Re: Placki ziemniaczane

1. Data: 2000-01-29 16:58:46

Temat: Re: Placki ziemniaczane
Od: "ISIA" <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

To mój debiut na tej liście, ale mam nadzieję, że zasmakują wam moje
przepisy. ( bo Pszemol nas ciągle przegania z wegetariańskiej, i gdzie mam
się podziać, biedna sierota ;-))

Fantastyczne są placki ze szpinakiem:
wtedy lepiej wziąć średnią patelnię, usmażyć duży placek na całej
powierzchni i jak już jest gotowy na połowę nałożyć szpinak i przykryć drugą
połową.

Przepis mojego ojca, który pochodzi z Wileńszczyzny (zarówno przepis jak i
ojciec):
jeśli zostaną jakieś nie zjedzone placki na drugi dzień (robimy mnóstwo,
więc zawsze zostają, bo wszyscy uwielbiamy je w tej wersji) to kroi się je w
kostkę, podsmaża na patelni na chrupiąco, zalewa jajkami rozbełtanymi w
kubku z solą i pieprzem i podsmaża jeszcze kilka sekund (taki rodzaj
jajecznicy).

Poza tym jada się u nas placki z surówką z rzepy:
rzepa utarta na grubej tarce + średnia cebulka pokrojona w drobną kostkę +
śmietana + sól.
Palce lizać!

Pozdrowienia
ISIA

1. Data: 2000-01-29 21:26:58

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy lepiej wziąć średnią patelnię, usmażyć duży placek na całej
> powierzchni i jak już jest gotowy na połowę nałożyć szpinak i przykryć

Warto sprobowac.

> [...]
> kostkę, podsmaża na patelni na chrupiąco, zalewa jajkami rozbełtanymi w
> kubku z solą i pieprzem i podsmaża jeszcze kilka sekund (taki rodzaj

A jadlem i potwierdzam ze pychotka.

> Poza tym jada się u nas placki z surówką z rzepy:
> rzepa utarta na grubej tarce + średnia cebulka pokrojona w drobną kostkę +
> śmietana + sól.
> Palce lizać!

Ale nos zatykac. Niestety nie pachnie ona zbyt pieknie, ale w koncu sery
francuskie to tez nie Channel Nr 5. ;-)

Pozdrowienia

--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Artur Nowacki

1. Data: 2000-01-31 02:50:45

Od: af <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki wrote:

> drugą
> >

> Ale nos zatykac. Niestety nie pachnie ona zbyt pieknie, ale w koncu sery
> [...]

Mozna zrobic takie placki z utartej cukini, nie pachna brzydko...
F.

Podpiwek - prosba...
Ricotta
tort ze smietana