Odp: konflikt krwi

1. Data: 2000-06-11 04:44:09

Temat: Odp: konflikt krwi
Od: "Wojtek Billip" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam O Rh+, maz A Rh+ i u naszego pierwszego dzicka powstal konflikt w
grupach glownych. Jest on zadko spotykany i bardzo slabo opisany, ja nie
trafilam na zadna pisemna informacje na temat tego konfliktu!. Z tego co
wiem, to dotyczy on tylko takich par jak my (kobieta O, mezczyzna A). Ale
nie jestem pewna w stu procentach. Mysle, ze lekarz ginekolog powinien
wiedziec.

Beata

2. Data: 2000-06-11 20:43:50

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek Billip <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:tOE05.23463$q...@n...tpnet.pl...
> [...]
> wiem, to dotyczy on tylko takich par jak my (kobieta O, mezczyzna A). Ale
> nie jestem pewna w stu procentach. Mysle, ze lekarz ginekolog powinien

Chyba nie tylko. Podstawa konfliktu serologicznego jest przenikanie
przeciwcial przez lozysko do plodu. Przenikac moga tylko IgG, a przeciwciala
anty-A i anty-B to IgM. Tak wiec konflikt serologiczny w grupach glownych
moze powstac, jesli w organizmie matki powstana przeciwciala IgG anty-A badz
IgG anty-B, normalnie nie wystepujace, a dziecko ma po ojcu wlasnie ktoras z
tych grup.

pzdr
Ender

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-06-18 14:11:12

Od: "JA" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ender <c...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8i3iqf$oln$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
badz
> IgG anty-B, normalnie nie wystepujace, a dziecko ma po ojcu wlasnie ktoras

EEEEEE... Pewnie źle mówie ale co ma konflikt serologiczny (podobno o Rh- i
+) z grupami głównymi , przecierz krew nie przenika przez łożysko :(((( ???

4. Data: 2000-06-20 08:08:30

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JA <f...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4M435.25708$D...@n...tpnet.pl...
> EEEEEE... Pewnie źle mówie ale co ma konflikt serologiczny (podobno o Rh-
> +) z grupami głównymi , przecierz krew nie przenika przez łożysko
(((( ???

?
W obu przypadkach mamy do czynienia z przeciwcialami. Roznica jest taka, ze
anty-D to igG, ktora przenika przez lozysko, a anty-A lub anty-B to igM,
ktore przenikac nie moga. Tak wiec konflikt serologiczny w grupach glownych
mze zajsc tylko w przypadku powstania igG przeciwko grupom glownym - co, jak
przypuszczam, staloby sie np. po przetoczeniu niewlasciwej grupy krwi -
tyle, ze to sie juz raczej nie zdaza...

pzdr
Ender

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

Odp:leki na podróż
dłoń + mysz(kowaty) manipulator
Wplyw chorob prezesow, dyrektorow na wyniki spolek gieldowych
Czy 80-latkowie sa jeszcze leczeni czy juz przeznaczeni do eutanazji ?
Grzybek