kasztanowce

1. Data: 2000-08-29 14:06:19

Temat: kasztanowce
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie dwa dni temu dostalem list ze Szwajcarii. Podobno rzeczywiscie
jest/byl jakis szkodnik. Podobno paskudny. Podobno larwy nie przezywja
kompostoania (za cieplo im) i podobno rzeczywiscie nalezy zamiatac
liscie. Czyli podobno jt dokladnie odwrotnie niz pisalem ostatnio (tez
na podstawie listu ze Szwajcarii). Jak w radiu Erewan :-(

--
Maciej Szmit
Textile Research Institute; IT Department

2. Data: 2000-08-30 07:20:00

Temat: Odp: kasztanowce
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
> [...]
> liscie. Czyli podobno jt dokladnie odwrotnie niz pisalem ostatnio (tez
> na podstawie listu ze Szwajcarii). Jak w radiu Erewan :-(

Jesli mowa o szrotowcu kasztanowcowiaku (mam nadzieje, ze nie przekrecam),
to byl caly artykul w "Ogrodach", wynikala zen, ze tylko i wylacznie palenie
lisci ogranicza rozmnazanie szkodnika. Kasztanowce w mojej okolicy wygladaja
jak popalone, liscie opadaja, to, co na drzewie, jest brazowe i suche, a
wsród tego...zielone owoce.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-08-31 19:40:35

Temat: Re: kasztanowce
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> Jesli mowa o szrotowcu kasztanowcowiaku (mam nadzieje, ze nie przekrecam),

Hmmmm, ja tam nic nie wiem, jak poprzednio napislaem to odpisali ze nie ma
zadnego szkodnika, teraz, ze jest. W Lodzi widzialem kilka kasztanowcow
wygladajacych jak uschle, ale moze to od suszy. U mnie na wsi na razie spokoj.
Czy na prawde nie ma nic do popsikania tego paskudztwa??? Przeciez ja mam tylko
dwa kasztanowce (i to sa jedne z najladniejszych drzew u mnie w gospodarstwie).
Gotow jestem zamowic woz strazacki z drabina, zeby opryskac calosc i kupic
odpowiedni preparat. ===:-(((((

> to byl caly artykul w "Ogrodach",

w ktorym numerze? I czy to jeszcze go dostac w sklepie?

Pozdrawiam zasmucony

4. Data: 2000-09-01 08:02:44

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
przekrecam),
szrotówek kasztanowcowiaczek

> [...]
gospodarstwie).
> Gotow jestem zamowic woz strazacki z drabina, zeby opryskac calosc i kupic
wygrabiaj liscie i pal albo kompostuj a strazacy moga byc wówczas
niepotrzebni bo oprysk jest na motyle siedzace na pniach.

> w ktorym numerze? I czy to jeszcze go dostac w sklepie?
6/2000
Tak jest do nabycia ale w Wawie na Garazowej 7
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2000-09-01 08:19:43

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> wygrabiaj liscie i pal albo kompostuj a strazacy moga byc wówczas niepotrzebni
> bo oprysk jest na motyle siedzace na pniach.

Tiiaaaa... Tylko, ze to jest zajecie po pierwsze czasochlonne, po wtore
niedokladne (jak wygrabie liscie rozwiane na paru hektarach i czy mam grabic tez
pod kasztanowcem sasiada?) Chodzi mi o to, czy nie ma a to paskudztwo jakiegos
srodka chemicznego (az mi sie wieryc nie chce, zeby chemia nie potrafila czegos
wytruc...), bo mimo wszystko latwiej jest wlac pare widerek jakiegos specyfiku
pod korzenie, albo nawet w miare dokladnie opryskac cala korone (mam b.
porzadnych zawodowych strazakow w sasiednim miasteczku)

> 6/2000
> Tak jest do nabycia ale w Wawie na Garazowej 7

A czy mozna np zamowic poczta za pobraniem?

6. Data: 2000-09-01 09:39:50

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...iw.lodz.pl...
[...]
> A czy mozna np zamowic poczta za pobraniem?
kilka numerów tak; 1. to raczej nie.
Podaj mi adres wysylkowy na priv i dostaniesz "gratis".
Pozdrawiam Jerzy

7. Data: 2000-09-14 23:06:13

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest/byl jakis szkodnik. Podobno paskudny. Podobno larwy nie przezywja
> kompostoania (za cieplo im) i podobno rzeczywiscie nalezy zamiatac
> liscie.

Mam dobre wiadamosci dla wlascicieli kasztanowców.
Zaobserwowalem ostatnio, ze sikorki namietnie wyjadaja te larwy z lisci.
Robia to w kaskaderski sposób, trzymajac sie pazurkami lisci.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

8. Data: 2000-09-15 05:02:37

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:
> Mam dobre wiadamosci dla wlascicieli kasztanowców.
> Zaobserwowalem ostatnio, ze sikorki namietnie wyjadaja te larwy z lisci.
> Robia to w kaskaderski sposób, trzymajac sie pazurkami lisci.

No to zime mamy na budowanie domkow dla lekarzy kasztanowcow. Haslo na
wiosne: "M1 dla sikorek na kazdym kasztanowcu".

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

Kto szuka -zegary sloneczne
Prosba o FAQ.