cesarka - pytania laika

1. Data: 2003-12-16 11:43:17

Temat: cesarka - pytania laika
Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

na poczatek pragne uprzedzic ze nie orintuje sie w temacie i jesli cos co
napisze bedzie kompletnym nonsensem to prosze nie krzyczec tylko wytlumaczyc

poniewaz moja znajoma za pare miesiecy rodzi nasynelo mi sie takie pytanie

dlaczego standartem przy porodzie nie jest cesarka

dla laika cesarka oznacza likwidacje meczarni przy porodzie dla kobiety, jak
to wplywa na dziecko trudno mi sobie wyobrazic (w sensie czy pozytywnie,
neutralnie, czy negatywnie)

prosze o wyjasnienie tematu

pzdr

matjaw

2. Data: 2003-12-16 12:00:22

Temat: Re: cesarka - pytania laika
Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

: dla laika cesarka oznacza likwidacje meczarni przy porodzie dla kobiety

Masz rację dla laika c.c. to likwidacja bólu jaki powoduje zwijająca się
macica na świeżo zszytej ranie, ale tylko dla laika...:-/

--
Paulinka

3. Data: 2003-12-16 12:21:18

Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz rację dla laika c.c. to likwidacja bólu jaki powoduje zwijająca się
> macica na świeżo zszytej ranie, ale tylko dla laika...:-/

i to jest wlasnie pytanie - dlaczego dla laika???

czy z medycznego punktu widzenia dla organizmu kobiety c.c. nie jest
bardziej korzystne (uwzgledniajac juz tylko aspekty medyczno zdrowotne) niz
naturalny porod?

pzdr

matjaw

4. Data: 2003-12-16 12:38:35

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy z medycznego punktu widzenia dla organizmu kobiety c.c. nie jest
> bardziej korzystne (uwzgledniajac juz tylko aspekty medyczno zdrowotne)

Zdecydowanie lepszy dla kobiety (z czysto lekarskiego punktu widzenia) jest
poród drogami i siłami natury.(o ile nie ma wskazań do cięcia - matczynych
lub płodowych).
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

5. Data: 2003-12-16 12:46:41

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

: i to jest wlasnie pytanie - dlaczego dla laika???

Ponieważ laik sądzi, że c.c. eliminuje ból. A to nie jest prawda.

: czy z medycznego punktu widzenia dla organizmu kobiety c.c. nie jest
: bardziej korzystne (uwzgledniajac juz tylko aspekty medyczno zdrowotne)
niz
: naturalny porod?

Bo c.c jak każda ingerencja chirurgiczna w znieczuleniu, niesie ze sobą
ryzyko najrozmaitszych powikłań.

--
Pozdr.
Paulinka

6. Data: 2003-12-16 16:24:37

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy można się z tobą jakoś skontaktować na priv?

iza

7. Data: 2003-12-16 21:30:52

Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

smialo:)

pzdr

matjaw

8. Data: 2003-12-16 22:02:59

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> smialo:)
>
> pzdr
>
> matjaw

niestety mail wysłany do ciebie już po raz drugi wrócił opatrzony raportem o
treści "rozmiar quoty skrzynki pocztowej przekroczony"...

pozdrawiam,
iza

9. Data: 2003-12-17 19:11:45

Temat: Odp: cesarka - pytania laika
Od: "Anka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> to wplywa na dziecko trudno mi sobie wyobrazic (w sensie czy pozytywnie,

Dla dziecka tez lepszy jest naturalny poród (o ile oczywiście nie ma
wskazań do cesarki, gdy coś się źle dzieje z maleństwem itp), bo
wtedy ma czas się w pełni do tego przygotować - np. uruchomić mechanizmy,
które usuną mu płyn owodniowy z płuc, żeby po porodznie móc oddychać.
Tyle wiem, z pewnością jest tego więcej ;)
Pzdr
3

ból zęba
OWULACJA - Jak stwierdzic przy nieregularnym miesiaczkowaniu?
hormony tarczycy
szczepionka odczulajaca a przeziebienie
badanie na immunoglobiny