brzoskwinie

21. Data: 2000-03-10 12:24:51

Temat: Odp: brzoskwinie
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8a91u4$qcd$...@s...icm.edu.pl...

> a jak smakują?

Mmmmmmmmmmmmmmmm.....
(znakomite, szczególnie jeśli rok jest słoneczny)

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2000-03-11 21:45:37

Temat: pytanie
Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Czy mogę już prześwietlić z lekka moją brzoskwinię. (Kraków)

Pozdrawiam
Staszek

23. Data: 2000-03-12 05:44:03

Temat: Re: pytanie
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Staszek Nowak wrote:
> Czy mogę już prześwietlić z lekka moją brzoskwinię. (Kraków)

Jesli juz kwitnie :-) to tak, jesli natomiast jeszcze nie kwitnie, to
zaczekaj az zakwitnie. O cieciu brzoskwini pisalem na grupe w tym roku
wiec chyba czytales. Jesli nie to moge powtorzyc.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

24. Data: 2000-03-12 16:48:54

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cięcie, formowanie, prześwietlanie - drzew i krzewów zawsze po pełni czyli
przy ubywającym księżycu, w marcu dopiero po 20, (cięcie zrazów najlepiej
15-18 oraz 21-22). Teraz najlepszy termin na siew do 18 włącznie.
pozdr jerz
Użytkownik Staszek Nowak <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:58zy4.13243$S...@n...tpnet.pl...

25. Data: 2000-03-12 17:39:24

Od: "Ania Z" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8aapis$il6$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:8a91u4$qcd$...@s...icm.edu.pl...

Tak są odporniejsze i nadają się jedynie na podkładkę-owoce zależnie od
odmiany mogą być smaczne lub smakować jak kartofle. Zależy to chyba od
podniebienia jedzącego. Ja siewki z drzew brzoskwiń póżnych i odpornych na
mróz używam za podkładki ,które okulizuję efekt jest wspaniały.Ponadto
proponuję sadzenie drzew na wiosnę i zakupienie ich bezpośrednio u
producenta co może zapewnić, że nie będą przemarznięte. Ponadto skuteczne
jest sadzenie w miejscu osłoniętym od wiatrów od strony południowej. Kiedyś
obwijałam drzewka na zimę ale nie dawało to rezultatów od czsu gdy tego nie
czniem rozkoszuje się wyśmienitym smakiem moich owoców.
Pozdrawiam i życzę sukcesów.

26. Data: 2000-03-12 17:39:26

Temat: Odp: pytanie
Od: "Ania Z" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

Nie śpiesz się z cięciem mogą jeszcze przyjść mrozy i gałęzie przemarzną
ponadto nie wiesz co przemarzło do tej pory. Uważam, że powinieneś teraz
opryskać swoje drzewa środkami przciwko chorobom jak tego nie uczyniłeś
wcześniej zapewne będzie to korzystniejsze jak cięcie.

> Jesli juz kwitnie :-) to tak, jesli natomiast jeszcze nie kwitnie, to
> zaczekaj az zakwitnie. O cieciu brzoskwini pisalem na grupe w tym roku
> wiec chyba czytales. Jesli nie to moge powtorzyc.

Ja tnę brzoskwinie wcześnie nawiosnę ale wtedy gdy gałęzie są
przemarznięte,suche. A cięcie prześwietlające wykonuję gdy
owoce są już wielkości orzecha i jest ich bardzo dużo- zamiast obrywać
zawiązków. Zbyt wczesne cięcie może spowodować to że może być owocowanie
bardzo słabe pomimo kwitnienia z uwagi że mogły przemarznąć pąki kwiatowe.
Pozdrawiam. Anka.

27. Data: 2000-03-12 22:19:06

Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli juz kwitnie :-) to tak, jesli natomiast jeszcze nie kwitnie, to
> zaczekaj az zakwitnie. O cieciu brzoskwini pisalem na grupe w tym roku
> wiec chyba czytales. Jesli nie to moge powtorzyc.

Znalazłem Twój post o cięciu - dzięki!
Staszek

28. Data: 2000-03-14 22:50:52

Od: "Beda" <g...@p...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Z <o...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:gDQy4.15481$S...@n...tpnet.pl...

> Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:8aapis$il6$...@z...polsl.gliwice.pl...

> dyskusyjnych

Zgadza sie.

Mam w ogrodzie 4 drzewka wlasnorecznie wychodowane z pestek, 3 z nich juz
owocowaly 1 sezon, kazde drzewko wydaje inne owoce i smak maja zupelnie
przyzwoity, szczegolnie jedno z nich - owoce sa duze i rumiane. "Szlachetne"
drzewka, kupowane w dobrym punkcie byly sadzone 2 sezony i niestety nie
przetrwaly...co pewnie nie dyskredytuje takowych, ale widze, ze nie tylko
mnie dotknal ten problem.

29. Data: 2000-03-28 18:06:08

Temat: Re: brzoskwinie
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu, serdeczne dzięki za tę poradę. Szukałem przez ponad dwa tygodnie
potwierdzenia twoich słów [wybacz, ale...] i znalazłem potwierdzenie u
samego Guru polskiego sadownictwa, Pieniążka. To samo dotyczy MORELI. Dzięki
tobie mam nadzieję na uratowanie wypadającej moreli [coś wspaniałego]. Jesli
będzie tylko ciut gorsza jak pisze P. to i tak będzie wspaniała. Nawet nie
wiem co to za gatunek ale jest super. Zakopię wszystkie pestki. Oby tylko
obrodziła. Jest szansa bo b. wcześnie kwitnie a jak na razie ciepło.
Jak się uda poczęstuję swoimi.

> Mmmmmmmmmmmmmmmm.....
> (znakomite, szczególnie jeśli rok jest słoneczny)

Pozdrawiam, jerz.

30. Data: 2000-03-29 13:17:45

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8bqsb2$a56$...@s...icm.edu.pl...

Mogłeś też u prof. Miki, pisze dokładnie to samo :))

>Zakopię wszystkie pestki.

Najlepiej w kompoście. Któregoś roku nie nadążalam z wyrywaniem siewek.
Ostatnią małą brzoskwinię, której nikt nie chciał, wywaliłam zeszłej wiosny.
A miała już trzy lata.

Pozdrawiam, Basia.

winorośla
Nowy.
15 stopni=1 miesiac
Doplace 150zl, jesli wezmiesz _A_K_T_Y_W_A_C_J_E_ w Plus GSM
róże pytanie do Rafała W.