wyrwanie zeba i ropa-mozna?

1. Data: 2003-11-04 19:48:14

Temat: wyrwanie zeba i ropa-mozna?
Od: "Misio__" <t...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy to prawda ze jak boli zab i pojawi sie ropa, taki zab nie nadaje
sie do usuniecia?? czy dziala w tedy uczulenie ?
Posiadam takiego Pana:))) i jutro rano chce zalatwic sprawe ale chcialem sie
wczesniej dowiedziec czego sie moge spodziewac..
Pozdrawiam
Tomek.

2. Data: 2003-11-04 20:02:03

Temat: Re: wyrwanie zeba i ropa-mozna?
Od: "Kaska Regulska" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misio__" <t...@r...com> wrote in message
> Witam, czy to prawda ze jak boli zab i pojawi sie ropa, taki zab nie
nadaje
> sie do usuniecia?? czy dziala w tedy uczulenie ?
Tak, to prawda. Dostanie antybiotyk, a co dalej to wypowie sie stomatolog.
Nie podaje sie wtedy znieczulenia (zazwyczaj, ale sa rozne szkoly).

Posiadam takiego Pana:)))
i jutro rano chce zalatwic sprawe ale chcialem sie
> wczesniej dowiedziec czego sie moge spodziewac..

to zalezy, gdzie i jak chcesz ta sprawe z tym panem zalatwic...:)
jesli u stomatologa, to w jeden dzien tego nie zalatwisz. Nie usuwa sie
zebow jesli jest stan zapalny, zbyt duze ryzyko. Nie robi sie tego nawet
przy zapaleniu gardla, tak na przyszlosc. A czemu czekacie do jutra?
Powinniscie jak najszybciej zglosic sie do lekarza po antybiotyk.
> Pozdrawiam
ja rowniez

3. Data: 2003-11-04 20:26:42

Od: "Misio__" <t...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaska Regulska" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przy zapaleniu gardla, tak na przyszlosc. A czemu czekacie do jutra?
> Powinniscie jak najszybciej zglosic sie do lekarza po antybiotyk.

Witaj, mam rozumiec ze usunie mi zeba bez znieczulenia:)))) ???? czyli pojde
jutro i dostane tabletki ?? eh...ile moze potrwac az ropa zejdzie ?

A co do tego kto, to z tego co wiem (leczy sie duzo u niego znajomych) to
dobrze robi i bez bolesnie, nowy sprzet itp. Ja sie nie orientuje za bardzo
w tym :)
Pozdrawiam.

4. Data: 2003-11-04 20:58:51

Od: "Kaska Regulska" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co do tego kto, to z tego co wiem (leczy sie duzo u niego znajomych) to
> dobrze robi i bez bolesnie, nowy sprzet itp. Ja sie nie orientuje za

Tzn. ze jutro nie usunie Ci zeba, bo zebow z ropniem sie nie usuwa! Jak
wyleczy stan zapalny, dostaniesz znieczulenie. Zalezy tez ktory zab,
dlaczego jest do wyrwania, w ktorym miejscu zbiera sie ropa (od strony
jezyka, czy warg, jest tuz przy zebie, czy bardziej na dziasle), czy wyglada
jak pryszcz (jak wulkan z bialym stozkiem)? sprobuj okreslic takze bol? czy
jest silniejszy niz przed tym, jak poczules ,ze tworzy sie ropien, czy
stopniowo przechodzi?
Moze sie takze okazac, ze wystarczy plukanie dentoseptem lub innymi
srodkami, ale to znowu zalezy od innych czynnikow. Spuchles?

pzdr

5. Data: 2003-11-04 21:21:46

Od: "Misio__" <t...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moze sie takze okazac, ze wystarczy plukanie dentoseptem lub innymi
> srodkami, ale to znowu zalezy od innych czynnikow. Spuchles?

Witaj.
Wlasnie wszystko zaczelo sie od tego ze w wakacje jadlem sobie skrzydelka z
grilla :)) no i mi sie kawaleczek zabka ulamal, potem zaczal sie niestety
psuc, nawet pasty do zebow hehe nie pomagaly;) no i teraz boli, a wiec..
ropa jest od strony dziąsła, z tego co widac, do tej pory plukalem szałwią
( z torebki zaparzonej w szklance).
Nie wiem, moze i jest ropa jeszcze w innym miejscu ale nie widac, nie
spuchlem, mam miekkie policzka:) bo tak sobie sprawdzam, jakies 2 tygodnie
temu to bylem lekko wypuchniety.. ale juz nie, aha, mam problem w nocy, bo
jak spie na prawej lub lewej stronie to mnie boli, natomiast jak spie na
plecach to mnie malo co boli, tak jak by cos mi podraznialo tego zabka:)
Ropa wyglada... hmm.. styka sie od gory zeba do dziasla, to jest a wiem..
kolo 3mm moze z 2:) na zebie, takie biale jak by nalot :) no co do bolu, to
jest od jakiegos czasu coraz silniejszy, cos to znaczy ??, boli stopniowo,
co jakis czas bardziej...to jest zabek u gory.
Pozdrawiam i czekam na odpis, i dziekuje za dotychczasowe zainteresowanie z
Twojej strony:)
Tomek.

6. Data: 2003-11-04 21:50:53

Od: "Kaska Regulska" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Twojej strony:)
> Tomek.
>
> Wyglada na to, ze ropa caly czas sie zbiera, ale gdzies ma male ujscie,
jak sie przytyka - puchniesz i boli. Skoro zabek jest zlamany, jedzac
podrazniasz i jego i dziaslo, takze "nacisk" na taki zab jest inny, co
powoduje bol.
Nie jest przesadzone, ze zab jest do usuniecia, na to jeszcze przyjdzie
czas - oceni to stomatolog, wiec na razie nie zawracaj sobie glowki
znieczuleniem. Zazwyczaj, dopoki ropa sie zbiera - boli, wiec to co moge Ci
doradzic do jutra, to sprobuj otworzyc delikatnie ten ropien (sterylna igla)
tak, by sie nie zakluc, potem delikatnie uciskaj dziaslo od gory do ujscia.
Jak juz nic nie bedzie z tego wyplywac, przeplucz usta delikatnym roztworem
wody utlenionej (lyzka wody utl na 2 lyzki wody kran) - powinno przeniesc
ulge, choc sam zabieg nie nalezy do przyjemnych.
Powodzenia i odezwij sie jutro po wizycie.

Polecam sie
Kaska

7. Data: 2003-11-04 21:53:58

Temat: Odp: wyrwanie zeba i ropa-mozna?
Od: "jaga" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kaska Regulska <k...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bo90jn$e63$...@n...polbox.pl...

> [...]
> Tak, to prawda. Dostanie antybiotyk, a co dalej to wypowie sie stomatolog.
> Nie podaje sie wtedy znieczulenia (zazwyczaj, ale sa rozne szkoly).

A mi już 3 sztuki usunięto jak miałem "rope"
Jeden w wojsku a dwa pozostałe to moja przyjaciółka .
Colernie boli ale to nic naprzeciw tego co przeżyłem.

8. Data: 2003-11-05 10:47:46

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Misio__" <t...@r...com> wrote in message

Ludzie,tnijcie cytaty .

Magda

9. Data: 2003-11-06 13:59:51

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misio__ wrote:

> [...]
> temu to bylem lekko wypuchniety.. ale juz nie, aha, mam problem w nocy, bo

wielka szkoda ze tak dlugo to trzymales. takie zapalenie powoduje
odwapnienie kosci naokolo, przez co zeby traca stabilnosc.
dobrze to widac na przeswietleniu. niestety tez tak sobie
zmarnowalem jednego zeba.

znik.

10. Data: 2003-11-08 11:26:36

Od: "mirek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. ze jutro nie usunie Ci zeba, bo zebow z ropniem sie nie usuwa!

Weż spobie tłumoku jakis podręcznik chirurgii stomatologicznej i poczytaj a
nie opowiadaj bzdur.
W takim wypadku usunięcie jest podstawowa metoda leczenia a znieczulenie dla
dobrego fachowca nie jest problemem (przewodowe)

depakine chrono + jednorazowa dawka alkoholu = ???
Co to jest "indurowane" ? - wdzięczny za pomoc.
Zna ktos moze jakiegos dobrego Psychologa z Wroclawia.
Prosze o przetłumaczenie
Szukam Romy