sajgonki

1. Data: 2000-01-30 18:26:44

Temat: sajgonki
Od: "Maja" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na sajgonki.Dzięki z góry

1. Data: 2000-01-30 21:54:30

Temat: Odp: sajgonki
Od: "szabla" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

odsyłam do dodatku do G.W. Wysokie Obcasy nr.4(44) z 29 stycznia 2000
strona 38/39 są tam :
SPRING ROLLS z wołowiną curry
SPRING ROLLS na parze,z mięsem i grzybami
SPRING ROLLS z kapustą pekińską,grzybami i kiełkami
wszystko autorstwa Agnieszki Kręglickiej
smacznego
s...@p...pl

Użytkownik Maja <t...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:871vjf$k01$...@s...icm.edu.pl...

1. Data: 2000-02-02 07:59:00

Temat: Re: sajgonki
Od: "IDS s.c." <i...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze by tak zacytowac nie kazdy czyta GW?
kaska
Użytkownik szabla <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-02-02 14:14:49

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam przepisu na sajgonki.Dzięki z góry

To przepis z grupowej ksiazki kucharskiej:

Sajgonki (Egg Rolls)
Ciasto:
1-1/2 szklanki zwyklej maki
1/2 szklanki maki ryzowej lub kartoflanej
1 lyzeczka soli
1 jajko
3-4 lyzki wody (ile wejdzie)

Zagniesc ciasto jak na pierogi, odstawic pod przykryciem na pol
godziny. Rozwalkowac bardzo cienko. Wykrawac kwadraty
(15 cm). Przesypac delikatnie maka kartoflana, najlepiej pedzlem.
Przykryc sciereczka, aby nie wyschly.
Nadzienie:
25 dkg mielonej wieprzowiny
duza garsc drobniutko posiekanej chinskiej kapusty
1 marchew, starta na grubej tarce
1 lyzka startego imbiru
1 zabek posiekanego czosnku
1 cebulka dymka, posiekana drobno
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzeczka octu
1 jajko
Eventualnie, jesli sie ma pod reka:
dwie lyzki pocietych na waziutkie paski kielkow bambusowych
2 lyzki wytrawnej sherry albo bialego wina zamiast octu

Skladniki nadzienia starannie wymieszac. Przygotowac rozbeltane jajko
do smarowania brzegow. Nadziewac w nastepujacy
sposob: Ulozyc kwadrat rozkami do siebie, tak jak romb. Posmarowac
brzegi jajkiem. Ulozyc maly waleczek z nadzienia po
srodku. Zalozyc boki do srodka, zakrywajac nadzienie. Dolny rog
podniesc do gory, zakrywajac nim nadzienie i zalozone
boki. Teraz powinno to wygladac, jak otwarta koperta. Zaczac zwijac od
dolu, kierujac sie w gore, w strone tego otwartego
rogu. Gdy zawiniete, ulozyc "szwem" na spod, na woskowanym papierze. W
woku rozgrzac okolo 5 cm oleju, najlepiej z
orzeszkow ziemnych. Zalozyc balkonik na brzeg woka, jak rowniez
przygotowac reczniki papierowe do osaczania. Wkladac
3-4 na raz do goracego oleju, smazyc po obu stronach, az zlote,
wyjmowac na balkonik, az przestana kapac, a potem na
papier.
Podawac gorace z zimnym slodko-kwasnym sosem.
Smacznego
From: m...@a...com (MagdalenaB)

Nalesniki
Re: Placki ziemniaczane