Odp: wstyd

From: "qkla" <q...@a...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: wstyd
Date: Mon, 10 Jan 2000 13:52:16 GMT

wstyd jest bezwzglednie zwiazany z etyka i moralnoscia. Zgodzicie sie ze mna
ze bez moralnosci nie ma wsydu. Moralnosc zostaje wtloczona w nas w
spoleczenstwie w ktorym zyjemy. Nieswiadomie go przyjmujemy, gdyz nie chcemy
sie wyrozniac, a gdy chcemy sie wyroznic to juz jest za pozno.
Czlowiek dopiero co urodzony nie jest moralny. Jest zwierzeciem. Dopiero
dojrzewajac wsrod innych (starszych) uczy sie ze na tym swiecie mozna lepiej
przetrwac bedac potulnym nie drapieznikiem. Dziecko przystosowuje sie do
swiata zewnetrznego de facto istoty zywe maja wysoko rozwiniete zdolnosci
adaptacyjne.
qkla

Użytkownik Machalas <w...@f...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:DENd4.390$X...@n...tpnet.pl...
: Czy wstyd jest wrodzoną cechą każdego czlowieka, czy zostaje nabywany w
: trakcie życia w wyniku zdobytych doświadczeń, poznanych ludzi i innych
: sytuacji?
:
: "wstydzenie się" - to coś normalnego, czy dziwna reakcja określonej grupy
: osób?
:
: Pytam sie, bo kiedys powiedzialem, ze "generalnie to ja się nie wstydzę
: prawie niczego" i duzo osób uznało mnie za jakiegos wariata.
:
: Machalas
:
: