dracena

1. Data: 2000-11-12 08:29:21

Temat: dracena
Od: "Janusz" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam dracenę obrżeżoną dł.2m Czy można skrócić ją
przecinając w połowie łodygi i ponownie posadzić w ziemi.Gdzie można
uzyskać więcej informacji na ten temat?

2. Data: 2000-11-15 13:34:53

Temat: Re: dracena
Od: "Aleksander Krzys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam dracenę obrżeżoną dł.2m Czy można skrócić ją
> przecinając w połowie łodygi i ponownie posadzić w ziemi.Gdzie można
> uzyskać więcej informacji na ten temat?

Czesc
Mozesz skrocic w podany wyzej sposob. Z dolnej czesci wypusci prawdopodobnie
kilka nowych pedow. Gorna czesc, szczegolnie jesli bedzie duza, powinienes
"potrektowac" ukorzeniaczem i koniecznie po umieszczeniu w ziemi przykryc
calkowicie przezroczysta folia w celu zwiekszenia wokol ukorzeniajacej sie
rosliny wilgotnosci, raz dziennie przewietrz ja zdejmujac folie. Przez caly
okres ukorzeniania roslina powinna stac w cieple. Jeszcze lepiej jesli
ukorzeniac bedziesz w piaszczystaj ziemii lub nawet w czystym piasku. Czesto
dracene mozna ukorzenic w wodzie (jednak dostatecznie wczesnie - puki
korzenia nie beda zbyt duze - trzeba wsadzic ja do ziemi i oczywiscie na
pierwszy okres pod worek foliowy).
Podczas ukorzeniania nie moze stac w zbyt jasnym miejscu.
Inny sposob ukorzeniania wielu roslin w typie draceny to naciecie pedu w
poprzeg, lub na skos (tak jak szczepi sie drzewka), wlozenie w szpare np.
zapalki- tak zeby rana sie nie zasklepila, posypanie ukorzeniaczem,
obwiniecie mchem i np. folia aluminowa z wierzchu oraz oczywiscie
utrzymywanie odpowiedniej wilgotnosci podloza wokol ciecia. Po wypuszczeniu
korzeni (czas zalezy m.in. od temperatury oraz rodzaju (odmiany) draceny)
trzeba uciac ped ponizej, miejsce uciecia posypac znow ukorzeniaczem i do
doniczki. Do momentu gdy roslina nie ukorzeni sie porzadnie trzeba dbac o
zwiekszona wilgotnosc, zeby liscie nie poopadaly.
pozdrawiam
Olek

3. Data: 2000-11-16 12:16:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Krzys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> doniczki. Do momentu gdy roslina nie ukorzeni sie porzadnie trzeba dbac o
> zwiekszona wilgotnosc, zeby liscie nie poopadaly.

Dodam, że zamiast mchu można zastosować perlit, owiązać zwykłym
przezroczystym woreczkiem polietylenowym wokół pędu i zastosować np.
elektryczną taśmę izolacyjną, żeby powierza nie przepuszczało. Od czasu do
czasu strzykawką wpuścić trchę wody do środka. Przezroczysta torebka ma tę
zaletę, że widać przerastające perlit korzenie.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-11-16 20:25:06

Temat: Odp: dracena
Od: "Prezes" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8v0j89$p87$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> czasu strzykawką wpuścić trchę wody do środka. Przezroczysta torebka ma tę
> zaletę, że widać przerastające perlit korzenie.

O rany! Ależ wy życie utrudniacie. Przecież to rośnie jak chwast, w
plasterki można taką dracenę pociąć, wstawić do słoika z wodą albo po prostu
wetknąć bez niczego do wilgotnej ziemi i teź się ukorzeni i listki pięknie
wypuści. Mówię poważnie, poćwiartowałam w swoim życiu już ładnych parę
dracen i żadna nie padła. Powodzenia! Agn.

5. Data: 2000-11-17 16:50:31

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w
wiadomości ..............
Przezroczysta torebka ma tę
> zaletę, że widać przerastające perlit korzenie.

Ale jest prawdopodobne, że zaciemnienie stymuluje pojawienie się i rozrost
korzeni.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2000-11-20 07:29:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości
> [...]
> Przezroczysta torebka ma tę
>
> Ale jest prawdopodobne, że zaciemnienie stymuluje pojawienie się i rozrost

A czy ja pisałam, że trzeba całość postawić na słońcu:)? Ukorzeniałam w
łazience z północnym oknem i tzw. mrożoną szybą.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-11-20 19:08:50

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:8vajv5$e8n$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> A czy ja pisałam, że trzeba całość postawić na słońcu:)? Ukorzeniałam w
> łazience z północnym oknem i tzw. mrożoną szybą.

Pisząc o zaciemnieniu, myślałem o wyeliminowaniu światła a nie słońca.
Istotna jest taka ilość światła jaką dochodzi do korzeni w glebie. Nie chcąc
być, jednak, kategorycznym :-), zwrócę uwagę że istotna jest suma czynników
stymulujących ukorzenianie. Jeżeli jeden z nich (brak światła) nie jest
spełniony ale inne zapewnione są z nawiązką, to roślina i ja przymkniemy oko
:-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Jaki to jaśminowiec?