len wiekokwiatowy

1. Data: 2005-03-15 08:51:23

Temat: len wiekokwiatowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Linum grandiflorum.
Czy ktoś miał z tym do czynienia?
Wysokość, pokrój?
Może jakieś zdjęcia?
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2005-03-15 09:13:46

Temat: Odp: len wiekokwiatowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d167v8$1k4$...@n...news.tpi.pl...

O! Jaka przyjemna literówka mi w tytule wyszła ;-))))))))
Oczywiście powinno być "wielkokwiatowy"
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2005-03-15 21:48:32

Temat: Re: len wiekokwiatowy
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Linum grandiflorum.
>Czy ktoś miał z tym do czynienia?
>Wysokość, pokrój?
>Może jakieś zdjęcia?
>Pozdrawiam :-)
>Janusz

Witam :)

iękna toślina wys max 30-40 cm pokrój 'rozwichrzony'- mało zwarty kwiaty jeśli

odmiana niebieska bledną z czasem od głębokiego błękitu. Początkowo kwiaty dość
duże ok.2,5 cm średnicy potem w trakcie kwitnienia mniejsze.
Mało wymagający rozsiewa się ale nie nadmiernie:-)
Długo kwitnie a nasiona w dość ozdobnych kuleczkach - choć nie tak efektowne
jak u 1 rocznego lnu - ale też mozna suszyć
Niestety nie mam zdjęć ale to z opakowania nasion dość dobrze odpowiada
rzeczywistości
polecam gorąco
pozdrawiam
Sylwia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

4. Data: 2005-03-15 22:58:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylwia S <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@p...pl...

> [...]
dość
> duże ok.2,5 cm średnicy potem w trakcie kwitnienia mniejsze.

To co kupiłem ma na opakowaniu kwiaty krasne jak armia czerwona, i napisane,
że do 5 cm.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2005-03-15 23:48:08

Temat: Re: Odp: len wiekokwiatowy
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz wrote
>To co kupiłem ma na opakowaniu kwiaty krasne jak armia czerwona, i napisane,
>że do 5 cm.
>Pozdrawiam ;-)
>Janusz

dobrze wiedzieć tej wysokości nie widziałam - czerwone są bardziej wrażliwe
(mam nadzieje że przetrwaja tą zimę) ale kolor mają niesamowity intensywny
czerwień z lekką domieszką ciemnego różu.....

prosze o info jak rosną te maluchy (tak z ciekawości - z nasion czy z sadzonek)

6. Data: 2005-03-15 23:56:34

Temat: Odp: Odp: len wiekokwiatowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylwia S <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@p...pl...
> Janusz wrote
> >

> dobrze wiedzieć tej wysokości nie widziałam

To nie wysokość tylko średnica kwiatów :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2005-03-16 08:18:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik Sylwia S <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
| napisał:0...@p...pl...

| To nie wysokość tylko średnica kwiatów :-)

Może napisz wreszcie czarno na białym, że pytasz o len jednoroczny, a nie
trwały - bo rozmawiacie o dwóch różnych roślinach:-D

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2005-03-16 10:12:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d18qfd$hk6$...@n...news.tpi.pl...

> Może napisz wreszcie czarno na białym, że pytasz o len jednoroczny, a nie
> trwały - bo rozmawiacie o dwóch różnych roślinach:-D

Jedna łacińska nazwa określa różne rośliny? Taki bałagan?
Janusz

9. Data: 2005-03-16 12:33:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:d18qfd$hk6$...@n...news.tpi.pl...

> Jedna łacińska nazwa określa różne rośliny? Taki bałagan?

No cóż....Ty przytoczyłeś poprawnie nazwę polską i łacińską i obie
gatunkowe. A interlokutorka _chyba_ (?) zwróciła uwagę wyłącznie na nazwę
rodzajową...chociaż wielkokwiatowy ma też odmiany o kwiatach niebieskich.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2005-03-16 12:54:06

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d1994c$qfv$...@p...gliwice.pl...

>...chociaż wielkokwiatowy ma też odmiany o kwiatach niebieskich.

O! to sobie poszukam i wymieszam :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Jak zostac dzialkowcem - realia
lód topnieje... www.oczkowodne.net
murator dla początkujących w zakładaniu ogrodu
A u mnie kwitną już ranniki
Muchy mogą zapowiedzieć powódź