Re: dracena

From: "Aleksander Krzys" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: dracena
Date: Wed, 15 Nov 2000 14:34:53 +0100
Sender: [a_krzys friko4.onet.pl]@156.17.185.68

> Mam dracenę obrżeżoną dł.2m Czy można skrócić ją
> przecinając w połowie łodygi i ponownie posadzić w ziemi.Gdzie można
> uzyskać więcej informacji na ten temat?

Czesc
Mozesz skrocic w podany wyzej sposob. Z dolnej czesci wypusci prawdopodobnie
kilka nowych pedow. Gorna czesc, szczegolnie jesli bedzie duza, powinienes
"potrektowac" ukorzeniaczem i koniecznie po umieszczeniu w ziemi przykryc
calkowicie przezroczysta folia w celu zwiekszenia wokol ukorzeniajacej sie
rosliny wilgotnosci, raz dziennie przewietrz ja zdejmujac folie. Przez caly
okres ukorzeniania roslina powinna stac w cieple. Jeszcze lepiej jesli
ukorzeniac bedziesz w piaszczystaj ziemii lub nawet w czystym piasku. Czesto
dracene mozna ukorzenic w wodzie (jednak dostatecznie wczesnie - puki
korzenia nie beda zbyt duze - trzeba wsadzic ja do ziemi i oczywiscie na
pierwszy okres pod worek foliowy).
Podczas ukorzeniania nie moze stac w zbyt jasnym miejscu.
Inny sposob ukorzeniania wielu roslin w typie draceny to naciecie pedu w
poprzeg, lub na skos (tak jak szczepi sie drzewka), wlozenie w szpare np.
zapalki- tak zeby rana sie nie zasklepila, posypanie ukorzeniaczem,
obwiniecie mchem i np. folia aluminowa z wierzchu oraz oczywiscie
utrzymywanie odpowiedniej wilgotnosci podloza wokol ciecia. Po wypuszczeniu
korzeni (czas zalezy m.in. od temperatury oraz rodzaju (odmiany) draceny)
trzeba uciac ped ponizej, miejsce uciecia posypac znow ukorzeniaczem i do
doniczki. Do momentu gdy roslina nie ukorzeni sie porzadnie trzeba dbac o
zwiekszona wilgotnosc, zeby liscie nie poopadaly.
pozdrawiam
Olek