rosol

1. Data: 2002-01-11 12:59:14

Temat: rosol
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

co zrobic, aby rosol nie robil sie metny?? (szumowiny zostaly zebrane)

pozdrawiam Wm

1. Data: 2002-01-11 13:04:46

Temat: Re: rosol
Od: d...@p...gda.pl szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz <w...@i...pw.edu.pl> wrote:
> co zrobic, aby rosol nie robil sie metny?? (szumowiny zostaly zebrane)

> pozdrawiam Wm

Rosół nie będzie mętny, gdy będziesz go gotował na tzw. bardzo wolnym
ogniu, a nie na fula. Rosół powinien się gotować długo, ale na naprawdę
na możliwie najsłabszym ogniu. Na pewno wtedy bzie klarowny.

Podrawiam

Danuta

1. Data: 2002-01-11 13:06:33

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:a1mniv$4m8$1@sunsite.icm.edu.pl...
> co zrobic, aby rosol nie robil sie metny?? (szumowiny zostaly zebrane)
>
> pozdrawiam Wm

gotować na baaaaardzo rolnym ogniu...
Nie może bulgotać tylko raz na jakiś czas bulgnać...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-11 13:26:56

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak powiedzialy "dziewczyny" na malym ogmiu .A jak musisz dolac wode to
tylko przegotowana!

Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-01-11 13:52:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>co zrobic, aby rosol nie robil sie metny?? (szumowiny zostaly zebrane)
>
>pozdrawiam Wm

Nie wiem czy t dotyczy rosolu ze wszystkiego ale cosik slyszalam
(bo jakos sama rosolu nie robie...ciekawe dlaczego...) - wody
bardzo duzo , gotowac bardzo powolii starac sie nie uzupelniac
wody a na pewnoe nie ZIMNEJ bo metnieje od razu

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-11 15:05:18

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Zabija? nie zabija? zobaczymy....
Sa dwa sposoby na gotowanie rosolu/wywaru z miesa.
Wkladajac mieso do zimnej wody albo do goracej.
W zimnej wodzie pory miesa otworza sie na powierzchni wody ukaze sie
brunatna piana,
jesli ja usuniesz twoj rosol zostanie jasny. Jesli nie...

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2002-01-11 17:02:08

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak powiedzialy "dziewczyny" na malym ogmiu .A jak musisz dolac wode
> tylko przegotowana!

Do sklarowania rosołu należy posłużyć się zimną [może być i przegotowana]
wodą.
Jeśli jest mętny to po zgotowaniu zdejmujemy z ognia i zalewamy kilkoma ły
żkami zimnej wody a gdy się ustoi to zlewamy ostrożnie i przecedzamy.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-01-11 17:07:04

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ukaze sie brunatna piana,
> jesli ja usuniesz twoj rosol zostanie jasny. Jesli nie...
Uzupełnię tylko, że po zebraniu szumowin można już posolić i dopiero teraz
dodać włoszczyznę.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-01-11 17:08:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo duzo , gotowac bardzo powolii starac sie nie uzupelniac
> wody a na pewnoe nie ZIMNEJ bo metnieje od razu
Czyzbys miala wapienna wode?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-01-11 17:14:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gotować na baaaaardzo rolnym ogniu...
> Nie może bulgotać tylko raz na jakiś czas bulgnać...

Eeee tam, bez przesady, jak od początku będziesz robić zgodnie z zasadami
to może i bulgotać byle bez przesady.
A jak zmętnieje ździebko to pod koniec gotowania wrzuć czystą skorupkę z
jajka kurzego i po kłopocie.
pozdr. Jerzy

Co ze schabowego?
Obiecane przepisy (przynajmniej czesc)