ból zęba

1. Data: 2003-12-16 11:31:37

Temat: ból zęba
Od: <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli jest naruszone szkilwo/plomba w zębie, to odczuwa się ból pijąc gorące
płyny oraz jedząc słodycze... rozumiem, że ząb jest unerwiony i wspomniane
substancje wpływają na komórki nerwowe.

pytanie:
co tak naprawdę powoduje ból zęba? komórki nerwowe nie lubią cukru???
dlaczego sól nie powoduje, a ten nieszczęsny cukier powoduje ból? czy
posypując ranę cukrem poczuję podobny ból do odczuwanego podczas posypywania
rany solą (oczywiście jesli sól w ranie powoduje ból - nie sprawdzałem)? czy
komórki nerwowe rozróżniają smaki?

2. Data: 2003-12-16 13:51:00

Temat: Re: ból zęba
Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:brmqeh$t4k$1@sunflower.man.poznan.pl,
niejaki(a): Użytkownik z adresu <t...@g...pl> napisał(a):

> pytanie:
> co tak naprawdę powoduje ból zęba?

http://www.stomatolog.com.pl/Higiena/budowa_anatomic
zna.htm

adam

3. Data: 2003-12-16 15:21:38

Od: "eDwin" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
posypywania
> rany solą (oczywiście jesli sól w ranie powoduje ból - nie sprawdzałem)?

Nerw reaguje na zmianę ciśnienia osmotycznego wokół niego. Zwiększenie
stężenia jakiegoś związku powoduje smianę w/w ciśnienia i stąd jego reakcja.
Powstaje impuls nerwowy, który dociera do analizatora tego obszaru w korze
mózgowej. Nie ma znaczenia jaki jest rodzaj bodźca, ale siła pobudzenia.
Jeżeli jest dostatecznie duża - odczuwasz to jako ból. Tak jest zresztą z
każdym nerwem, widziałem filmik na cwiczeniach, na których wywoływano
pobudzenie nerwu odpowiadającego za skurcz któregoś mięśnia nogi żaby.
Pobudzany był jak dobrze pamiętam solą i prowadziło to do zginania tej nogi.

Dlaczego sól mniej niż cukier - nie wiem - u mnie zawsze podobnie, może to
zależy odp pobudliwości komórek na jedno i drugie?

--
Pozdr.
eDwin

OWULACJA - Jak stwierdzic przy nieregularnym miesiaczkowaniu?
hormony tarczycy
szczepionka odczulajaca a przeziebienie
badanie na immunoglobiny
a w Katowicach?