kosmetyka naturalna, zielarstwo

1. Data: 2003-04-08 08:11:04

Temat: kosmetyka naturalna, zielarstwo
Od: n...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje osób zainteresowanych kosmetyką naturalną i zielarstwem, celem
wymiany wiedzy i doświadczeń związanych z wytwarzaniem na własne potrzeby
kosmetyków naturalnych.

1. Data: 2003-04-08 10:16:42

Temat: Re: kosmetyka naturalna, zielarstwo
Od: "MK" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem zainteresowana:)
Też interesuję się medycyną naturalną i zielarstwem, korzystam z ziół w
pielęgnacji urody.

Jak narazie dla mnie produktem nr 1 jest siemię lniane, jego wywar stosuję
jak płukankę do włosów, mocniejszy wywar na podrażnienia po depilacji, zmywam
też tym makijaż.
Siemię łagodzi wszelkie podrażnienia skóry, w medycynie ludowej było używane
w leczeniu oparzeń. Zażywane wewnętrznie dostarcza wielu witamin i minerałów,
nabłyszcza włosy.

1. Data: 2003-04-08 10:49:32

Temat: Odp: kosmetyka naturalna, zielarstwo
Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
A czy próbowałaś może sama wytwarzać kremy, balsamy lub toniki do twarzy? Ja
zetknęłam się parę lat temu z książką niemieckiej autorki Stafanii Faber
"Kosmetyka naturalna" gdzie znajduje się wiele przepisów na wytwarzanie w
domowych warunkach kremów, maseczek i innych kosmetyków.
Podstawowe składniki to lanolina (ewentulanie bezwodnik lanoliny) masło
kakaowe i olejki naturalne i wody ziołowe.
Problem w tym, że niektóre substancje są na polskim rynku zupełnie
niedostępne-np woda pomarańczowa, czy woda hammamelisowa... Naturalne olejki
są z kolei często fałszowane, np. olejek migdałowy.
Próbowałam więc wzbogacać robione przeze mnie kremy wyciągami ziołowymi z
naszych polskich łatwodostępnych ziół-niestety napary i odwary są bardzo
nietrwałe,
a przygotowanie ekstraktów ziołowych, które by się nadawały do tego
celu-jest skomplikowanym procesem technologicznym.
Jeśli byś miała juz jakieś doświadczenia albo dobre przepisy proszę o
kontakt:-)
Moge również przesłać receptury na kremy do przetestowania, jeśli cię to
interesuje
O siemieniu pomyślę....sama używam do mycia naparów z kwiatu lipy, nagietka
lub czarnego bzu ( mam raczej suchą cerę)
pozdrawiam
Renata

1. Data: 2003-04-08 11:48:34

Od: "ŻabCia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też jestem zainteresowana...zwłaszcza płukankami do włosów z rumianku
:))))

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-04-08 15:36:52

Temat: Re: Odp: kosmetyka naturalna, zielarstwo
Od: "blenkitka" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja jestem zadowolona z niedawnego zakupu ksiazki tej samej autorki "100
receptur samoleczenia roslinami w medycynie naturalnej" mam swoj spis ksiazek
w ktore zamierzam sie zaopatrzec.. ale czekam na zastrzyk gotowki ;]
oczywiscie mam tez swoja podreczna biblioteczke do ktorej czasem zagladac..
niestety obecenie jestem bardziej bibliofilem niz naukowcem.. ale nadejdzie
jeszcze ten dzien ;] oto kilka ksiezek ktore zamierzam kupic a przynajmiej
przeczytac:
Sabine Jeannin "Sekrety zdrowia i urody" wydawnictwo: Koroprint, 2001
Ryszard Glinka, Józef Góra "Związki naturalne w kosmetyce" wydawnictwo:
WARSAW VOICE
Marta Leśnicka "Zielska, zioła i ziółka" wydawnictwo: Agencja Wydawnicza
CINDERELLA BOOKS, 2001
Stefan Buczacki "Zioła" tytuł oryginału: Best Herbs wydawnictwo: Agencja
ELIPSA, Styczeń 1998
Jerzy A. Masłowski "Chwila dla urody czyli starochińskie metody pielęgnacji
ciała i ...ducha" wydawnictwo: Książka i Wiedza, Lipiec 2001
Janice Cox "Pielęgnacja urody przez cały rok. 200 przepisów na naturalne
kosmetyki"
oraz wydana przez claudie "ODKRYJ CUDOWNE ZIOŁA DLA ZDROWIA I URODY"
nie mam dzis duzo czasu ale ani pieniedzy na skladniki do produkcji
kosmetykow a niestety po dodaniu kosztow sa dosc znaczne..
moim zdaniem na rynku polskiem mozna dostac dobre skladniki ale niestety nie
wszystkie :-\ trzeba byc rozsadnym.. nie wierze gdy ktos wyznacza cene nizsza
niz w cenach hurtowych wtedy mozemy byc pewni ze skladnik nie jest
pelnowartosciowy najlepiej kupowac skladniki w aptekach lub zamawiac przez
internet ;] http://www.drbeta.net/sklep/index.html?cid=352 moze wody
zastepowac hydrolatami lub ekstraktami lub poprostu wkroplic kilka kropelek
olejku.. hammamelis to nic innego jak oczar wirginijski
http://www.bielenda.com.pl/ekstrakty/idx-extrakty-fr
st.htm ale najwazniejsze
wydaje mi sie zeby trzymac sie sprawdzonych firm nap pollena aroma czy
Dyndelf Aromatics.
zbieram hobbystycznie przepisy na kosmetyki ziolowe zarowno taniutkie z
takich skladnikow jak twarog, jogurt i miod jak i te z drozszych skladnikow
na kremy, balsamy z checia sie podziele, ziololecznictwo rowniez mnie
interesuje :)
pozdrawiam wszystkich

1. Data: 2003-04-08 16:09:15

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że niektóre substancje są na polskim rynku zupełnie
> niedostępne-np woda pomarańczowa, czy woda hammamelisowa

O ile dobrze pamiętam, takie wody produkuje firma Femi. Można je zamówić np.
przez ineternet:
http://www.pachnidlo.pl/pages/produkty.php?id_kat=31
&ord=1&ot=&akt=2&all=

1. Data: 2003-04-09 22:17:06

Od: "blenkitka" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a widziala ktoras z was olej morelowy.. slyszalam ze najlatwiej czasem
znalezc go w duzych supermarketach?.. chcialam go wyprubowac na skore wokol
oczu.. podobno jest swietny i nie podraznia.. powoduje uelastycznienie tkanki
skornej
pozdrowienia

Jaki krem pod oczy dla mojej dziewczny ?
Cos dziwnego - pogorszenie cery
Szukam dobrego fryzjera w Radomiu i kosmetyczki
suche włosy
depilacja- gorna warga