torbiel na jajniku

1. Data: 2001-12-13 11:54:48

Temat: torbiel na jajniku
Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry,

wlasnie wrocilam z USG, chodzilam na badanie kontrolne nerek, bo
cierpilam kiedys na kamice... z nerkami mam wszystko w porzadku...
jednak na lewym jajniku mam torbiel i tu zaczyna sie moj problem,
wpadlam w oglupienie i strach, prosze zeby mi ktos cos powiedzial lub
podal link gdzie o tym moge poczytac. Do ginekologa moge pojsc dopiero
za tydzie, z przyczyn czysto kobiecych. Przy okazji, wyniki krwi sa
idealne, lekarz ogolny mowil ze taka torbiel moze powstac np. na skutek
zlej gospodarki hormonow... jestem oglupiala i prosze o pomoc, za ktora
z gory dziekuje.
Beata

2. Data: 2001-12-13 12:31:09

Temat: Re: torbiel na jajniku
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:3C189707.79F1F38B@klio.umcs.lublin.pl...
: Dzien dobry,

jestem oglupiala i prosze o pomoc, za ktora
: z gory dziekuje.
: Beata

Torbiel to taki "woreczek" wypelniony plynem. Jesli jest mala mozna
leczyc hormonalnie, tzw. "zasuszyc", jesli duza wskazany jest zabieg
(najlepiej laparoskopia). W gruncie rzeczy nic strasznego, ale
"upierdliwe".
pozdr. Wilma

3. Data: 2001-12-13 12:46:16

Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} napisał(a):

> [...]
> leczyc hormonalnie, tzw. "zasuszyc", jesli duza wskazany jest zabieg
> (najlepiej laparoskopia). W gruncie rzeczy nic strasznego, ale

Dzikuje Ci za odpowiedz i powiem szczerze ze sie ucieszylam, mam
nadzieje, ze to moje mimo 2.5cm na 4.5 nalezec bedzie do 1 grupy i jakos
zyc bede.
Pozdrawiam
Beata

4. Data: 2001-12-13 16:05:46

Temat: Odp: torbiel na jajniku
Od: "Gosia S." <g...@s...lub.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja też została wykryta przy usg nerek, była sobie 2 lata, kontrolawana prz
ez usg co pół roku i zupełnie nieszkodliwa, leki hormonalne jej nie zmniejsz
ały, potem zaczęła zmieniać strukturę i lekarz od razu zalecił zabieg (lapar
oskopia)
okazało się, ze był to już obrzydliwy twór zwany cystą ale nie nowotworowy,
gosia
Użytkownik Beata M. <b...@k...umcs.lublin.pl> w wiadomości do grup dysku
syjnych napisał:3...@k...umcs.lublin.pl...

5. Data: 2001-12-14 09:34:57

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:3C18A318.C82783D2@klio.umcs.lublin.pl...
[...]

Ale nie "siadaj na laurach". O ile lekarz przepisze, bierz tabletki i
badaj co jakis czas robiac USG. Zreszta to juz chyba powie Ci lekarz
prowadzacy.
pozdr. Wilma

6. Data: 2001-12-14 10:23:15

Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} napisał(a):

> Ale nie "siadaj na laurach". O ile lekarz przepisze, bierz tabletki i
> badaj co jakis czas robiac USG. Zreszta to juz chyba powie Ci lekarz
> prowadzacy.

Nie, nie mam zamiaru tego zrobic, we wtorek jak tylko bede mogla juz byc
zbadana, mam nadzieje, wsio bedzie wiadomo i leczenie tez zostanie
zastosowane.
Pozdrawiam i ja, troche spokojniejsza
Beata

7. Data: 2001-12-15 22:14:52

Temat: Beatko!!!
Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na tzw. priv, moge ci w jakis sposob pomoc, wlasnie moja matka przeszla
zabieg.
Zrob zabieg jesli jeszcze mozesz (moja mame) natychmiast wzieto i stan byl
zbyt zly aby operowac, wiec odczekali. Pozniej sam zabieg trwal ok 30
minut!!! (mowie jedynie o operacji samej, a nie usypianiu itd.
Zrob porzadek i nie boj sie, zabieg zaliczany do latwych i bezpiecznych.
Ps. Niestety mozesz sie liczyc z tym ze jajnik trzeba bedzie usunac, ale
bbyc moze to nie bedzie konieczne

8. Data: 2001-12-15 22:17:54

Temat: I jeszcze cos
Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kobietki drogie, jeszcze coś do was. Nie noście w sobie tych torbieli, cyst
poki jeszcze mozna je bezpiecznie zoperowac!!! To na prawdę są zabiegi a nie
operacje. I nie wierzcie że cos mozna podsuszyc. Owszem, ale tylko na
jakis czas.

9. Data: 2001-12-17 10:38:55

Od: "Iwona" <i...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ostatnio wśród moich koleżanek, które miały robione USG narządów
wewnętrznych też wykryto torbiele. Znam dwa przypadki, które skończyły się
tylko na strachu. Dziewczyny wybrały się do ginekologa pełne obaw (tylko
musi to być odpowiedni dzień cyklu-chyba jest to do 12 dnia. To jest bardzo
ważne u kobiet,ponieważ później mogą tworzyć się torbiele,jak lekarz mnie to
ujął, "czynnościowe"). Nowe badanie nie potwierdziło wcześniejszej diagnozy!
I po strachu! Ale też nie należy tego lekceważyć i na pewno za jakiś czas
skontrolować.
Tyle na pociechę, może Ci się uda.
Iwona

10. Data: 2001-12-17 12:11:08

Od: Saanale <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Dec 2001 12:54:48 +0100, "Beata M."
<b...@k...umcs.lublin.pl> wrote:

>Dzien dobry,
>
>wlasnie wrocilam z USG, chodzilam na badanie kontrolne nerek, bo
>cierpilam kiedys na kamice... z nerkami mam wszystko w porzadku...

Kiedy czytalam Twoj post ciarki przeszly mi po plecach. Za 2 godziny
ide do ginekologa i straaaaaaaaaaszzzzzzzzzznie sie boje...
Wolalabym umyc 4 okna i wyszorowac 4 podlogi, zeby tylko nie isc na te
wizyte;-(....

Aneta

Saanale

Zaproszenie - wstęp gratis