bilirubina

1. Data: 2000-07-16 20:45:41

Temat: bilirubina
Od: pawel <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc

objawy zaczely sie w _listopadzie_. lekki bol w prawym podzebrzu.
zrobilem sobie badanie bilirubiny i wyszlo 2.1.
poszedlem do lekarza i po kilku tygodniach leczenia zero efektow -
dalej lekki bol.
lekarz zlecil mi zrobienie sobie podstawowych badan Aspat Alat OB,
morfologia. Aspat i Alat w granicach gornej normy (40), OB=2, tymol
3.5.
w _grudniu_ zrobilem sobie badania USG, HCV, HBS - USG dobrze, HCV i
HBS ujemne.
potem leczylem sie przepisanymi przez lekarza lekami i kontrolowalem
proby watrobowe w labolatorium. bilirubina skakala mi z 1.9, 1.8 do
1.7 (dzisiaj) - po kilku miesiacach (prawie pol roku).
z dwa miesiace temu zrobilem sobie drugie USG i kontrolowalem proby
watrobowe.
wyniki sprzed tygodnia mam takie:
Aspat 18
Alat 19
bilirubina 1.7
tymol 0.9
fosfataza alkaliczna 78.
dlaczego wiec ten lekki bol nie ustepuje? dolegliwosci nie pojawiaja
sie po zjedzeniu niczego tlustego - sa obecne prawie caly czas od pol
roku. jest to lekki bol. niekiedy mam kilka dni przerwy i znowu.
przy
uciskaniu prawego podzebrza (jak sobie wcisne pod nie reke) czuje
lekki bol - na stojaca. na lezaca nie odczuwam tego.
tak wlasciwie to ten bol nie jest az tak mocny, zebym nie mogl
wytrzymac. jest to lekkie "mulenie" wlasciwie tylko wtedy kiedy chodze
lub stoje - uciskanie.
czuje sie zmeczony. chce mi sie caly czas spac.
lykam te leki (glownie oparte na sylimarynie) i nic mi to nie pomaga.
zaczyna mnie to powoli denerwowac. :(

2. Data: 2000-07-17 17:29:43

Temat: Odp: bilirubina
Od: "profesor doktor Wiktor Wektor" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od z gora 8 lat mam staly poziom bilirubiny oscylujacy od 2.0 do 2.5 i poza
porannym zmeczeniem zadnych innych objawow nie mam oprocz tego ze czasami
pali mnie zgaga jak mam stresy albo cos zjem niedobrego.
Na USG stwierdzili ze watroba jest w normie i zadnych zmian nie ma poza moze
waskimi kanalami zolciowymi ale tez w normie. Jedyny problem w tym ze lubie
dlugo pospac i ciezko jest mi wstac rano nawet o 10-tej godzinie.
opisana ponizej dolegliwosc moze miec zwiazek z zupelnie innym narzadem albo
jest to wynik stresow.

--
#UIN 82131884

Uzytkownik "pawel" <p...@c...pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2000-07-17 17:37:15

Temat: Re: Odp: bilirubina
Od: pawel <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Jul 2000 17:29:43 GMT, "profesor doktor Wiktor Wektor"
<r...@t...pl> wrote:

> [...]
>dlugo pospac i ciezko jest mi wstac rano nawet o 10-tej godzinie.
>opisana ponizej dolegliwosc moze miec zwiazek z zupelnie innym narzadem albo

dziekuje za odpowiedz.
takie zmeczenie obserwuje juz od kilku lat (2-3). okolo 5 lat
wczesniej poziom bilirubiny mialem w normie - 1.2.
wyczytalem w ksiazkach, ze poziom powyzej 1.8 (utrzymujacy sie powyzej
jakiegos okresu czasu) wywoluje zoltaczke.
rano tez mi jest ciezko wstac (gdzies od pol roku ledwo zwlekam sie z
lozka) - moge spac po 12 godzin.
mialka mam lekko zazolcone (lekaz powiedzial, ze tak musi byc i tyle)
- ja sie tego obawiam. kiedy wstane oczy mam przekrwione jak diabli.
mam pytanie dotyczace HCV. czy w okresie pojawienia sie pierwszych
objawow/dolegliwosci (bole w prawym podzebrzu/zmeczenie) sa juz obecne
w organizmie przeciwciala HCV?

4. Data: 2000-07-17 18:57:13

Temat: Re: bilirubina
Od: "MS" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> objawy zaczely sie w _listopadzie_. lekki bol w prawym podzebrzu.

witam

no to mamy chyba to samo. boli mnie w okolicy watroby od sierpnia 1999 caly
czas , bilirubina w granicach 1,5-3,3 , aspat i alat czasami podwyzszony,
usg i HCV i inne w porzadku.

Bol jest ciagly zaczynam sie do tego przyzwyczajac, ze wstawaniem mam
normalne problemy, ze zmeczeniem tez czyli chyba w normie.
Przed zaczeciem sie bilow lykalem antybiotyki 2 tyg, po odstawienu nie
przeszlo jak znow bralem nie pogarszalo sie. Nie biore zadbych lekow, i
jestem na lekkiej diecie watrobowej.
Bylem tydzien w szpitalu na badaniach i prawdopodobnie jest ro zespol
Gilberta - czyli niegrozne ale nie uleczalne (chyba ze przejdzie samo) tylko
tego bolu za bardzo nie mogli mi wytlumaczyc. Jakis lekarz mi mowil nawet ze
watroba nie boli bo jest slabo unerwiona (boli jak ma sie zawansowana
marskosc).

pzdro
MS

PS. Zaczalem to olewac i nie badalem krwi z 4 miesiace.
PS1. Moze na priva sobie wiecej opowiemy.
PS2. Ja juz pisalem na grupy ale nic nowego sie nie dowiedzialem

5. Data: 2000-07-17 19:07:59

Od: pawel <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Jul 2000 18:57:13 GMT, "MS" <s...@p...fm> wrote:

> [...]
>Przed zaczeciem sie bilow lykalem antybiotyki 2 tyg, po odstawienu nie
>przeszlo jak znow bralem nie pogarszalo sie. Nie biore zadbych lekow, i

ja niczego nie lykalem.

>Bylem tydzien w szpitalu na badaniach i prawdopodobnie jest ro zespol
>Gilberta - czyli niegrozne ale nie uleczalne (chyba ze przejdzie samo) tylko
>tego bolu za bardzo nie mogli mi wytlumaczyc.

lekarz mi powiedzial to samo (zespol gilberta), ale w jaki sposob moze
to byc to, jesli wczesniej mialem bilirubine na wlasciwym poziomie?
zespol gilberta jest chyba wrodzona choroba wiec nie nabywa sie jej
podczas zycia.

>Jakis lekarz mi mowil nawet ze
>watroba nie boli bo jest slabo unerwiona (boli jak ma sie zawansowana
>marskosc).

ja sie obawiam tego bolu. jak leze na lewym boku i naciskam sie w
okolicach watroby, to mnie boli.

>PS. Zaczalem to olewac i nie badalem krwi z 4 miesiace.

ja tez to olewalem kilka miesiecy, bo myslalem, ze moze przejdzie, ale
ilez mozna.

6. Data: 2000-07-17 21:59:09

Temat: Odp: Odp: bilirubina
Od: "profesor doktor Wiktor Wektor" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam pytanie dotyczace HCV. czy w okresie pojawienia sie pierwszych
> objawow/dolegliwosci (bole w prawym podzebrzu/zmeczenie) sa juz obecne

Faktem jest ze jak mialem 14 lat a to sie zaczelo strasznie spadla mi chec
do zycia i wogole czulem sie apatycznie. O ile pamietam to cale wakacje 1989
roku przechodzilem obolaly ale olalem ten bol i minal bo i tak do piachu i
tak wiec nie ma co sie tym stresowac. Wszystko przemilczalem i sie nawet nie
badalem.
Jak mialem 17 lat nastapil drugi etap wtedy juz bez bolu ale za to zaczalem
cierpiec na oczy ale szybko to minelo a przy okazji zdiagnozowano wysoka
bilirubine dzieki czemu uniknalem pozniej wojska.
Dzisiaj juz nie jest tak strasznie ale nie jest tez idealnie. Przez to
zawalilem polibude bo nie chcialo mi sie wstawac na wyklady (wiadomo
wojsko - jak nie wisi miecz to nie zalezy) . Wogole nie chce mi sie zyc, nie
mialem nigdy dziewczyny a mam juz 25 lat.

--
#UIN 82131884

7. Data: 2000-07-18 11:50:27

Od: "*****" <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyglada na zespól Gilberta
:-(
Sprawdz u swojego lekarza
Pozdrawiam serdecznie
k...@k...onet.pl

8. Data: 2000-07-18 16:31:17

Od: "MS" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to byc to, jesli wczesniej mialem bilirubine na wlasciwym poziomie?
> zespol gilberta jest chyba wrodzona choroba wiec nie nabywa sie jej
czytalem gdzies ze najczesciej objawia sie w okresie 15-25 lat.

> ja sie obawiam tego bolu. jak leze na lewym boku i naciskam sie w
> okolicach watroby, to mnie boli.

mnie boli caly czas a jak sie uciskam to "chyba" nic nie mocniej, kiedys
wydawalo mi sie ze po naciskaniu po chwili bol sie powiekszyl ale to chyba
byla sugestia.
Co do Alatu i Aspatu to byl u mnie okres ze mialel jedno ponad norme o okolo
40 % a drugie prawie dwa razy.
p. tymolowa i fosfataza w normie.
jeszcze jedno badales moze cholesterol calkowity u mnie ponad 220 (gdzie
norma do 200 a nawet do 180). Stosunek HDL/LDL - byl w normie.
Robilem jeszcze badania na lamblie (badanie kalu) ale "niestety" nic nie
wyszlo - bo przy lambliach wlasnie jest taki bol.
Robilem jeszcze gastroskopie (chyba tak sie to zwie wkladanie rury do
przewodu pokarmowego od strony ust :) ) i tez w porzadku.
USG mialem robione 3 razy i wszystko w porzadku, raz mi powiedziano ze mam
zagiety woreczek zolciowy ale to w porzadku.
mieli mi robic biopsie watroby ale sobie darowalem - bo prawdopodobnie
wszystko wyszloby ok

I teraz najwazniejsze jak kiedys Ci to przejdzie samoistnie lub nie
samoistnie (szczegolnie ten bol bo bilirubian nie jest dla mnie istotna) to
daj znac, to samo obiecuje z mojej strony "wyzdrowieje" to puszcze Ci maila.

pzdro
MS

PS. Podaj mi maila do Ciebie bo ten na listach jest niepoprawny.

9. Data: 2000-07-18 18:04:24

Od: pawel <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Jul 2000 13:50:27 +0200, "*****" <k...@k...onet.pl> wrote:

>Wyglada na zespól Gilberta
>:-(

watpie.

10. Data: 2000-07-19 16:08:52

Od: pawel <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Jul 2000 16:31:17 GMT, "MS" <s...@p...fm> wrote:

> [...]
>USG mialem robione 3 razy i wszystko w porzadku, raz mi powiedziano ze mam
>zagiety woreczek zolciowy ale to w porzadku.

obawiam sie tego, ze mam zazolcone oczy - pod powiekami.
to chyba nie jest normalne. oczy ledwo mi sie zamykaja.

Zmniejszanie żołądka-gdzie?, za ile?
Certyfikaty serwisow medycznych cd
RU 486
Mumijo - prosze o informacje