szukam przepisu

1. Data: 2000-03-24 13:33:00

Temat: szukam przepisu
Od: "Grzegorz Lewszyk" <l...@z...lomza.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o fachową poradę:
Mam golonkę i nie wiem co z nią zrobiś - to znaczy nie wiem jak to zrobić
żeby po ugotowaniu była smaczniejsz niż przed

1. Data: 2000-03-24 13:37:51

Temat: Re: szukam przepisu
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Lewszyk wrote:

> Proszę o fachową poradę:
> Mam golonkę i nie wiem co z nią zrobiś - to znaczy nie wiem jak to zrobić
> żeby po ugotowaniu była smaczniejsz niż przed

wersja najprostsza:
wrzuć do gara, wlej wody, wsyp sól, dorzuć liście laurowe, ziele
angielskie i pieprz ziarnisty.
Gotuj ok. 2-3 h (zaleznie od wielości golonki) na małym ogniu pod
przykryciem.
Kość powinna sama odleźć od mięcha.

spożywać z musztardą lub chrzanem
No i oczywiście z setuchną :))

sadyl

1. Data: 2000-03-24 13:43:45

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> angielskie i pieprz ziarnisty.
> Gotuj ok. 2-3 h (zaleznie od wielości golonki) na małym ogniu pod

Ustalmy moze, czy Grzegorz ma ta golonke peklowana, czy surowa, bo moze
dojsc do niemilych rozczarowan. Mi kiedys zaserwowano niepeklowana,
ugotowana, sadzac, ze mi sie robi frajde i bylo, hm...

Jader

1. Data: 2000-03-24 14:10:59

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> [...]
> angielskie i pieprz ziarnisty.
> Gotuj ok. 2-3 h (zaleznie od wielości golonki) na małym ogniu pod

I groch pure!

Slav

1. Data: 2000-03-24 17:04:17

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> angielskie i pieprz ziarnisty.
> Gotuj ok. 2-3 h (zaleznie od wielości golonki) na małym ogniu pod

Wersja bardziej elegancka...Kiedy jest juz prawie mieka wloz ja do
piekarnika za 45min-1 godz niech skorka nabierze zlotego koloru i bedzie
chrupka... mozesz obok polozyc pare malych obranych, lub nieobranych
ziemniaczkow... niech sie upieka razem...
F.

1. Data: 2000-03-24 18:15:27

Temat: Odp: szukam przepisu
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Lewszyk <l...@z...lomza.tpsa.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:g8KC4.3955$4...@n...tpnet.pl...
> Proszę o fachową poradę:
> Mam golonkę i nie wiem co z nią zrobiś - to znaczy nie wiem jak to zrobić
> żeby po ugotowaniu była smaczniejsz niż przed

Wladyslaw w grudniu podawala przepis na golonke po bawarsku, polecam jest
naprawde super.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-24 19:42:20

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przemyslaw <p...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3hOC4.4953$4...@n...tpnet.pl...

> [...]
> dyskusyjnych napisał:g8KC4.3955$4...@n...tpnet.pl...
> >

> Wladyslaw w grudniu podawala przepis na golonke po bawarsku, polecam jest

sorry za "podawala" :))))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-24 19:57:56

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

mogę jeszcze dodać ze
krupnik na golonce jest prima!!!!

1. Data: 2000-03-25 11:03:43

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> Ustalmy moze, czy Grzegorz ma ta golonke peklowana, czy surowa, bo moze
> dojsc do niemilych rozczarowan. Mi kiedys zaserwowano niepeklowana,
> ugotowana, sadzac, ze mi sie robi frajde i bylo, hm...

Bardzo istotna uwaga, jak nie jest peklowana, tzreba zapeklowac,
albo
zrobic w kapuscie.
Jak peklowana, to do powyzszego 'najprostszego' przepisu
dodalbym,
ze warto dodac do gotowania marchewke, pietruszke i seler. Jak
do rosolu.

BK

1. Data: 2000-03-27 06:21:06

Od: "Janusz Danak" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Feliks <f...@p...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8bg7am$cjgq$...@n...news.prodigy.com

> sadyl <s...@p...onet.pl> wrote in message

Koniecznie !!! Zeby golonko nie myslalo ze go pies zjadl :-)))

> [...]
> chrupka... mozesz obok polozyc pare malych obranych, lub nieobranych
> ziemniaczkow... niech sie upieka razem...

Nie tylko elegancka, ale i dopelniajaca smaku, ja przed wlozeniem do
piekarnika posypuje jeszcze przyprawami.
Jadac wczoraj z synem nad rzeke, zatrzymalem sie w malym wiejskim sklepiku w
ktorym mozna kupic wszystko (cos jak dawny GS) a tam w ladzie chlodniczej
golonko olbrzym, srednica konca grubszego okolo 20 - 22 cm !!! ale wygladalo
przeslicznie :-))) i to tylko 5,10 zl za kilo !!!
Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm

Szukam przepisow