ciecie

1. Data: 2002-01-17 09:36:59

Temat: ciecie
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze czas porozmawiac nt. ciecia drzewek - wywola Janusz pytaniem o ciecie
brzoskwin - bo nadchodzi czas ciecia zimowego drzewek owocowych. A i
zywoploty mozna przeciez docinac, odmladzac, itp. zima.
Ja mam zawsze problem, jak ciac drzewka owocowe, zwl. sliwy.
pik

2. Data: 2002-01-17 10:35:49

Temat: Re: ciecie
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" napisał:

> Ja mam zawsze problem, jak ciac drzewka owocowe, zwl. sliwy.
Z tego co wiem, pestkowych się nie tnie w zimie tylko latem.
Krzysztof

3. Data: 2002-01-17 10:56:50

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" wrote:
> Ja mam zawsze problem, jak ciac drzewka owocowe, zwl. sliwy.

Ponoc sliwy, wisnie, czeresnie zaraz po zebraniu owocow.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

4. Data: 2002-01-17 13:01:39

Temat: Odp: ciecie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ponoc sliwy, wisnie, czeresnie zaraz po zebraniu owocow.

Nawet nie ponoć, a na pewno. Ponoć ze względu na możliwość infekcji
grzybowych:)

U mnie -5 st.C - z jakimkolwiek cięciem trzeba poczekać na temperatury
dodatnie, choć niskie.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-01-17 22:17:26

Od: "Jacek Wuwer" <J...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie śliwy , czereśnie , wiśnie - tniemy ( prześwietlamy ) latem , po
zbiorze owoców .Inne drzewa i krzewy - również
po zbiorze owoców ( tzw. cięcie letnie ) . Ale jeżeli nie zrobiliśmy tego
latem ( jesienią ) , powinniśmy to zrobić zimą ( cięcie
zimowe ) . Temperatura powinna jednak choć trochę przekroczyć "O" stopni
.Możemy wtedy ciąć ( prześwietlać ) prakty -
-cznie wszystkie drzewa i krzewy .Warto to zrobić , ponieważ nadmierne
zagęszczenie drzew powoduje , że owoców jest
dużo a w rezultacie są drobne , często niesmaczne i źle wybarwione .
Utrudnione są też wszelkie czynności pielęgnacyjne ,
co z kolei ułatwia rozwój chorób i szkodników . Zostawiamy tylko gałęzie
ułożone piętrowo , w dostatecznej odległości od
siebie , umożliwiającej dostateczne nasłonecznienie . Zawsze też przy takiej
okazji usuwamy gałęzie chore , połamane , ros-
-nące do środka . Miejsca po cięciu smarujemy Funabenem 4 lub farbą
emulsyjną z dodatkiem Topsinu .
Pozdrowienia . Jacek Wuwer

J...@w...pl

6. Data: 2002-01-18 07:14:57

Temat: ciecie i zima-jak dobrze
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dobrze, ze trzeba ciac latem, bo zupelnie nie chce mi sie teraz ciac.
A co do sniegu i mrozu - jest zima i tak ma byc: mrozno i snieznie. Bardzo
mi to odpowiada - zapewne jestem jednym z nielicznych "ogrodnikow", ktorzy
tak uwazaja...
Pozdr.
pik

7. Data: 2002-01-18 19:16:45

Temat: Re: ciecie i zima-jak dobrze
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze mnie oswiecic - bo nic nie rozumiem wszyscy chca tutaj ukrzywdzic
biedneych dozorcow, zwanych w warszawie cieciami. mowicie - jak ciac krotko
ciecia, albo o cieciach przeswietlajacych- znaczy, ze oni pracuja w osrodku
zdrowia przy rentgenie?
juz nie wiem gdzie jestem
Wojtek Pa
Użytkownik "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:a28hje$k1d$1@news.lublin.pl...

8. Data: 2002-01-18 19:47:13

Temat: Re: ciencie dszef i zima-jak dobrze
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> juz nie wiem gdzie jestem
Teraz lepiej?
;-)))
Pozdr. Jerzy

9. Data: 2002-01-18 23:01:54

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz lepiej?
> ;-)))
> Pozdr. Jerzy
>

> no teraz to przynajmniej wiem, ze to nie jest grupa oszalalych ortografow
!!!!

tez pozdr.
wojtek Pa

Czasopisma