dłoń + mysz(kowaty) manipulator

1. Data: 2000-06-10 17:16:27

Temat: dłoń + mysz(kowaty) manipulator
Od: "Krzyś" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 55 lat i od około 10 lat intensywnie posługuję sie komputerem.
Od dłuższego czasu odczuwam bóle nadgarstka prawej dłoni, miejsca, gdzie
dłoń opiera o podkładkę lub stół, podczas trzymania myszki komputerowej.
Ból zaczyna promieniować wzdłuż ścięgien do łokcia, a czasami dalej.
Znajdowałem różne popularne wiadomości na ten temat, lecz nie przywiazywałem
do nich wagi.
Jeśli to możliwe, proszę o ukierunkowanie moich poszukiwań - dotychczasowe
reakcje lokalnych chirurgów i ortopedów niejednoznaczne, wynikające chyba z
braku wiedzy - służba zdrowia jaka jest, każdy widzi , w miejscu na końcu
świata.
Pozdrowienia
k...@k...net.pl

2. Data: 2000-06-12 13:28:30

Temat: Re: dłoń + mysz(kowaty) manipulator
Od: akl <a...@z...mimuw.edu.pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

"Krzyś" wrote:

> [...]
> braku wiedzy - służba zdrowia jaka jest, każdy widzi , w miejscu na końcu

Pewnie to nie jest takie ukierunkowanie o które Panu chodzi ale widziałem w TV
(w TV4 w programie META) manipulator zastępujący myszkę i sterowany za pomocą
... nóg. Jedna noga steruje kierunkami a druga robi klikanie. Ma to formę
takich specjalnych bucików. Podobno w przeciwieństwie do myszki to nie tylko
nie powoduje dolegliwości ale wręcz pomoga bo ćwiczy się mięśnie. Jest to
wynalazek bardzo nowy i do kupienia na razie tylko w USA, ale może w Polsce się
kiedyś pojawi. Ciekawe czy w ogóle zdobędzie popularność ?

--

Adam

3. Data: 2000-06-20 11:40:11

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam artykuł w CHIP-ie 6/2000 str. 54. Można tam przeczytac m.in. o
"zespole cieśni nadgarstka" (RSI - Repetitive Strain Injury,
Cumulative Trauma Disorder - podaję angielskie nazwy gdybyś chciał
szukać w Internecie). Opisano tam m.in. przypadek człowiek, który w
końcu trafił do chirurga gdyż schorzenie to nie zostało rozpoznane
wcześniej przez różnych lekarzy-specjalistów i choroba zbyt mocno się
zaawansowała.

Ja osobiście używam track-balla. Łokieć mam oparty na grubej książce,
tak aby nadgarstek był wyprostowany. Leży to wszystko dość nisko.

gr

Wplyw chorob prezesow, dyrektorow na wyniki spolek gieldowych
Czy 80-latkowie sa jeszcze leczeni czy juz przeznaczeni do eutanazji ?
Grzybek
Picie wody
lek na podróż