nerwica a joga

1. Data: 2003-08-18 21:23:46

Temat: nerwica a joga
Od: "raku" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Spotkalem sie z opinia, ze cwiczenia jogi moga miec zly wplyw na osoby
cierpiace na nerwice. Prosze o komentarz w tej sprawie i ciekaw jestem jak
to jest w praktyce?

Pozdrawiam
raku

1. Data: 2003-08-19 14:04:12

Temat: Re: nerwica a joga
Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam nerwice , nowa nazwa zaburzenia osobowości. tak sie składa że jak sie ma
zaburzenia lekowe to wszystko wydaje sie szkodliwe!!! a joga to zwyczajne
ćwiczenia relaksacyjne ale nerwicowiec bedzie w nich widział zagrozenie dla
siebie.
Maciek

1. Data: 2003-08-19 14:42:24

Od: "raku" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaburzenia lekowe to wszystko wydaje sie szkodliwe!!! a joga to zwyczajne
> ćwiczenia relaksacyjne ale nerwicowiec bedzie w nich widział zagrozenie

Tylko ze to opinia psychologa, a nie moja. Zaciekwilo mnie to, bo w koncu do
tej pory slyszalem ze joga jest w porzadku gdy sie cwiczy pod okiem dobrego
nauczyciela.
Moze sa jakies zrodla, literatura na ten temat - kiedy mozna, a kiedy nie
uprawiac joge?
raku

1. Data: 2003-08-20 17:24:42

Od: "Trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "raku" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
> Spotkalem sie z opinia, ze cwiczenia jogi moga miec zly wplyw na osoby
> cierpiace na nerwice. Prosze o komentarz w tej sprawie i ciekaw jestem jak
> to jest w praktyce?

A jakie jest uzasadnienie tej opinii?

Trurl

1. Data: 2003-08-23 10:14:53

Od: "Joanna_Maria" <j...@g...pl_NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "raku" <r...@g...pl> napisał:
> Spotkalem sie z opinia, ze cwiczenia jogi moga miec zly wplyw na osoby
> cierpiace na nerwice.

Jesli masz zaburzenia lękowe to nie bardzo nadaje sie takie hmm..
koncentrowanie na wnetrzu i ciele. Ja tez chcialam cwiczyc i tez mi
odradzono, bylam tylko na kilku zajeciach. Niestety, nie znam zadnych
materialow do polecenia.

Joanna

1. Data: 2003-08-24 03:01:38

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"raku" <r...@g...pl> writes:

> [...]
> nauczyciela.
> Moze sa jakies zrodla, literatura na ten temat - kiedy mozna, a kiedy nie

jesli nie wiesz, najlepiej udaj sie do lekarza rodzinnego, niech cie
zbada i wyda opinie.
Cwiczenia jogi najwieksze zagrozenie jakie moga miec dla organizmu, to
wlasnie od strony czysto fizycznej.

Bo ktos za bardzo sie rozciagnie i sciegno naderwie, albo ma
np. klopoty z krazeniem i pewnych cwiczen lepiej nie robic etc.

Dlatego na poczatku warto cwiczyc pod okiem instruktora, bo on czuwa
nad tym, zeby takie kontuzje sie nie zdarzaly.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2003-08-24 03:02:22

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"Joanna_Maria" <j...@g...pl_NOSPAM> writes:

> [...]
> koncentrowanie na wnetrzu i ciele. Ja tez chcialam cwiczyc i tez mi
> odradzono, bylam tylko na kilku zajeciach. Niestety, nie znam zadnych

tylko czy Ty czasem nie laczysz jogi z medytacja transcendentalna?

1. Data: 2003-08-24 08:47:42

Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze sa jakies zrodla, literatura na ten temat - kiedy mozna, a kiedy nie
> uprawiac joge?
> raku

Mysle ze psycholog nie jest ekspertem od jogi bo jej nie prakyukowal.Osobiscie
widziałem wiele ksiażek na temat Jogi w ksiegarni przegladałem i nie znalazłem
zednych przeciwskazań dla nerwicy tylko trzeba uważac jak sie ma nadcisnienie i
stoi sie na glowie.
Maciek

1. Data: 2003-08-24 09:01:52

Od: "Joanna_Maria" <j...@g...pl_NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisała:

> tylko czy Ty czasem nie laczysz jogi z medytacja transcendentalna?

Nie. Pisalam właśnie o jodze. I slyszalam ta opinie od terapeuty, osoby
cwiczacej od kilku lat i instruktora. Joga to nie tylko "rozciaganie
fizyczne". I niech lepiej nie liczy, ze lekarz rodzinny powie mu cokolwiek
konstruktywnego, moze sie spyta "a co to jest joga" heh... Niech sie radzi
kogos zorientowanego w jego stanie psychofizycznym, np swojego terapeuty czy
psychiatry. Aha, ja pisalam odnosnie zaburzen lękowych, nie wiem jak to jest
z klasyczna nerwica.

Joanna

1. Data: 2003-08-25 06:10:22

Temat: Odp: nerwica a joga
Od: "gido1" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna_Maria <j...@g...pl_NOSPAM> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bi7f31$vmv$...@z...man.szczecin.pl...

> [...]
> koncentrowanie na wnetrzu i ciele. Ja tez chcialam cwiczyc i tez mi
> odradzono, bylam tylko na kilku zajeciach. Niestety, nie znam zadnych

///joga jest bardzo dobra , ale już po konkretnym wyleczeniu nerwicy
.....wiadomo częsc objawów pozostaje , w tym jeden z najbardziej uciążliwych
czyli problemy z oddychaniem , a w szczególności wstrzymywabue oddechu ( czy
też po prostu bezdech w sytuacji np. oczekiwania zagrożenia) ,
u psychologa nauczysz się radziś sobie z problemem lęku , z sytuacją w
której oczekujesz zagrożenia itp. niestety odruch wstrzymywania oddechu
pozostaje (działamy bezwarunkowo) i trzeba nad niem popracować ososbno , a
do teo joga nadaje sie świetnie ...reszta zależy od ciebie i jak solidnie
przykładasz się do pracy nad sobą

piszę o tym wszystkim z własnego doświadczenia gdyż sam sięgnąłem po
ćwiczenia oddechowe z jogi w opisanej wyżej sytuacji

dekada
__Osy
natura świadomosci?
Coaxil