ulgi telekomunikacyjne dla ON

1. Data: 2001-03-30 18:55:33

Temat: ulgi telekomunikacyjne dla ON
Od: "Robert S." <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poproszony zostałem o przedstawienie propozycji doradcom jednego z
najwyzszych urzędów ustawodawczych (przepraszam za enigmatyczność
ale...) jak od strony formalnej i technicznej możnaby zrealizowac nizsze
oplaty za usługi telekomunikacyjne dla osób niepełnosprawnych:

Wiem, że dyskutowaliśmy o tym na grupie, prosilbym jednak o
przypomnienie wniosków z tych dyskusji.

Myślę, że gra jest warta świeczki - to jedna z niewielu okazji by
przypomnieć naszym wielkim o naszych, ON, sprawach.

Robert Szymczak -- r...@c...pl --
Telepraca Polska / Telework Poland
http://www.telepraca-polska.pl
GSM 0-501 290 413 ICQ #106352384

2. Data: 2001-03-30 19:21:20

Temat: Re: ulgi telekomunikacyjne dla ON
Od: "Przemyslaw Osuch" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sugeruje zajac sie absurdalnymi przepisami. I tak: osoby nieslyszace moga
liczyc na ulge 50 % w abonamencie telefonicznym, jesli maja I grupe
inwalidzka.

Tymczasem I grupa inwalidzka nie jest przyznawana osobom, ktore maja ubytek
powyzej 80 dB.

Na I grupe inwalidzka mozna liczyc jesli sie jest jeszcze niepelnosprawnym
ruchowo. Co jest przesada. Sugeruje wprowadzenie takiego zapisu, by ulge 50
% przyznawac osobom o ubytku powyzej 80 dB, co potwierdza badania lekarskie.

To tyle z punktu mojego widzenia (osoby z duzym ubytkiem sluchu).

Z pewnoscia inne grupy niepelnosprawnych powinny miec latwiejszy dostep do
internetu. Nie wiem jak to zrealizowac technicznie. Obecnie jest w stanie
zapewnic to tylko Telekomunikacja Polska i Dialog w ramach lacz ADSL.

3. Data: 2001-03-31 14:27:46

Od: Agata Jurkiewicz <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Osuch <r...@a...pl> wrote:
> Sugeruje zajac sie absurdalnymi przepisami. I tak: osoby nieslyszace moga
> liczyc na ulge 50 % w abonamencie telefonicznym, jesli maja I grupe
> inwalidzka.

Ile mam tlumaczyc, ze przepis wcale nie jest absurdalny, przepis nic nie
mowi o grupie inwalidzkiej osob z wada sluchu (nic nie mowi tez o ilosci
dB, zreszta slusznie, bo mozna miec nizszy ubytek i slabo rozumiec
mowe). Nieprawidlowa jest tylko interpretacja tego przepisu stosowana
przez operatorow komorek. Mam gdzies w domu numer tego Dziennika Ustaw,
jak chcesz, to pojdz do biblioteki i sam przeczytaj. Mam nawet
skserowane to rozporzadzenie i moge Ci przyslac, jesli znajde :->

> Z pewnoscia inne grupy niepelnosprawnych powinny miec latwiejszy dostep do
> internetu.

I do nizszych oplat za telefon. Dlatego tez rozporzadzenie wymaga
zmiany. Przy okazji mozna by przeformulowac wyzej wymieniany przepis
tak, by nie mozna juz bylo dowolnie przesuwac tamtego przecinka...

Ale najlepiej by bylo, zeby niepelnosprawni mieli lepsze mozliwosci
pracy i zarabiali na tym tyle, zeby nie potrzebowali ulg :-) Tylko ze to
jest kwestia wzbogacenia sie calego spoleczenstwa.

pozdrawiam -

Agata.

4. Data: 2001-03-31 19:07:07

Od: "Przemyslaw Osuch" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Jurkiewicz <a...@h...pl> napisała:

> Nieprawidlowa jest tylko interpretacja tego przepisu stosowana
> przez operatorow komorek.

Ale interpretacja nie jest "widzimisie" operatora. Maja oni podstawy by tak
sobie to zainterpretowac :-(. Jesli przepis nie brzmi scisle, to nalezy go
zmienic na taki nie przedstawiajacy watpliwosci.

> Ale najlepiej by bylo, zeby niepelnosprawni mieli lepsze mozliwosci
> pracy i zarabiali na tym tyle, zeby nie potrzebowali ulg :-) Tylko ze to
> jest kwestia wzbogacenia sie calego spoleczenstwa.

Z tego co zauwazylem to niewiele osob niepelnosprawnych ma rowne szanse na
rynku pracy.

5. Data: 2001-03-31 19:20:22

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert S." napisał(a):

> [...]
> ale...) jak od strony formalnej i technicznej możnaby zrealizowac nizsze
> oplaty za usługi telekomunikacyjne dla osób niepełnosprawnych:

Rozumiem że chodzi o przykłady rozwiązań legislacyjnych i o środki w jaki
sposób te środki mają być przekzywane dla operatorów.
Kilka lat wcześniej nie było tego problemu bo był monopol (jedyny plus
państwowego
monopolisty). W dzisiejszej sytuacji bardzo trudno jest zmusić operatora do
zniżki,
niestety telekomunikacja to jest taki sam interes jak inny - i trzeba mieć
zyski, a każda ulga wiąże się z refundacją kosztów ze strony państwa lub innej
instytucji do tego przeznaczonej.

Rowiązań jest kila i wszystkie mają plusy i minusy.
Oto one:

1. Obniżony abonament - np. 50% - drugie tyle musi pokryć Instytucja (rozumiem
przez to słowo Skarb Państwa lub PFRON lub inne coś). Tutaj już się kryje
niebezpieczeństwo martwych dusz, wymuszeń i przekrętów.
2. Zwrot części abonamentu - np. 50% - o zwrot tj kwoty musi się postarać
sam zainteresowany - dużo załatwiania - kupa urzędasów i co biuro to
inna intrpretacja.
3. Odliczenie np. 50% rocznego abanamentu od podatku dochodowego - operacja jest
jednorazowa - troszczy się o nią sam abonent, przy dobrze określonym
kryterium
chyba byłoby najlepsze.
4. Niższa taryfa telekomunikacyjna np. 50% te same problemy co w 1. -
ustawodawca
na pewno się na to nie zgodzi.

Drugą sprawą do rozwiązania jest kryterium przeznania prawa do takiej ulgi.
Niestety tutaj każdy by chciał, a budżet będzie na pewno mocno okrojony.
Tak że my jako jakaś reprezentacja powinniśmy sami jakoś to zaproponować w
rozsądnym zakresie.
Najprostszym rozwiązaniem jest grupa innwalidzka wraz ze schorzeniem. Niestety
ilość i mnogość schorzeń uniemożliwiają wymienienia wszystkich schorzeń, a
gruy inalidzkie niczego sobą nadal nie reprezentują - bo w KIZ-ie nie ma niczego
o jakickolwiek schorzenia, stopniach utraty niepełnosprawności i tak dalej.

Najlepiej by było tak:
I,II,III grupa z wadą słuchu i wymowy
I,II grupa z utratą możności samodzielnego poruszania się bez pomocy osób
trzecich lub/i specjalnego sprzętu pomocniczego (kula, wózek inwalidzki).

Zaświadczenie to powinno być przyznawane przez Powiatową Komisję do Orzekania o
Stopni niepełnosprawności.

Wiem że to trochę opóźni prawo do zniżki, bo trzeba papierek - ale bez tego
nic się nie da :-(.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-----------------------------+
|http://www.proinfo.pl/jacek.k|
+-----------------------------+

6. Data: 2001-03-31 19:57:25

Od: "Jarek" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jako abonament ERY posiadający I-szą gr. z powodu wzroku mogę liczyć na
ulgę w abonamencie?

7. Data: 2001-03-31 22:33:06

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w
wiadomości news:3AC62DF6.32EBE3A6@proinfo.pl...

> Rozumiem że chodzi o przykłady rozwiązań legislacyjnych i o środki w
jaki
> sposób te środki mają być przekzywane dla operatorów.

10 lat temu mialem okazje uczestniczyc w prezentacji dzialan Bell
Pacific (San Francisco) dla ON. U podstaw tego wszystkiego bylo
zwolnienie operatora telekom. z czesci podatku - uwolnione fundusze
sluzyly pracom badawczo-rozwojowym, ustaleniu lagodnych dla ON taryf i
znizek w zaopatrzeniu w sprzet specjalistyczny. Madrosc fiskusa polegala
na tym, ze dal szanse dzialania (pozostawil srodki!) fachowcom z branzy
telekom.

(U nas najpierw zaczeto "doic" pracodawcow zeby zgromadzic PFRON. Z
poczatku mialo to sluzyc tylko aktywizacji zawodowej, potem przerzucono
tu inne obowiazki budzetowe wobec ON. W rezultacie o programach i
przydziale srodkow czesto decyduja ludzie, ktorzy ledwie zdaza "poznac
specyfike" srodowiska ON zanim zmiecie ich karuzela polityczno-kadrowa.)

Opracowalem kiedys "Przeglad uslug telekomunikacyjnych swiadczonych dla
osób niepelnosprawnych
w niektórych krajach Unii Europejskiej" - jest tam piekny przyklad
osiagnięć British Telecomunication (zblizony do tego o czym slyszalem w
Bell Pacific)
===> http://www.idn.org.pl/users/kmark/u-tel-on.pdf
===> http://www.idn.org.pl/users/kmark/u-tel-on.doc

Na stronie "Prawo telekomunikacyjne a niepełnosprawni" ===>
http://www.idn.org.pl/prawo/telekom/index.html
zgromadzilem pewne dokumenty.

Mam nadzieje, ze prace te posluza do skutecznego rozwiniecia
powracajacego znow na grupe watku ulg telekomunikacyjnych.

A moze sprobujmy naklonic branze telekom. do zorganizowania konferencji
analogicznej do TRANSED2001 (http://transed2001.idn.org.pl) gdzie oprocz
specjalistow reprezentowane byloby opinie i postulaty ON?

Krzysztof Markiewicz

8. Data: 2001-04-01 00:13:44

Od: "Maciej Bogucki" <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemyslaw Osuch" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
[...]
> Na I grupe inwalidzka mozna liczyc jesli sie jest jeszcze niepelnosprawnym
> ruchowo. Co jest przesada.

???

> Sugeruje wprowadzenie takiego zapisu, by ulge 50
> % przyznawac osobom o ubytku powyzej 80 dB, co potwierdza badania
lekarskie.

Przemku. Wydaje mi sie, ze nie do konca zrozumialem ta uwage. Przed
zabraniem glosu prosilbym o kilka slow sprostowania abym nie byl cietrzewiem
;))

Maciek

9. Data: 2001-04-01 00:26:34

Od: "Maciej Bogucki" <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "Robert S." <r...@c...pl> napisał w wiadomości
[...]
> Wiem, że dyskutowaliśmy o tym na grupie, prosilbym jednak o
> przypomnienie wniosków z tych dyskusji.

[...]

Jesli taka ustawa nie okazalaby sie zbyt duzym szokiem legislacyjnym
sugerowalbym wymuszenie honorowania przez uslugodawcow wszelkiego rodzaju
orzeczen i legitymacji inwalidzkich w ktorych napisany jest stopien
niepelnosprawnosci i rodzaj schorzenia. Glupota jest potrzeba stawania na
komisji z powodu potrzeby wypelnienia formularza sprzedawcy uslug co ma
teraz miejsce u naszego monopolisty

Z wyrazami szacunku
Maciej

10. Data: 2001-04-01 05:14:55

Temat: wyzsze renty !!!
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj podano ze rzad zamierza w przyszlym miesiacu podniesc renty II i I
grupy o 100% !

- to by bylo niezle, nieprawdaz ?

Arek

gwara poznańska
Turnus
wydatki poniesione na cele rehabilitacyjne ???
Poważnie
Poszukiwana