Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach

Grupy

Szukaj w grupach

 

usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 6


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2003-07-11 10:00:23

Temat: usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach
Od: "Karol Mysiukiewicz" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W Środę w Jarocinie odbyło się seminarium na temat: &#8222;usprawnienia obsługi
niepełnosprawnych klientów w urzędach i instytucjach publicznych&#8221;.
Dlatego też mam do Was prośbę napiszcie jak byście chcieli być obsługiwani.
Ja na np. mam inne wymagania niż ktoś na wózku, czy niewidomy lub głuchy.
Jest taki pomysł by przeszkolić w biurze obsługi klienta osobę w znajomości
języka migowego.
Jest też tam podjazd dla wózków, a jakie mogą być ułatwienia dla
niewidomych, czy innych niepełnosprawnych. Bo jest tyle rodzajów
niepełnosprawności, ilu w ogóle jest niepełnosprawnych, a każdy ma inne
trudności.
Jednak nie ma poręcze sygnalizatorów schodów, napisów brajlowskie na
drzwiach.
Proszę tym odezwijcie się, bo to może pomóc w tworzeniu biura obsługi
klienta i niepełnosprawnego też

W powiecie Jarocińskim chcą nam pomóc, to powiedzmy im jak.

Zdrówko
Wenza (Karol Mysiukiewicz)


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2003-07-11 13:14:16

Temat: Re: usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach
Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim komunikatywność, rzetelność i kompetencja ze strony
urzędników. Jakimś kuriozum jest, że urzędnik nie ma niby prawa pomóc
petentowi w wypełnieniu różnych bzdurnych formularzy - dotyczy to w
szczególności urzędów skarbowych... ale i w innych urzędach nie jest pod
tym względem lepiej. Uważam ponadto, że należy stanowczo walczyć z
rażącą arogancją i niekompetencją ze strony wielu urzędników! to jest
zmora minionej epoki i... pewnie kumoterstwa w tych instytucjach... Pani
Jadzia otrzymała pracę, bo jej wujek jest... i teraz wie, że nieprędko
ją stamtąd wyleją, a zatem nie ma najmniejszych skrupułów i ujeżdża
sobie po interesantach - nawet po niepełnosprawnych.Poza tym należy
zasygnalizować problem dowolności w interpretacji przepisów przez
urzędników, ale to dotyczy nie tylko niepełnosprawnych. Ja jestem osobą
słabowidzącą i mnie bardzo razi m.in. wywieszanie jakichś doraźnych
rozpożądzeń, czy instrukcji na ścianach korytarzy, zazwyczaj napisanych
bardzo drobnym druczkiem i nie na wysokości wzroku... potem zdaża się,
że w/w pani Jadzia powołuje się na jakiś tam punkt wywieszonego na
korytarzu regulaminu...
Listę takich smutnych śmieszności możnaby ciągnąć w nieskończoność, ja
jestem bardzo rad, kiedy nie muszę się fatygować osobiście do urzędu i
mogę coś załatwić telefonicznie, korespondencyjnie, czy też drogą
elektroniczną - np. przez internet [oby ta forma kontaktu z urzędami w
naszym kraju się jak najszybciej rozpowszechniła]
pozdrawiam
robercikus

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2003-07-11 13:43:12

Temat: Re: usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach
Od: "M S" <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drzwi automatyczne rozsuwane, okienka (jeśli są np. punkty informacyjne) na
"wózkowej" wysokości. Oprócz tablic z różnymi ogłoszeniami mógłby być stolik
z tymi samymi tekstami wyłożonymi na nim (nie każdy może stać długo "pod
ścianą", a człowiek na wózku nie dojrzy "z dołu" co tam piszą).
Maciej "Maćkoski"


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2003-07-11 22:06:50

Temat: Odp: usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Według mnie w załatwianiu spraw urzędowych, najważniejsza jest życzliwość urzędnika i
chęć przez niego rozwiązania konkretnej sprawy. Nie wiem jak to jest w dużych
miastach, ale w Oleśnicy jako pierwsza
poprawiona została obsługa petentów w Urzędzie Miasta a dopiero później w ZUS, US,
PUP i innych instytucjach.
Większość spraw, które nie muszą być załatwiane poprzez osobiste wstawienictwo
petenta - powinno być załatwiane przez internet - było by to nie tylko wgodne
dla ON ale i dla osób zdrowych czy samych pracujących tam urzędników.
Pozdr. Piotr


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2003-07-17 09:42:32

Temat: Re: usprawnienia obsługi niepełnosprawnych w urzędach i instytucjach
Od: "NeoN" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ramach ustawy o podpisie elektr. większość spraw papierkowych i innych
można by załatwiać poprzez mail.
Tel. kom -mają SMS i ci mający poważne problemy z mówieniem mogło by się w
ten sposób odbywać.

- Wojtek


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2003-07-17 10:05:54

Temat: Re: usprawnienia obsługiniepełnosprawnych w urzędach i instytucjach
Od: l...@p...net (Listowy) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Sprawa usprawnień obsługi niepełnosprawnych w urzędach i innych
instytucjach jest tak rozległa jak wiele jest rodzajów
niepełnosprawności, wynikających z niej ograniczeń itp.
Jeśli chodzi o osoby niewidome, to w samych urzędach brakuje
obrajlowanych drzwi. Nie musiałoby to wcale być pisane brajlem. Mogłyby
to być np. wypukłe plastikowe litery. Załatwiłoby się za jednym zamachem
problemy ze znalezieniem np. odpowiedniego wydziału całkowicie
niewidomych i słabowidzących.
Zgadzam się, że wiele spraw moszna by było załatwiać przez Internet, ale
nasze urzędy, są do tego nie przygotowane.
Brakuje udźwiękowienia różnych miejsc. Często kłopotliwe bywa dotarcie
do samego urzędu, gdyż nie wiadomo gdzie jest wejście.
Osobom słabowidzącym przydałyby się oznaczenia początku i końca schodów
np. przez jaskrawy, kontrastujący stopień.
Najbardziej jednak przeszkadza to, iż urzędnik nie może pomóc petentowi
w np. wypełnieniu jakiegoś świstka.
Często łatwiej o pomoc urzędnika np. w banku, niż w urzędzie przy
załatwieniu nawet najprostszej sprawy.
Pozdrawiam - Krzysztof.

Informator ONiS - Osoby Niewidome i Słabowidzące.
W tym informatorze znajdziesz między innymi
informacje o sposobach na życie ludzi z uszkodzonym narządem wzroku.
Dowiesz się jak możesz pomóc osobie niewidomej i słabowidzącej.
Znajdziesz odsyłacze do stron organizacji pozarządowych.
Będziesz mieć również okazję przeczytać o sprzęcie rehabilitacyjnym,
a także posłuchać jak niewidomi pracują z komputerem.
Zapraszam do odwiedzin serwisu pod adresem:
WWW.Informator-ONiS.W.PL

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

papa :-(
Refleksje
Cukrzyca a ZUS
Jakie świadczenie?
Kiedy nowa renta socjalna

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5

zobacz wszyskie »