ulgi telekomunikacyjne dla ON

11. Data: 2001-04-01 08:11:48

Temat: nowe programy PFRON
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Panstwowy Fundusz Rehabilitacji Osob Niepelnosprawnych oglosil nowy program
skierowany do osob niepelnosprawnych I i II grupy.
Program nazywa sie "Koń Trojański" i polega na refundowaniu kosztow zakupu
specjalistycznego oprogramowania komputerowego, wspomagającego ON.

pozdrawiam
Arek

12. Data: 2001-04-01 11:48:34

Temat: Re: wyzsze renty !!!
Od: "Przemyslaw Osuch" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości:
> Wczoraj podano ze rzad zamierza w przyszlym miesiacu podniesc renty II i I
> grupy o 100% !

Rozumiem ze mamy swieto Prima Aprilis :-).

A tak powaznie to fajnie by bylo, gdyby te 100 % wiecej mozna by bylo
dorobic do renty socjalnej. Tej przyznawanej posiadaczom II grupy.

Sama renta wynosi smieszne pieniadze - 364 zl. W przypadku pojecia pracy
traci sie ja, juz po zarobieniu 400 zl :-(. Mogliby pozwolic zarobic
przynajmniej minimum, czyli 650 zl z zachowaniem renty.

13. Data: 2001-04-01 12:05:53

Temat: Re: ulgi telekomunikacyjne dla ON
Od: "Przemyslaw Osuch" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Bogucki" <b...@j...com> napisał w wiadomości

> Przemku. Wydaje mi sie, ze nie do konca zrozumialem ta uwage. Przed
> zabraniem glosu prosilbym o kilka slow sprostowania abym nie byl
cietrzewiem
> ;))

Juz tlumacze. Na rynku telekomunikacyjnym na dwa sposoby sprawdzano kto ma
jaki ubytek.

- za pomoca zaswiadczenia o glebokim ubytku sluch, przekraczajacym 80 dB
(cos takiego stosowal Plus GSM, w promocji dla nieslyszacych)

- za pomoca grupy inwalidzkiej - niestety I grupy przyznanej na sluch
(obecnie stosuja to dwa operatorzy Plus & Era GSM).

Jak zauwazyla Agata roznie bywa u osob nieslyszacych. Posiadanie mniejszego
ubytku sluchu niz 80 dB u jednych uniemozliwia komunikowanie sie glosem, a u
innych nie stanowi przeszkody. Generalnie jednak jest tak, ze powyzej 80 dB
ubytku osoby nie korzystaja z telefonu. Co najwyzej do prostych spraw jak
krotka rozmowa z bliska osoba (wynika to z tego, ze taki glos jest jej
znany, wiec i lepiej rozumiany).

14. Data: 2001-04-01 12:40:27

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

:-(

15. Data: 2001-04-01 20:33:54

Temat: Odp: ulgi telekomunikacyjne dla ON
Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam interpretacje Agaty - rozporzadzenie dotyczy osob z
niepelnosprawnoscia narzadu slychy i mowy a takze narzadu wzroku z I grypa.
Grupa dotyczy tylko wzroku. Sa niejasnosci i rozne interpretacji i zasadne
chyba jest zmiana by okreslic to jasno a operatorzy by nie interpretowali to
sobie jak chca.
Do tego dotyczy tylko osob uzywajacych wideotelefonow lub tekstofonow. W
przypadku osob z niepelnosprawnoscia narzadu mowy to absurd!!!
Przekazuje opinie w tej sprawie odnosnie narzadu mowy - fragment pisma do
Ministra Lacznosci"
"...Informujemy, że jąka się 1-2% populacji. Dlatego 2-4% rozmów
telefonicznych jest przedłużonych o ok. 25% (niniejsza wartość jest
szacunkowa - raczej zaniżona - gdyż nie zostały przeprowadzane dokładne
badania na ten temat), co powoduje wzrost opłat za telefon osób jąka-jących
się i tych, którzy do nich dzwonią. Przyczyną tego stanu rzeczy jest
dysfunkcja mowy u osoby jąkającej się. Niestety Rozporządzenie Ministra
Łączności z dnia 21 października 1996 r. w sprawie określenia zakresu
dostępu osób niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym (Dz. U. Nr 127, poz. 598) nie
dotyczy osób jąkających się (jeśli się mylimy to prosimy nas wyprowadzić z
błędu). Zapis, że z ulgi tej mogą skorzystać osoby, które wymagają użycia
tekstofonów lub wideofonów, nie może mieć zastosowania do osób jąkających
się. Używanie wymienionych urządzeń byłoby sprzeczne z punktu widzenia
leczenia i rehabilitacji osoby jąkającej się. Zastosowanie ma tu zasada, że
narząd nieużywany zanika, a chyba nie leży to w obopólnym interesie, żeby
pogłębiać problemy komunikacyjne osób jąkających się. Pragniemy podkreślić,
że nawet słaba i trudna komunikacja werbalna jest lepsza od milczenia.
Dlatego należy ją leczyć i poprawiać, a nie zastępować ją komunikacją
niewerbalną. Rozwiązania prawne powinny mobilizować do pracy nad własną
słabością.
A nawet w przypadku gdyby ww. rozporządzenie obejmowało osoby jąkające się,
to proponowa-ne tam ulgi nawet w zbliżony sposób nie odzwierciedlają
zwiększonych kosztów rozmów telefo-nicznych osób jąkających się. Zdajemy
sobie sprawę z problemów technicznych i rozliczenio-wych (kto i o ile płaci
zawyżone rachunki), ale proponujemy by drobna część tychże zawyżonych opłat
przekazywana była na walkę z tym problemem instytucją i organizacjom
non-profit zajmu-jących się badaniem, leczeniem, rehabilitacją i
profilaktyka jąkania...."

Pozdr.

Wujek

Użytkownik Agata Jurkiewicz <a...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a4ph2$2oe$...@f...man.torun.pl...

16. Data: 2001-04-01 20:49:53

Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niebezpieczeństwo martwych dusz, wymuszeń i przekrętów.
> 2. Zwrot części abonamentu - np. 50% - o zwrot tj kwoty musi się postarać
> sam zainteresowany - dużo załatwiania - kupa urzędasów i co biuro to
> inna intrpretacja.
> 3. Odliczenie np. 50% rocznego abanamentu od podatku dochodowego -
operacja jest
> jednorazowa - troszczy się o nią sam abonent, przy dobrze określonym
> kryterium
> chyba byłoby najlepsze.
> 4. Niższa taryfa telekomunikacyjna np. 50% te same problemy co w 1. -

Abonament to fajna sprawa, tylko w przypadku osob jakajacych sie to tylko
wierzcholek gory lodowej (szerzej pisalem o tym odpisujac Agacie). Kazda
rozmowa trwa dluzej, czesto nawet kilkakrotnie, wiec placimy duzo wyzsze
rachunki. W naszym przypadku taryfy sa dyskryminacyjne. Uwazamy ze firmy
telekumunikacyjne nie moga nam dac ulg bo to i tak bedzie to tylko zwrocenie
drobnej czesci nadplaconej przez nas wczesniej.

> Najlepiej by było tak:
> I,II,III grupa z wadą słuchu i wymowy
> I,II grupa z utratą możności samodzielnego poruszania się bez pomocy osób
> trzecich lub/i specjalnego sprzętu pomocniczego (kula, wózek
inwalidzki).

Nie zapominalbym o zasilkach oielegnacyjnych do 16 roku zycia (np. rodzice
dzieci jakajacych sie czesto zabraniaja im korzystac z tel. bo to za drogo
(bo dziecko bedzie dlugo gadac bo ze wszystkim co wymaga mowienia mu schodzi
dluzej) i rosnie dziecko ktore boi sie tel. nie umie korzystac z tel., czy
taka osoba w przyszlosci ma szanse byc normalna??? Czy znajdzie prace?? Czy
moze rozwijac normalne kontakty???

Pozdr.

Wujek

17. Data: 2001-04-01 21:11:55

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wujku - znowu na grupie :-)

Wujek napisał(a):

> [...]
> telekumunikacyjne nie moga nam dac ulg bo to i tak bedzie to tylko zwrocenie
> drobnej czesci nadplaconej przez nas wczesniej.

Ta to się zgadza, sam mam klopoty z wymową - tylko jak to rozwiąć aby był
"wilk syty (operator) i owca cała (czyli my)". Można jeszcze w abonamencie dać
kilkadziesiąt minut darmowych albo coś w ten sposób - ale to musi być
udokumentowanie co, jak i dlaczego. Nie zapominajmy, że usługi telekomukacyjne
Sa już całkowicie sprywatyzowane i nikt z dobrej chęci nic nikomu nie da.
A ze zwrotem kosztów operatorowi - bo niestety w ten sposób przerzucamy koszty
z ON na operatora - musi istnieć logiczna i spójna iterpretacja prawa.
W liście do Agaty jest cystat, ktrym jest mowa że koszt rozmowy (czas) jest
dłuższy o jakieś 25 % - to może dać prawo takim osobom - wada słuchu, wzroku i
mowy - całkowitego odliczenia rachunków za telefon od dochodu - wiem że jest
to tylko 19% - ale to już coś by było.

> [...]
> taka osoba w przyszlosci ma szanse byc normalna??? Czy znajdzie prace?? Czy

UPS - zapomniałem - ale idąc logiką prawa jaka obowiązuje - te osoby powinny
mieć takie same prawa jak z grupą inwalidzką - tak jest z ulgami podatkowymi.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-----------------------------+
|http://www.proinfo.pl/jacek.k|
+-----------------------------+

18. Data: 2001-04-01 21:56:01

Temat: Re: nowe programy PFRON
Od: "Jarek" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hahaha fajna nazwa kon trojański... Chodzi o Netbusa, prosiaczka? czy inne
zwierzątko?

19. Data: 2001-04-01 23:49:30

Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...
> Witam Wujku - znowu na grupie :-)

Ja caly czas sledze grupe, tylko ze wzgledu na brak czasu i swoje obowiazki
angazuje sie w tematy bezposrednio mnie dotyczace, moze to tez wynika ze
wczesniejszych nie do konca fajnych doswiadczen.

> [...]
wzroku i
> mowy - całkowitego odliczenia rachunków za telefon od dochodu - wiem że

Ten tekst w odpowiedzi nalist Agaty to moj i tyczy sie osob jakajacych sie i
tak liczba 25% jest zanizona i szacunkowa i to dotyczy osob jakajacych sie.
w naszym przypadku mozna latwo wykazac ze ten czas rozmowy jest ewidentnie
dluzszy i mierzenie nas ta sama miara co innych jest zwykla dyskryminacja.
Nie wiem czy podobnie da sie zrobic w przypadku osob z niesprawnoscia nrzadu
sluchy i wzroku.
Wiec co do osob jakajacych sie nei mowilbym o dobrej woli operatorow do
przyznania jakis ulg, tylko o dobrej woli oddania czesci tego co wczesniej
zabrali, w nadplaconych rachunkach.
Owszem jest klopot z rozwiazeniami technicznymi i z tym czy faktycznie to
trafi do osob zainteresowanych i czy nie bedzie naduzyc, ale jest proste
rozwiazanie - wspieranie organizacji instytycji dzialajacych strikte na
rzecz tej grupy spolecznej i nie ma wtedy zadnych watpliwosci czy to do nich
trafi czy nie. Indywidualnie mozna dac ulge w postaci znizki w abonamencie.

Innym jeszcze tematem jest dostep do interku, co nam by ulatwil wiele, innym
tez, np. z narzadu ruchu. Wg. mnie latwiej zrobic urzedy dostepne przez siec
niz dostepne architektonicznie. Takie rowiazanie poza tym jest duzo tansze,
bo raczej kazdy urzednik ma komputer i pewnie sporo tez siedzi na sieci,
tylko ze prywatnie, to i moze tez posiedziec sluzbowo. Ale zostawiam ten
problem osobom bardziej zorientowanym w mozliwosciach interku, ale byloby
fajnie.

20. Data: 2001-04-02 06:01:53

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Nikt sie nie nabral :-( wszyscy tacy czujni :-)
pozdrawiam
Arek

hahaha fajna nazwa kon trojański... Chodzi o Netbusa, prosiaczka? czy inne
zwierzątko?

gwara poznańska
Turnus
wydatki poniesione na cele rehabilitacyjne ???
Poważnie
Poszukiwana