nasiona grabu

1. Data: 2003-06-10 10:05:00

Temat: nasiona grabu
Od: "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję około 2000 nasionek Grabu - planuję długi żywopłot
1. Czy ktoś ma może nadmiar do odsprzedaży?
2. W jaki naturalny sposób można te nasionka pozyskać - zbierać w lesie?
tylko jak one chyba są bardzo małe.

We Florpaku akurat jeszcze są - można zamówić ale musiałbym wziąć mnóstwo
innych nasion aby owe magiczne 55pln osiągnąć.

2. Data: 2003-06-10 13:41:28

Temat: Odp: nasiona grabu
Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasiona grabu zbiera sie zwykle przed calkowitym dojrzeniem (wrzesien) i
wysiewa natychmiast po zbiorze. W przeciwnym razie wymagaja 1-2 letniej
stratyfikacji.
Nasiona spokojnie mozna nazbierac w lesie, nie sa wcale takie male.
Najlepiej obradzaja nasiona drzewa na skraju lasu, sa one rowniez ugalezione
czesto do samej ziemi co ulatwia pozyskanie materialu siewnego.

Pozdrawiam,
Piotr Zajączkowski

Użytkownik Gallilleo <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bc4agl$16r$...@a...news.tpi.pl...

3. Data: 2003-06-11 06:09:39

Temat: Re: nasiona grabu
Od: "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasiona grabu zbiera sie zwykle przed calkowitym dojrzeniem (wrzesien)
początek czy koniec?

> wysiewa natychmiast po zbiorze.
czy trzeba je w jakiś specjalny sposób przygotowywać (namoczyć)?
Czy wzejdą na jesieni?
Planowałem je posiać w kuwetach z torfem i trzymać w warunkach pokojowych -
czy też może powinienem je wysiać do gruntu żeby się naturalnie
stratyfikowały?

Udało Ci się w ten sposób wyprodukować siewki? - Jaki % nasion wykiełkował?

pozdrawiam
piotr

4. Data: 2003-06-11 07:03:22

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gallilleo <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bc6h3d$567$...@a...news.tpi.pl...

> początek czy koniec?

Zalezy od przebiegu pogody. Powinny miec juz calkowicie stwardniala lupine
nasienna ale jeszcze zielonkawy odcien. Jesli nie przytrafi sie nam latem
dlugi chlodny okres moze to byc poczatek wrzesnia.

> czy trzeba je w jakiś specjalny sposób przygotowywać (namoczyć)?

Nie

> Czy wzejdą na jesieni?

Nie, dopiero na wiosne
> Planowałem je posiać w kuwetach z torfem i trzymać w warunkach
pokojowych -
> czy też może powinienem je wysiać do gruntu żeby się naturalnie
> stratyfikowały?

Ten sposob bedzie najprawdopodobniej nieskuteczny. Wysiew do gruntu zapewnia
wyjscie ze stanu spoczynku znacznego % nasion.

> Udało Ci się w ten sposób wyprodukować siewki? - Jaki % nasion
wykiełkował?

Tak. Nasiona kielkuja nierownomiernie, czesc przeleguje do nastepnego roku.
Skielkowalo ok. 50% nasion.

Pozdrawiam,
Piotr Zajączkowski

5. Data: 2003-06-11 07:25:32

Od: "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki za informacje
Jeszcze tylko jedno pytanie - na czym wysiewać (torf kwaśny/odkwaszony,
piasek , inne...)

piotr

6. Data: 2003-06-11 08:24:13

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuję około 2000 nasionek Grabu - planuję długi żywopłot

A moze wybierz sie do lasu i nakop sadzonek ?
Tyle grabowych maluszkow nie ma zadnych szans na osiagniecie
wieku dojrzalego...
Masz gotowa roslinke, nie musisz czekac od zera, a dodatkowo
uratujesz roslinke skazana na smierc przez zacienienie.
To moze byc dobre uzupelnienie do wysiewu.

pluton

7. Data: 2003-06-11 08:45:40

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak masz dobrze uprawiona glebe o odczynie lekko kwasnym, badz zblizonym do
obojetnego - to nie ma sensu traktowanie jej zadnym z torfow. Moze byc
mieszanina odkwaszonego torfu z piaskiem lub perlitem (5:1). Obsiany zagon
dobrze jest okryc na zime kora, galazkami, sloma itp. aby zmniejszyc wahania
temperatury gleby.

grup dyskusyjnych napisał:bc6lhu$sdn$...@a...news.tpi.pl...

8. Data: 2003-06-11 09:17:09

Od: "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boję się tylko że gajowy mnie odstrzeli z dubeltówki, bez pytania, jak
zobaczy mnie w lesie ze szpadlem. Gdybym potrzebował 20 sztuk pewnie bym
zaryzykował.

piotr

9. Data: 2003-06-11 09:56:09

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Jesienia, przywiozlem sobie kilkanascie workow zeszredowanego drzewa.
Wysypalem to w miejscu gdzie do tej pory krolowalo zielsko. A teraz pojawily
sie male roslinki. Podejrzewm, ze sa to wlasnie siewki grabu. Rosna w dosyc
zbitej substancji masy drzewnej. Skoro to taki rarytas, to doradzcie, jak to
przesadzic, by nie przepadlo. Czekac do jesieni az sie silniej ukorzeni?
Istnieje obawa, ze moze jednak latem wyschnac, bo korzenie sa w 15 cm
warstwie nie bedacej ziemia. Czy tez juz teraz wsadzic do ziemi? Nie jestem
pewien czy to grab ale latwo liscie porownac z zywoplotem sasiada.

Irek kochany

10. Data: 2003-06-11 13:10:04

Od: r...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Jesli potrzebujesz to mamy z kolega zdolowane 4-5-ciolatki grabu. Sa sliczne.
Bedzie ich ok. 250 szt. Kupilismy je w paczkach po 50 szt. bardzo tanio.
Trzymamy dla uzupelnienia strat ale wszystko nam sie przyjelo - 100 proc.
Pozdrawia Ewa R.

orchidee, agawy, bambusy do deportacji
winogrona-pytania dwa...
buuuu.......