Odp: zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji

From: "sara" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji
Date: Tue, 18 May 2004 22:10:14 +0200

Polecam "Nową Pediatrię" nr 3/2000 - jest tam ciekawy artykuł na ten temat.
Poniżej kilka info z portalu zdrowe miasto (www.zdrowemiasto.pl)
Dzień dobry! Mam 17 lat. Po Waszej radzie skontaktowałem się z urologiem i
on wykrył u mnie żylaki powrózka nasiennego. Co mam z tym problemem dalej
robić? A! Jeszcze jedno! Jeżeli to u mnie stwierdzono, to na ile procent
jestem z tym bezpłodny? Marcin Subject: Żylaki powrózka nasiennego? From:
x...@o...pl Date: Wed, March 10, 2004 11:37 pm To:
r...@z...pl

A czy urolog stwierdził u Ciebie żylaki powrózka, czy też bezpłodność?
Myślę, że tylko żylaki i niepotrzebnie się martwisz o swoją płodność.
Najpierw o żylakach. Co dalej? A co na to urolog? Czy zalecił operację? Czy
powiedział proszę przyjść na kontrolę za rok? Nic nie powiedział? Operuje
się żylaki o znacznym stopniu zaawansowania i sprawiające kłopoty. Wtedy też
można zacząć się martwić o płodność. Żylaki to zniekształcone lub, jak
wolisz, nadmiernie rozrośnięte żyły. To nie jest dobre określenie, ale
odpowiada temu, co wyczuwasz w mosznie - tzw. "worek robaków". I to właśnie
są zniekształcone żyły. Ich obecność oznacza, że mogą (MOGĄ) pogorszyć się
warunki ukrwienia jądra. Niedokrwione jądro lub przekrwione jądro (czyli
takie, z którego gorzej odpływa krew) może gorzej pracować, a co za tym
idzie - może dojść do zmniejszenia płodności (szczególnie, gdy choroba
rozwinie się w obu najądrzach). Napisałam to w takim uproszczeniu, ponieważ
pozwoli to Tobie zrozumieć problem. O tym, co dalej z Twoim problemem,
musisz rozmawiać z LEKARZEM, który Cię badał. Jeśli nie zaproponował
operacji - nic. Jeśli masz dolegliwości - leki przeciwbólowe. O problemach z
płodnością na razie nie rozmawiamy. Chyba będziesz wielkim pechowcem, jeśli
ten temat powróci. Nie denerwuj się zatem, bo na razie wszystko jest w miarę
w porządku. (Podkreślam: Skoro lekarz - zgodnie z Twoją relacją - nie
nakazał jakichś szczególnych działań. Lub może zapomniałeś o tym napisać?).
-------------
Witam Pana doktora!

W przyszłym roku planuję usunięcie żylaków powrózka nasiennego. Jednak
ostatnio zaczynam mieć wątpliwości, czy poddac się zabiegowi. Dowiedziałem
się, że często po operacji dochodzi do powikłań np. wodniak czy opuchlizna
moszny. Dowiedziałem się także, że bardzo często operacja nie daje
rezultatów - żylaki powracają. Czy to prawda? Mam jeszcze 2 pytania. Czy ten
zabieg przeprowadza się w warunkach ambulatoryjnych? Jeśli tak, to co to
znaczy, że w warunkach ambulatoryjnych? Ostatnie pytanie: Ile czasu musi
minąć od operacji, abym mógł spożywać alkohol? Podkreślam: nie jestem
alkoholikiem!
Za odpowiedź serdecznie dziękuję!
Włodzimierz