Szafran w doniczce

1. Data: 2000-08-29 07:13:44

Temat: Szafran w doniczce
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czy ktos z Grupowiczow hodowal w doniczce w domu szafran? Ciekawi mnie,
czy mozna te przyprawe w takim mikro-ogrodku uprawiac i jakie sa efekty.
Zwazywszy cene przyprawy, bardzije chyba oplacaloby sie samemu hodowac,
a i radosc z tego wieksza (nawet, jak trzeba sie przy tym nachodzic).

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2000-08-29 17:14:09

Temat: Re: Szafran w doniczce
Od: "Katarzyna Gadamska-Rewucka" <k...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...
> [...]
> Zwazywszy cene przyprawy, bardzije chyba oplacaloby sie samemu hodowac,
> a i radosc z tego wieksza (nawet, jak trzeba sie przy tym nachodzic).

Czesc Robaczku!
Twój szafran mozna uprawiac ogródku.
Powiedz mi tylko na ile liznales botaniki i uprawy roslin i czy twoje
doswiadczenia ograniczaja sie wylacznie do doniczki?
Slupki, a konkretnie ich znamiona (Stigmata Croci - fajna nazwa co?) z
których robi sie przyprawe pochodza od krokusa wystepujacego na poludnie od
naszych granic, jednak wiekszosc krokusów doskonale rosnie w naszych
warunkach klimatycznych i wymagac moze, w niektórych wypadkach, jedynie
okrywania na zime, jak wszystkie delikatne cebule. Jako przyprawa nadaje sie
tez nasz rodzimy szafran spiski rosnacy w Tatrach. Jednak nie polecam
zbierania bo straznicy TPN sa wyjatkowo czujni.
Pozdrowienia,
TrocheZielarz Misiek.

3. Data: 2000-08-30 05:14:39

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@r...prv.pl> napisal w wiadomosci
> Czy ktos z Grupowiczow hodowal w doniczce w domu szafran?

Szafran, jak kazdy krokus, moze byc pielegnowany w doniczce. Nie mozna
tutaj mówic o hodowli, raczej o produkcji.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Profesjonalny web-hosting? Tylko Serwis RUBIKON - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-09-01 08:36:24

Od: Gamon' <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Katarzyna Gadamska-Rewucka wrote:

> Twój szafran mozna uprawiac ogródku.

Brak.

> Powiedz mi tylko na ile liznales botaniki i uprawy roslin i czy twoje
> doswiadczenia ograniczaja sie wylacznie do doniczki?

Tak - do duzych, malych i balkonowych.

> Jako przyprawa nadaje sie
> tez nasz rodzimy szafran spiski rosnacy w Tatrach.

To jakie cebulki mam kupic i jak o nie dbac? (w domu rzecz jasna lub na
balkonie)

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2000-09-01 08:37:28

Od: Gamon' <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusinski wrote:

> Szafran, jak kazdy krokus, moze byc pielegnowany w doniczce. Nie mozna
> tutaj mówic o hodowli, raczej o produkcji.
> --

Trudno nazwac produkcja jedna doniczke :)

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2000-09-01 17:17:22

Od: "Katarzyna Gadamska-Rewucka" <k...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedna, chocby najwieksza doniczka nie pozwoli ci wyprodukowac tak duzo
krokusów (szafranów) na iles bys liczyl. Wiesz dlaczego ta przyprawa jest
tak droga? Zeby zebrac gram suszu trzeba oskubac kilkaset roslin. Przejdz
sie do sklepu ogrodniczego i sprawdz po ile sa krokusy. duzej doniczce
mozna ich wsadzic do 50. Caly balkon masz z glowy.
Powodzenia zycze i radze przerzucic sie na szafranice albo kurkume skoro
lubisz barwic wszystko na zólto i lekki posmak korzenno-gorzki.
Użytkownik Gamon' <r...@c...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...pl...

7. Data: 2000-09-02 05:17:26

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@c...pl> napisal w wiadomosci

> Trudno nazwac produkcja jedna doniczke :)

W produkcji zwracaj uwage na jakosc a nie na ilosc :-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Szybko, szybciej, RUBIKON! Naprawdę szybki Internet: http://rubikon.pl

8. Data: 2000-09-04 11:45:07

Temat: Odp: Szafran i inne w doniczce
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Gadamska-Rewucka <k...@q...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...qdnet.pl...
> Powodzenia zycze i radze przerzucic sie na szafranice albo kurkume skoro
> lubisz barwic wszystko na zólto i lekki posmak korzenno-gorzki.

Zmieniając trochę temat, skąd można wytrzasnąć kłącza kurkumy? Bo to dość
atrakcyjna roślina doniczkowa.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2000-09-06 11:55:13

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@c...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...pl...
> Pozdrawiam,
> robal.

Gamon' alis robal! Jestes? A ja dostalam od Ciebie post, ze:
* Robala juz nie ma. *
* I juz nigdy nie bedzie. *

?????
Co to mialo znaczyc?
A czemu nie przyjechalas do Powsina? Wybacz to osobiste pytanie.
Pozdrawiam Krystyna.

10. Data: 2000-09-07 09:21:51

Od: Gamon' <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:

> ?????
> Co to mialo znaczyc?

Dokladnie to, co bylo hihihi....

> A czemu nie przyjechalas do Powsina? Wybacz to osobiste pytanie.

Wakacje (pierwsze od paru lat) - krotkie bo krotkie, ale zawsze. :}
Jedyny termin, kiedy pasowalo mi i mojemu miskowi, a do tego jedyny,
kiedy nie wynajmowal swojej chatki komus, wiec trudno bylo nie
skorzystac (okolico pikno, chopoki tys).

Pozdrawiam,
robal.

Kadzidelka na owady?
Kwasowosc ziemi a barwa kwiatow