siemie lniane

1. Data: 2003-08-20 13:34:05

Temat: siemie lniane
Od: "Mo" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koffffani pomóżcie!
Poradźcie jak można uzdatnić wywar z gotowanego siemienia lnianego żeby dało
się to wypić bez obrzydzenia.
pozdr.
--
__________
Monika_O

2. Data: 2003-08-20 16:04:09

Temat: Re: siemie lniane
Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mo" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Koffffani pomóżcie!
> Poradźcie jak można uzdatnić wywar z gotowanego siemienia lnianego żeby
dało
> się to wypić bez obrzydzenia.
A z jakiej okazji chcesz to siemie lniane pic????
Moze miod?Ja slyszalam ze siemie nalezy nie tyle gotowac,ile je najpierw
moczyc,wtedy jest to takie galaretowate.Hmm nie wiem sama.Nie pilam.A jakie
to jest w smaku?Slodkie,gorzkie ???Hafsa nie znajaca sie na siemieniu
lnianym

3. Data: 2003-08-21 08:02:42

Od: "Mo" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A z jakiej okazji chcesz to siemie lniane pic????
Moze miod?Ja slyszalam ze siemie nalezy nie tyle gotowac,ile je najpierw
moczyc,wtedy jest to takie galaretowate.Hmm nie wiem sama.Nie pilam.A
jakiento jest w smaku?Slodkie,gorzkie ???Hafsa nie znajaca sie na siemieniu
lnianym

Poradził mi ktoś, że przy nadkwasocie żołądka świetnie robi. W sumie to smak
jest nijaki ale konsystencja taka - sorry za porównanie - glutowata,
bleeeeee. Okropne (sprawdziłam ;) a jeszcze w faceta staram się to wpoić.
Strrrrasznie ciężko mi idzie. Raz się udało i pomogło ale więcej nie chce
pić więc postanowiłam to jakoś uzdatnić.
:)
Monika_O

4. Data: 2003-08-21 11:14:02

Temat: Odp: siemie lniane
Od: "gab----a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie gotowałam siemienia tylko zalewałam go gorącą wodą. Po
przestudzeniu piłam wodę - lekko przypomina to baaardzo rozwodniony kisiel.
Na osłonę zołądka można (jeśli się nie ma poroblemów z nadwagą, bo tam jest
cukier) jeść na czco kisiel lub galaretki. Gaba

5. Data: 2003-08-21 11:25:45

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Strrrrasznie ciężko mi idzie. Raz się udało i pomogło ale więcej nie chce
> pić więc postanowiłam to jakoś uzdatnić.

Gdy poczujesz zgagę spróbuj wypić kilka solidnych łyków śmietanki 30%.
Ja przez kilkanaście lat miałam nadkwasotę i codziennie musiałam stosować
ranigast i mleczko lub żel na nadkwasotę.
Od pięciu lat, czyli od przejścia na dietę niskowęglowodanową nie mam już
nadkwasoty ani zgagi. Gdy czasem zjem trochę więcej węglowodanów -
natychmiast zgaga się odzywa, a ja natychmiast wypijam trochę śmietanki 30%
(smacznej)
- i po sprawie.

Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

6. Data: 2003-08-21 11:35:43

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bi2a94$rgq$1@news.onet.pl...
> Od pięciu lat, czyli od przejścia na dietę niskowęglowodanową nie mam już
> nadkwasoty ani zgagi.

Krysia ma racje-moj maz tez mial zgage,i nie rozstawal sie z H2-blokerami
,ale od kiedy jest na diecie niskoweglowodanowej-nie slyszalam,by sie
skarzyl,ani nie widzialam,by bral leki.
Co do siemienia-jesli ci nie mile-nie pij.Lek nie pomoze jesli nie dasz do
niego odrobiny wiary w dzialanie.Hafsa

7. Data: 2003-08-23 16:37:15

Od: Sacagawea <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mo napisał(a):

> Poradźcie jak można uzdatnić wywar z gotowanego siemienia lnianego żeby dało
> się to wypić bez obrzydzenia.

Dodawać siemię do wszystkiego (chleba, racuchów itp.) Drugi sposób -
zemleć na proszek i posypywać np. pomidora na kanapce. Z tym, że to przy
zatawrdzeniu będzie działać i osłonowo, a czy na nadkwasotę, to nie
wiem.

--
Asiek
Pisząc do mnie usuń "wronę" ;) z adresu