lambioza

1. Data: 2004-02-06 21:03:16

Temat: lambioza
Od: "Hesia" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

w mojej rodzinie podejrzewaja lambioze :(
poniewaz badania kalu nic nie wykazuja to chca nas polozyc na oddziale w
celu zalozenia sondy na pasozyta. brzmi strasznie a to ponoc sie robi przez
nos.
czy ktos slyszal o mniej drastycznych metodach wykrywawczych?

objawy u dwoch osobnikow jednego gospodarstwa (moze komus cos innego
przyjdzie do glowy, bo w sumie to nikt nic nie wie, wszyscy doktorzy tylko
podejrzewaja):
- bol nadbrzusza
- bol prawej strony przy nacisku (jakby wyrostek, ale krwinki biale ok)
- wzdecia
- mdlosci
- burczenie w jelitach
- badania ok, jednak u jednego osobnika obraz usg wykazuje znaczne
otluszczenie watroby, a u drugiego znow sa podwyzszone enzymy watrobowe a
usg ok.

zatem... bole (od 5 miesiecy) i te dziwne nieprawidlowosci watrobowe...
diety kompletnie rozne (jeden od lat 3 beztluszczowo i wegetarianstwo -
otluszczona watroba; drugi dieta miesna)
--
Hesia
[WRO]

2. Data: 2004-02-06 21:43:41

Temat: Re: lambioza
Od: "M-i-c-h-u" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak przy okazji

http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=56&typ=
1

pozdr
M.

3. Data: 2004-02-07 09:56:15

Temat: Odp: lambioza
Od: "Hesia" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik M-i-c-h-u <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=56&typ=
1

tak, ja juz to czytalam
jednak to nie potwierdza niczego!
tak czy siak trzeba miec dowod pasozyta na papierze ;-) nie zamierzam sie
faszerowac lekami na cos czego byc moze nie mam
--
Hesia
[WRO].

4. Data: 2004-02-07 13:23:58

Od: "Mermaind" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hesia" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
> w mojej rodzinie podejrzewaja lambioze :(
> poniewaz badania kalu nic nie wykazuja to chca nas polozyc na oddziale w
> celu zalozenia sondy na pasozyta.

Czy robiliście zwykłe badania, czy testy enzymatyczne? Te drugie są dużo
dokładniejsze. Ale - prznajmniej kiedyś - nie refundowane, a więc
pełnopłatne. Nie jestem pewna, czy negatywny test daje 100% pewności. Chyba
nie - 100% daje niestety tylko sonda :(

Pozdrawiam
Jola

5. Data: 2004-02-07 13:30:54

Od: "Hesia" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mermaind <j...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> Czy robiliście zwykłe badania, czy testy enzymatyczne?

podstawowe badania morfologiczne, krew, mocz, kal

> [...]
> dokładniejsze. Ale - prznajmniej kiedyś - nie refundowane, a więc
> pełnopłatne. Nie jestem pewna, czy negatywny test daje 100% pewności.

a jak dokladnie to sie robi, czy to bolesne, jak duza ta sonda?
--
Hesia
[WRO]

6. Data: 2004-02-07 14:21:36

Od: "Mermaind" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak dokladnie to sie robi, czy to bolesne, jak duza ta sonda?

Tego nie wiem - ja robiłam dzieciom testy enzymatyczne - daje się kał z
zaznaczeniem, że chodzi o test w kierunku lamblii - jest to płatne (co
prawda nasza przychodnia dawniej z kasy branżowej robiła bezpłatnie - ale z
zaznaczeniem, że to wyjątek :) ). Kosztowało kiedyś około 20-30 zł.

Pozdrawiam
Jola

7. Data: 2004-02-07 16:06:21

Temat: Re: Odp: lambioza
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 7 Feb 2004 10:56:15 +0100, na pl.sci.medycyna, Hesia napisał(a):

> tak czy siak trzeba miec dowod pasozyta na papierze ;-) nie zamierzam sie
> faszerowac lekami na cos czego byc moze nie mam

Coz, gdybym miala podejrzenie lambliozy i tyle juz problemow z tym
zwiazanych w miedzyczasie a jako alternatywe leki w ciemno lub jakies sondy
przez nos - to zdecydowalabym sie chyba na leki ;)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

8. Data: 2004-02-07 22:02:28

Temat: Odp: Odp: lambioza
Od: "Hesia" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik La Luna <b...@p...onet.pl>

> [...]
sondy
> przez nos - to zdecydowalabym sie chyba na leki ;)

helicobactera pyroli juz mi wygnali... choc jak widac nie on ci powodowal te
bole!

kolejna kuracja antybiotykowa i po niej kolejna...
no tak ja sie bawic nie moge! bo pozniej mnie byle co wytepic nie bede mogla
--
Hesia
[WRO]

9. Data: 2004-02-07 22:46:54

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktos slyszal o mniej drastycznych metodach wykrywawczych?

proponuję dać do badania kał no obecność antygenu lamblii, duża skuteczność
w wykrywaniu , cena ok 40 zł
pozdrawiam A

10. Data: 2004-02-08 13:53:41

Od: "Mermaind" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> proponuję dać do badania kał no obecność antygenu lamblii, duża
skuteczność
> w wykrywaniu , cena ok 40 zł

Właśnie o tym badaniu pisałam :)) (tylko nie pamiętałam, jak się nazywa).

Pozdrawiam
Jola

zapalenie języka?
odzywianie a zdrowe zeby