wysprzątane,leki (alertec,cromohexal do nosa i oczu)już przestała córka
przyjmować. Sytuacja po mału wraca do normy.Jeszcze raz bardzo dziękuje i
wszystkich pozdrawim.

Kasia.

Re: Re: Od poczynania do emigrowania.
zapalenie spojowek