bialaczka limfatyczna

1. Data: 2005-08-02 11:52:27

Temat: bialaczka limfatyczna
Od: "Viking" <rogocz_m@no_spam_chorzow.um.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

kontynujac watek sprzed jakiegos czasu, stwierdzono juz przewlekla bialaczke
limfatyczna:-( kwestia taka ze tego generalnie sie nie przezywa tak? laska
ma 23 lata:-( jezeli jest juz skazana na pozarcie to co robic zeby ten czas
wydluzyc do maksimum? a moze jest nadzieja?

2. Data: 2005-08-02 13:15:40

Temat: Re: bialaczka limfatyczna
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Viking napisał:

> kontynujac watek sprzed jakiegos czasu, stwierdzono juz przewlekla bialaczke
> limfatyczna:-( kwestia taka ze tego generalnie sie nie przezywa tak?

Nie czuję się kompetentny aby Ci pomóc merytorycznie, ale Zbyszek który Ci
odpowiadał jest nieobecny duchem i ciałem, a zastanowiło mnie czy na pewno
chodzi o przewlekłą bialaczkę limfatyczną?

CLL to mało agresywna choroba głównie u ludzi starszych (średnia wieku ~60
lat). Może raczej chodzi o przewlekłą bialaczkę szpikową? Różnica jest
zasadnicza, więc lepiej sprawdź.

Zresztą obawiam się, że samo zgrubne określenie typu rozrostu to za mało,
aby coś poradzić.

--
Krzysiek, EBP
Niestety obróbka termiczna niszczy enzymy zawarte w pożywieniu, co

3. Data: 2005-08-02 18:18:42

Od: Viking <Viking@nospam_chorzow-online.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> wrote in

> Nie czuję się kompetentny aby Ci pomóc merytorycznie, ale Zbyszek
> który Ci odpowiadał jest nieobecny duchem i ciałem, a zastanowiło
> mnie czy na pewno chodzi o przewlekłą bialaczkę limfatyczną?

napewno, sam poszukalem i bylem zdziwiony zbo to samo wyczytalem ze
choroba raczej starszego wieku, nic wiecej nie jestem w stanie
powiedziec bo wyniki badan z labolatorium laduja od razu u lekarza:-(

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

4. Data: 2005-08-09 15:14:46

Temat: Odp: bialaczka limfatyczna
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Diagnoza CLL u dwudziestokilkulatki jest mozliwa, ale bardzo malo
prawdopodobna. Ma zupelnie inne implikacje, niz diagnoza CLL w wieku
typowym (tzn u starszych ludzi) -- w leczeniu w gre wchodzi allogeniczny
przeszczep szpiku.

Jest to diagnoza na tyle malo prawdopodobna, ze moim zdaniem powinno w 100%
zgadzac sie KILKA testow diagnostycznych zeby ja przyjac:

1. ocena cytologiczna rozmazow krwi
2. badanie krwi w cytometrii przeplywowej
3. ocena cytologiczna rozmazow szpiku
4. cytometria szpiku
5. trepanobiopsja szpiku

Jesli ktoregos z tych testow nie zrobiono, trzeba go zrobic. Jesli
cokolwiek nie gra, to pewnie nie jest to CLL.
CLL ma swoja niebanalna diagnostyke roznicowa.

Wyjezdzam na wakacje - bede po 22 sierpnia -- mozesz walnac szczegoly na
priva.

Zbyszek
(hematopatolog)

Użytkownik "Viking" <Viking@nospam_chorzow-online.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> --
> Pozdrawiam
> V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration

alergia
nietypowa prośba...
Dlaczego nie dostałem przeciwbólowca
Aklimatyzacja na dużej wysokości - jak najlepiej?
dziwne objawy...