pH-metry

11. Data: 2000-03-16 14:21:17

Temat: Re: pH-metry
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Elektroniczny czy chemiczny, firma, koszty - poradźcie coś!
Basiu;
pomogę ci raz jeszcze w dokonaniu wyboru, jak jesteś daltonistką to weź
elektroniczny. A jaki mam to odpowiem dopiero jak pójdę na działkę.
Pozdrawiam, jerz.

12. Data: 2000-03-16 14:28:55

Temat: Re: Kultury... (Re: pH-metry)
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

OOOOOOOOOOOOOOO, przepraszam, to ja się męczę i wysyłam 10% z tego co
przejrzałem i uznałem za wartościowe a ty mi o załatwianiu (się)!

> :-o
>Gdybys zacytowal tylko pierwsze zdanie z listu
> Jerza to tez bym sie domyslil dlaczego Ci sie geba otwarla.
Ja mam ją otwartą do tej pory i jeszcze się zastanawiam nad tym czy już wiem
o co chodzi.
Pozdrawiam, jerz.

13. Data: 2000-03-16 14:57:03

Temat: Odp: pH-metry
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8aqqlk$4re$...@s...icm.edu.pl...
> Basiu;
> pomogę ci raz jeszcze w dokonaniu wyboru, jak jesteś daltonistką to weź
> elektroniczny. A jaki mam to odpowiem dopiero jak pójdę na działkę.
> Pozdrawiam, jerz.

Wniosek się nasuwa, że chemiczne są lepsze?
Basia.

14. Data: 2000-03-16 15:16:24

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dokładniejsze, ale trzeba się na tym znać, w drugim przypadku lejesz wodę
wtykasz do ziemi i po chwili masz odczyt. Jak dla amatorów to wystarczy.
pozdrawiam, jerz.

15. Data: 2000-03-16 16:05:03

Temat: Re: Odp: pH-metry
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisała:

> Wniosek się nasuwa, że chemiczne są lepsze?

Pisałem o tym z rok czy dwa temu. "elektroniczny" mierzy pH punktowo.
Przy niezbyt wymieszanej glebie masz różne wyniki zależnie od tego gdzie
wbijesz sondę. A do chemicznego bierzesz trochę więcej niż punkt gleby.
Stosowanie i odczyt nieco mniej wygodne, ale ja wolę chemiczny.
Krzysztof

16. Data: 2000-03-16 16:45:57

Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerz" <j...@p...com.pl> napisał / wrote:

> Elektroniczny czy chemiczny,

Miałem kiedyś elektroniczny - 2 druty, ale po roku (rzadko używany)zaczął szwankować.
Rok temu kupiłem chemiczny. Barwił się przyzwoicie na żółto i na czerwono.
W tym roku jednak zaczął oszukiwać o czym przekonałem się testując w końcu zawartość
worka z kwaśnym torfem. Wybarwienie odczynnika na zielono wskazywało na odczyn -
zasadowy.

--
Lesław

17. Data: 2000-03-16 17:06:29

Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2000-03-16 17:15:43

Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2000-03-16 19:31:00

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest do Basi i Krzysztofa.

No i znowu się zacznie podobnie jak z zakwasz... szszszszszs.....

> Pisałem o tym z rok czy dwa temu.
co się odwlecze to nie uciecze, nie jestem aż tak "stary".

> "elektroniczny" mierzy pH punktowo.
czyżbym trafił do krainy "płaszczaków"? Toż to w 3-wymiarowym świecie to
absurd.

> Przy niezbyt wymieszanej glebie masz różne wyniki zależnie od tego gdzie
> wbijesz sondę.
I o to właśnie chodzi. Mogę w krótkim czasie wbić go i 100 razy i wiem co
jest grane. Wystarcz nauczyć się czytać taką "mapę pH" i z powodzeniem można
hodować w rozsądnych odległościach od siebie rośliny o zróżnicowanych
wymaganiach.

>A do chemicznego bierzesz trochę więcej niż punkt gleby.
Najlepiej zbierz na taczkę... a to i tak będzie tylko z wierzchu.

> Stosowanie i odczyt nieco mniej wygodne, ale ja wolę chemiczny.
> Krzysztof
Każda sroczka swój ogonek chwali.

Metody chemiczne są dla producentów, którzy badają kwasowość kilku ton
jednorodnego produktu, albo dla określenia pH jednorodnego terenu (pola).
We wszystkich przypadkach i tak będzie to wynik zbliżony do prawdziwego.
Zawsze robi się kilka prób i wyciąga średnią (kropka).

Zrób też próbę w dołku, i powtórz ją po 2 tyg. Zrób to w słońcu, deszczu, i
na mokrym śniegu. Po 2 latach będziesz już coś wiedzieć o swojej "mapie pH".
Obydwie metody są dla ludzi myślących i tutaj niech Krzysiek M. się wypowie.
Podejrzewam, że on nie gania z pH-metrem tylko patrzy na swoje roślinki i
wie czego potrzebują. Ale to jest ten wyższy ETAP wtajemniczenia ogrodowego.
Można też się z tym urodzić.

... ale Basiu nie poddaj się żadnej presji. Obejrzyj dokładnie swoje poletko
i odpowiedz sobie na podstawowe pytania:
1. czy gleba (ta pierwotna=podłoże) którą uprawiasz jest jednorodna;
2. jeśli coś nawiozłaś (ziemi) to czy ją zmieszałaś z podłożem;
3. czy robiłaś to miejscami czy też po całości;
4. po prostu odpowiedz sobie na pytanie, do czego to urządzenie ma ci służyć
a reszta pójdzie już gładko.
Pozdrawiam, jerz.

20. Data: 2000-03-16 20:32:33

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerzu, nie pasuje mi ta "ścisłość" przedmiotu do Twojej kosmicznej
fantazji:-)

>Podejrzewam, że on nie gania z pH-metrem tylko patrzy na swoje roślinki
i>wie czego potrzebują. Ale to jest ten wyższy ETAP wtajemniczenia
ogrodowego.

No właśnie:-)
Po co Ci Basiu pHmetr? Co źle rośnie? Przecież doskonale znasz wymagania
roślin - jeśli coś wymagającego kwaśnej gleby to pewnikiem trzeba zakwasić,
jeśli jakiś "wapniak" to zwapnować.
Efekty obserwować.

A może tylko chcesz stać się narzędziowo zaawansowana?
:-)

Pozdrowienia
p...@r...pl

Odp: Strelicja