schnace rododendrony

1. Data: 2000-05-19 16:24:35

Temat: schnace rododendrony
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio wiele osob skarzylo sie na klopoty z rododendronami. Zeby ich
uniknac warto pamietac przy sadzeniu, ze rododendron ma plytki system
korzeniowy, co oznacza, ze szybko traci dostep do wilgoci w raszie upalow.
Zaradzic temu mozna sadzac r. do czystego torfu (inni wola mieszac, ale to
juz niech sie inni wypowiadaja) a potem mocno sciolkowac kora. Torf ma silne
wlasciwosci absorbcyjne i wchlania duzo wody. Gruba warstwa kory chronie te
wode przed parowaniem.
Jesli nie mamy torfu lecz inna kwasna glebe, warto ja wymieszac z
superabsorbentem. Poniewaz nawozy niszcza strukture polimeru mozna wybrac
takie superabsorbenty, ktore zawieraja nawozy. Tego typu produkty sa juz u
nas dostepne. Zycie superabsorbentow jest wtedy znacznie wydluzone.
Takie dzialania pozwola na zatrzymanie wilgoci w glebie i co za tym idzie
zminiejszenie czestotliwosci podlewania.
Mozna tez glebe wymieszac z agroperlitem, ktory ma naturalne wlasnosci
absorbcyjne.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

2. Data: 2000-05-21 18:41:40

Temat: Re: schnace rododendrony
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio wiele osob skarzylo sie na klopoty z rododendronami.
To rododendrony sie poskarżyły na brak opieki ze strony właścicieli.

> [...]
> Zaradzic temu mozna sadzac r. do czystego torfu (inni wola mieszac, ale to
to ja, wolę i wolę aby inni mnie posłuchali, szczególnie ci co ni mają
możliwości podlewania codziennie! Jak raz na tydzień to tylko w glebę
próchniczą i ściółkowanie korą min. 7 cm.

> [...]
> Takie dzialania pozwola na zatrzymanie wilgoci w glebie i co za tym idzie
> zminiejszenie czestotliwosci podlewania.
precz z ochydną chemią!!!

> Mozna tez glebe wymieszac z agroperlitem, ktory ma naturalne wlasnosci
> absorbcyjne.
to popieram;
Pozdrawiam Jerzy

3. Data: 2000-05-22 07:35:21

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zminiejszenie czestotliwosci podlewania.
>Mozna tez glebe wymieszac z agroperlitem, ktory ma naturalne wlasnosci
Moglbys podac jakies nazwy,firme.
Juras

4. Data: 2000-05-22 07:37:31

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

>precz z ochydną chemią!!!

>to popieram;
>Pozdrawiam Jerzy

A jaka jest roznica?
Juras

5. Data: 2000-05-22 07:44:05

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jaka jest roznica?

w cenie i w czasie eksploatacji
pozdr Jerzy

6. Data: 2000-05-22 08:15:29

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozłowski) szukaj wiadomości tego autora

At 09:44 00-05-22 +0200, you wrote:

>w cenie i w czasie eksploatacji
>pozdr Jerzy

Cos wiecej poprosze.
Juras

7. Data: 2000-05-22 08:43:42

Temat: Odp: schnace rododendrony
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Agroperlit rozprowadza Janusz Stryja s...@p...com. Oglasza sie od czasu
do czasu na grupie, a superabsorbentow nie stosuje, to i sie nie
interesowalem, ale zawsze sa jacys producenci na wystawach np. Zielen to
Zycie.

8. Data: 2000-05-22 11:11:42

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7VdV4.5603$z...@n...tpnet.pl...

> [...]
> Takie dzialania pozwola na zatrzymanie wilgoci w glebie i co za tym idzie
> zminiejszenie czestotliwosci podlewania .

Znakomicie. A jak się ma nawóz otoczkowany do tych polimerów - możma
"mieszać" czy nie?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2000-05-22 23:50:21

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Oj, rece zaczynaja mi sie trzasc, takie te pytania trudne sie robia :-)
Nie wiem, jak to z nawozami otoczkowymi. Mysle, ale tylko tak sobie mysle,
ze otoczkowe sa znacznie mniej polimero-bojcze, bo dawka nawozu uwalnia sie
powoli i w nieduzych porcjach.

10. Data: 2000-05-23 06:35:51

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1JjW4.17229$z...@n...tpnet.pl...
> Oj, rece zaczynaja mi sie trzasc, takie te pytania trudne sie robia :-)

Staram się, jak mogę ;)

> [...]
> ze otoczkowe sa znacznie mniej polimero-bojcze, bo dawka nawozu uwalnia

To brzmi całkiem logicznie.

Pozdrawiam, Basia.

Re: przymarzniete roze
Co robić z jodłą kalifornijską w doniczce ?
Trzy grosze
strony na temat kwiatków doniczkowych
przymarzniete roze