zatrzymana miesiączka - POMÓŻCIE!

1. Data: 2002-10-31 08:12:08

Temat: zatrzymana miesiączka - POMÓŻCIE!
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, może ktoś mi doradzi, co mam robić? Moja 15 córka (jedna z
bliźniaczek), około 14 miesięcy zaczęła miesiączkować. Miesiączki były
regularne, jednak od 4-5 miesięcy zatrzymały się całkowicie. Byłyśmy u
ginekologa, córka dostała zwolnienie z lekcji WF do końca roku i zalecenie,
aby jeszcze czekac (do połowy listopada) a potem włączy leczenie hormonalne.
Czy jest to konieczne? Jakie może być podłoże zatrzymania miesiączki? I czy
przed leczeniem nie powinna mieć zrobionych dokładnych badań oznaczających
poziom hormonów w jej organiźmie? Pytam o to, bo mam podejrzenia, że lekarz
przepisze jej "standard" (tj, jakieś hormony jakie przepisuje tysiącom
innych pacjentek). Nie twierdzę, że moja córka jest dla lekarza pacjentką
wyjątkową, ale jest młodą dziewczyną i ładowanie hormonów nie jest chyba w
tym wieku obojętne. Proszę o rady. Dodam, że mieszkam w Lublinie, może ktoś
zna poradnię, gdzie mogłabym spokojnie leczyć córkę?
A.

2. Data: 2002-10-31 10:12:21

Temat: Re: zatrzymana miesiączka - POMÓŻCIE!
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Miesiączki były
> regularne, jednak od 4-5 miesięcy zatrzymały się całkowicie.

A nie zaczęła się czasem intensywnie odchudzać? Dziewczynom w tym wieku
takie pomysły do głowy przychodzą...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2002-10-31 10:52:39

Temat: Odp: zatrzymana miesiączka - POMÓŻCIE!
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:apqvse$1pk$...@n...onet.pl...

> A nie zaczęła się czasem intensywnie odchudzać? Dziewczynom w tym wieku
> takie pomysły do głowy przychodzą...

No właśnie, zapomniałam dodać, że miała taki okres, kiedy robiła to.
Zaczęłam się nawet poważnie o nią martwić. Było to własnie około 4-5
miesięczy temu, ale od kilku ładnych tygodni odżywia się już normalnie, poza
tym włączyłam Dalii różne witamimy i inne preparaty przepisane wówczas przez
lek. rodzinnego. Miesiączki jednak nadal nie ma.
A.

4. Data: 2002-10-31 10:53:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przez
> lek. rodzinnego. Miesiączki jednak nadal nie ma.

A masz pewność, że to co zjada to wchłania? Znaczy, ze po jedzeniu nie biega
do toalety, żeby zwrócić? (bulimia)

5. Data: 2002-10-31 11:05:25

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A masz pewność, że to co zjada to wchłania? Znaczy, ze po jedzeniu nie
biega
> do toalety, żeby zwrócić? (bulimia)
> --
> Joanna

tak, tego jestem pewna na 100%. Mam jeszcze drugą córkę i starszego syna.
Poza tym czasem czuwa w domu babcia. Przyczyny muszą być inne.
A.

6. Data: 2002-10-31 11:16:04

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" <a...@o...pl> writes:

> No właśnie, zapomniałam dodać, że miała taki okres, kiedy robiła to.
> Zaczęłam się nawet poważnie o nią martwić. Było to własnie około 4-5
> miesięczy temu,

No to sprawa oczywista.

> ale od kilku ładnych tygodni odżywia się już normalnie,

Za krotko. Niech sie zywi jak czlowiek przez pol roku, to i miesiączka
wroci.

A przed stosowaniem hormonow poradzilbym sie innego lekarza - tylko
opowiedziec mu wszystko o tym odchudzaniu...

Zreszta - miesiaczkowanie w tym wieku nie jest chyba "obowiazkowe"?
Na dzieci przeciez i tak za wczesnie...

MJ

7. Data: 2002-10-31 16:19:26

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...
regularne miesiaczkowanie w tym wieku nie jest "obowiazkowe"
czesto miesiaczka pojawia sie na kilka miesiecy a nastepnie znika...
i nie ma w tym nic niepokojacego...
poradz sie innego lekarza...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

8. Data: 2002-11-01 20:58:09

Od: "Kathleen Narbut" <k...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Aniu, zanim udasz sie po porade do lekarza, upewnij sie, ze Twoja corka ma
odpowiednia diete, ktora jest bogata w witaminy, mineraly i enzymy roslinne
i nie jest pozbawiona tluszczow . Gospodarka hormonalna w organizmie jest
powiazana bezposrednio z iloscia tkanki tluszczowej. Osoby bardzo szczuple
czasem maja problemy z miesiaczkowaniem (zanik lub opoznienie). W dobrze
odzywionym, odpornym na choroby organizmie hormony same sie reguluja.
Powodzenia -- Bozena

Kiedy najwczesniej...?
Sport + Wegetarianizm
Co dalej robić...